شیرینی و دسر

طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست

مثبت زندگی: این بستنی رژیمی از شاتوت، ماست، شکر و کمی وانیل درست شده است. درست کردن آن بسیار سریع و راحت بوده به شرطی که شاتوت‌ها را از قبل فریز کرده باشید. همچنین اگر شما رژیم نداشته باشید می‌توانید از تکه‌های انواع شکلات (شکلات تلخ، شکلات سفید و … ) استفاده کنید.

 مواد لازم

تمشک تازه یخ زده : ۳ فنجان (مراقب باشید تمشک ها له نشده باشند )

ماست ساده کم چرب : ۲ فنجان

شکر : ۱/۳ فنجان

وانیل : ۱ و ۱/۲قاشق چایخوری

تکه‌های شکلات : ۱/۲ فنجان (ترجیحا ریز باشند)

طرز تهیه :شاتوت، ماست کم چرب، شکر و وانیل را در مخلوط کن ریخته و آنقدر هم بزنید تا مایع صاف و یکدستی به شما بدهد. سپس تمام این مواد را داخل دستگاه بستنی ساز ریخته و تا درست شدن بستنی صبر کنید. تکه‌های شکلات را به این بستنی اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه داخل فریزر بگذارید. در این لحظه بستنی شما آماده شده است. کافی است آن را به ظرف‌های مخصوص سرو منتقل کرده و از میهمانانتان پذیرایی کنید.

نکته

 اگر دستگاه مخصوص بستنی ساز در منزل ندارید از روش زیر استفاده کنید: مخلوط آماده شده را در ظرفی به قطر ۲۳ و ارتفاع ۳۳ سانتی متر منتقل کنید و داخل فریزر بگذارید. سپس این مخلوط را هر یک ساعت یک بار هم بزنید تا زمانی که مخلوط سفت در لبه‌های ظرف و مخلوط نیمه سفت در مرکز ظرف باشد. شاتوت‌ها را برای منجمد کردن بین ۲ تا ۶ ساعت درون فریزر قرار دهید. سپس شاتوت‌ها را به بستنی اضافه کرده و آن را به مخلوط کن منتقل کرده و هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست و سفتی درست شود. سپس تکه‌های شکلات را به بستنی اضافه کرده و آن را درون کیسه‌های پلاستیکی کاملا بسته بگذارید و تا زمان سرو داخل فریزر نگهداری کنید.

این نوشته را از دست ندهید  تکنیک‌هایی برای سحرخیز شدن

اطلاعات تغذیه‌ای برای ۱/۲ فنجان بستنی شاتوتی

کالری: ۱۴۸

چربی: ۴ گرم

چربی اشباع شده: ۲ گرم

کلسترول: ۴ میلی گرم

کربوهیدرات: ۲۵ گرم

فیبر: ۴ گرم

پروتئین: 4 گرم

سدیم: 45 میلی گرم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا