اجتماعیانتخاب سردبیرسلامتسلامت روان

هفته‌ای برای سلامت مردان؛ راهی بر فرار از سرطان

«هفته جهانی سلامت مردان» که از دوشنبه گذشته 22 خرداد ماه آغاز شده و تا هفته آینده ادامه دارد، فرصتی است تا مردان و پسران بیشتر به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت دهند.

در این هفته به مردان توصیه می‌شود که برای ابتلانشدن به سرطان، سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند.

سالانه تعداد زیادی مرگ ناشی از سرطان به دلیل سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، داشتن رژیم غذایی ناسالم، فعالیت بدنی ناکافی و داشتن وزن بالاتر از حد مناسب در جهان رخ می‌دهد.

از همین رو توصیه می‌شود که آقایان این نکات را جدی بگیرند:
  • فعال باشید
  • رژیم غذایی سالم انتخاب کنید
  • از دخانیات دوری کنید
  • از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید
و از همه مهمتر:
  • غربالگری سرطان روده را جدی بگیرید

شواهد نشان می‌دهد که حفظ وزن سالم در طول زندگی یکی از مهم‌ترین راه‌های محافظت از خود در برابر بسیاری از انواع سرطان است. متخصصان می‌گویند: می‌توان با پیاده‌روی، استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل و استفاده از پله‌ها به جای آسانسور به این هدف دست یافت.

مردان به هرآنچه می‌خورند، دقت کنند

آقایان بیش از هرچیز باید بدانند که هر غذایی که می‌خورند از طرق مختلف بر بدن آنان تاثیر می‌گذارد. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی سالم هم به حفظ عملکرد بدن کمک می‌کند و هم خلق‌وخوی آنان را بهبود می‌بخشد.

برای مثال می‌توان گفت که اسیدهای چرب امگا 3 برای قلب، مغز و پوست عالی هستند و به کاهش استرس هم کمک می‌کنند.

میوه انتخاب سالن دیگری است که می‌تواند روحیه شما را تقویت کند و احتمالا به دلیل آنکه اکثر آنان سرشار از ویتامین سی هستند، می‌توانند به بهبود خلق‌وخوی نیز کمک کنند.

این نوشته را از دست ندهید  با کشورهای بدون ارتش جهان آشنا شوید

از سوی دیگر، نحوه خوردن نیز می‌تواند برای سلامتی‌شان تاثیر بگذارد. برای مثال تکه‌تکه کردن یا برش‌دادن غذا می‌تواند مغزتان را فریب دهد تا کمتر بخورید.

جویدن کامل نیز به افزایش مدت زمان سیری و کاهش کالری کمک می‌کند.

برای دوستان‌تان وقت بگذارید

تقویت روابط اجتماعی و بهبود معاشرت با دوستان خوب‌تان راهی عالی برای آرامش و بهبود خلق‌وخوی شماست. همچنین ورزش برای تقویت بدن و ذهن شما بسیار عالی است. فعالیت می‌تواند به حفظ وزن بدن‌تان کمک کند.

تقویت سلامت قلب و ساخت عضله از دیگر مزایای کمک به سلامتی است. این کار به غیر از به ارمغان آوردن آرامش، روحیه‌تان را هم دوچندان می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا