آشپزیشیرینی و دسر

یک دسر ایتالیایی خاص

اگر بین درست کردن دو دسر ایتالیایی، چیزکیک و تیرامیسو دچار شک و تردید شدید، ما به شما پیشنهاد می کنیم چیز کیک تیرامیسو بدون فر را امتحان کنید.

این چیز کیک خوشمزه، یخچالی را بدون استفاده از فر ظرف دو تا سه ساعت درست کنید.

چیز کیک تیرامیسو، دسری پر خامه و پنیر است و می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم :

مینارین قنادی: 250 گرم

پنیر خامه‌ای: 400 گرم

شیر کم چرب: یک و نیم پیمانه

پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری

آب سرد: چهار قاشق غذاخوری

شکلات تخته‌ای: 100 گرم

پودر قهوه: یک قاشق غذاخوری

بیسکوئیت لیدی فینگربه مقدار لازم

طرز تهیه:

 برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا باید مینارین قنادی (خامه ای است که از ترکیب خامه حیوانی و روغن گیاهی بدست می‌آید) را در کاسه‌ای بریزید و به مدت 10 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کاملا ویپ شود. سپس 400 گرم پنیر خامه‌ای را در کاسه تمیز دیگری ریخته و برای چند دقیقه مخلوط کنید.

یک پیمانه شیر به پنیر خامه‌ای اضافه کنید و برای چند دقیقه هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. حالا خامه قنادی زده شده را به مخلوط پنیر و شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط و به روش بن‌ماری روی حرارت غیرمستقیم حل کنید. بعد از آن شکلات‌ تخته‌ای که از قبل به روش بن‌ماری روی حرارت غیرمستقیم حل کرده‌اید، نیم پیمانه شیر اضافه کنید و کمی هم بزنید.

در مرحله بعدی یک قالب کیک‌پزی که بهتر است دیواره بلندی داشته باشد، انتخاب کنید و بیسکوئیت‌های لیدی فینگر را در کف و دیواره آن بچینید طوری که کل قالب را پوشش دهد. سپس مخلوط چیزکیک تیرامیسو را داخل آن بریزید و برای دو تا سه ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه دسر ایتالیایی پاناکوتا وانیلی و انار دو رنگ با خامه و ژله+نکات مهم دسر پاناکوتا

بعد از سه ساعت چیز کیک تیرامیسو را از یخچال بیرون بیاورید و از قالب خارج کنید، روی آن را با شکلات و میوه‌های دلخواه ترئین کنید.

 نوش جان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا