آشپزیسالاد و پیش غذا

طرز تهیه سالاد روبیک

مثبت زندگی: روبیک دیده‌اید؟ منظورمان از این مکعب‌هایی است که باید تلاش کنید تا اعداد یا رنگ‌های به‌هم ریخته را کنار هم سوار کنید. حالا در این مقاله قرار است به جای روبیک پلاستیکی، روبیک خوراکی درست کنید. آن هم به شکل سالاد که نه چاق‌تان می‌کند نه کالری اضافی به بدن‌تان تحمیل می‌کند. مثبت زندگی را همراهی کنید تا طرز تهیه سالاد روبیک را بیاموزید. سالای خاص برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها.

تهیه این سالاد بسیار ساده است و بسته به سلیقه و ذائقه می‌توان مواد اولیه را تغییر داد. برای همین زیاد به مواد اولیه‌ای که در این مقاه می‌گوییم وفادار نباشید و تلاش کنید چیزی خوشمزه‌تر ابداع کنید.

مواد و وسایل مورد نیاز

چاقو

تخته آشپزخانه

هندوانه

پنیر

خربزه یا طالبی

خیار یا کیوی

مراحل و طرز تهیه

۱. خیار را برش بزنید

خیار را پوست کنده و سپس با چاقو کمی از اطراف را برش بزنید تا آن را به صورت یک مکعب مستطیل یک دست تبدیل کنید. حال که مکعب مستطیل را از خیار تهیه کردید باید با برش‌های ساده آن را به مکعب مربع‌های یک دست تبدیل کنید.

نکته: دقت کنید که در تهیه این سالاد یکی از مهم‌ترین نکات رعایت اندازه‌هاست که باید کاملا یک سایز و یک اندازه باشد. سایز آن کاملاً بستگی به شما و البته مواد اولیه‌تان دارد که چه سایزی دارند ولی دقت کنید که تمام مکعب مربع‌ها باید یک دست و یک سایز باشند.

۲. سایر مواد را به صورت مشابه برش بزنید

حال به سراغ دیگر مواد می‌رویم و کاری را انجام می‌دهیم که با خیار انجام داده بودیم. بقیه مواد را به اندازه خیار برش بزنید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی، لاغر کننده خوشمزه!
طرز تهیه سالاد روبیک

3. شروع به چیدن کنید

در این مرحله باید مکعب مربع‌های تهیه شده در مراحل قبل را کنار و روی هم قرار دهید. برای همین باید شروع به چیدن مکعب‌های کوچک در کنار یکدیگر کنید. ترتیب چیدن و قرار دادن آن‌ها باز هم کاملا بستگی به ذوق و سلیقه شما دارد.

4. با استفاده از سُس آن را سرو کنید

اگر به سُس خاصی متناسب با مواد اولیه خود احتیاج دارید کافیست مقداری از آن را تهیه و بر روی مکعب روبیک خود بزنید و آن را تزئین و طعم دار کنید. سالاد روبیک شما آماده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دو =

دکمه بازگشت به بالا