انتخاب سردبیر

نگرانی در اروپا؛ رشد سه برابری آبله میمونی در 2 هفته

شمار مبتلایان به آبله میمونی در اروپا طی دو هفته، سه برابر شد.

هم‌زمان با تشدید نگرانی‌ها از شیوع آبله میمونی در جهان، یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تنها در دو هفته گذشته، شمار مبتلایان به ویروس آبله میمونی در کشورهای اروپایی، سه برابر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌ نقل از هانس کلوگ، رئیس منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، نوشت که برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس، لازم است کشورها «اقدام‌های فوری» و هماهنگی‌های ضروری انجام دهند.

با وجود اخطار روز جمعه رئیس منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این سازمان هفته گذشته اعلام کرد شمار مبتلایان و سرعت انتقال ویروس هنوز به‌‌اندازه‌ای نیست که «هشدار جهانی» صادر شود.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تا روز جمعه، دست‌کم پنج هزار نفر در ۵۱ کشور جهان به ویروس آبله میمونی مبتلا شده‌اند.

رئیس منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که حدود ۹۰ درصد کل مبتلایان به ویروس آبله میمونی در جهان در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند.

بیماری بدون واکسن

یافته‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که ۹۹ درصد مبتلایان مرد هستند. همچنین تنها شمار اندکی کودک در اروپا به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به گفته پژوهشگران، تمامی افراد بدون در نظر گرفتن گرایش جنسی آن‌ها، در معرض ابتلا به ویروس آبله میمونی‌ هستند.

داده‌های مراکز درمانی نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد مبتلایان به بستری شدن در بیمارستان‌ها نیاز دارند. همچنین تنها یک درصد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌‌شود.

هنوز برای مقابله با این ویروس هیچ واکسنی وجود ندارد.

آبله میمونی بیماری ویروسی نادر است که به طور معمول از طریق حیوانان به انسان منتقل می‌شود و بومی برخی کشورهای آفریقایی است.

این نوشته را از دست ندهید  کنترل دیابت با یوگا!

این ویروس از طریق ترشحات بدن، قطرات تنفسی و وسایل آلوده به افراد منتقل می‌شود. این بیماری با تب، بثورات پوستی و ورم غدد لنفاوی همراه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 18 =

دکمه بازگشت به بالا