تخصصی

درمان معده درد با راهکار‌های خانگی

مثبت زندگی: یافتن درمانی برای معده درد، که به طور کلی درد شکم نامیده میشود، مسئله‌ای پیچیده است مگر اینکه علت آن را بدانید. با فرض اینکه با یک معده درد ساده مواجه‌ایم، این درمان‌ها می‌توانند به دردی که موجب ناراحتی شما می‌شود کمک کند.

چای بابونه برای معده درد

بابونه به راحتی می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب، به کاهش درد معده و شل کردن ماهیچه‌های فوقانی دستگاه گوارش کمک کند. هنگامی که عضله شل میشود، انقباضاتی که در حال هل دادن مواد غذایی از طریق سیستم گوارشی صورت می‌گیرد، کمی آسانتر می‌شود و درد ناشی از گرفتگی عضلات و اسپاسم کاهش پیدا می‌کند.

موارد مورد نیاز

1 قاشق چایخوری چای بابونه (یا 1-2 قاشق چایخوری بابونه خشک شده)

یک لیوان آب جوش

روش استفاده

برای اینکار ابتدا آب جوش را روی چای ریخته و سر لیوان رو بپوشانید. اجازه بدین 10 دقیقه بماند. در صورتی که از بابونه خشک استفاده می کنین، 1-2 قاشق چایخوری از آن را در لیوان بریزین، آب جوش را روی آن ریخته و اجازه بدین 15 الی 20 دقیقه بماند. سپس به آرامی بنوشید.

از کمپرس آب گرم برای درد معده استفاده کنید

گرما به شل شدن و آرام شدن عضلات کمک می‌کند. بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، قدری گرما می‌تواند راهی مناسب برای کاهش دردهای ناخوشایند باشد. توجه کنید از کلمه گرم استفاده شده و نیازی به خیلی داغ بودن نیست.

مواد مورد نیاز

یک کمپرس آب گرم (یک بطری آب گرم و یا چیزی شبیه به این دو…)

مکانی دنج و راحت برای دراز کشیدن

این نوشته را از دست ندهید  برای پیشگیری از سکته قلبی به این غذاها لب نزنید

روش استفاده

جایی مناسب برای دراز کشیدن پیدا کنید و کمپرس آب گرم را روی شکم بگذارید. باید درجه حرارت مناسب و در عین حال گرمی داشته باشد. این کار را حداقل 15 دقیقه یا تا زمانی که نیاز دارید، انجام دهید.

لعاب برنج برای تسکین معده درد

منظور از آب برنج، آبی است که پس از طبخ برنج آبکش می‌شود. آب برنج یک نوع ماده تسکین دهنده روی غشاء ایجاد کرده و التهاب معده را کاهش میدهد.

مواد مورد نیاز

2/1 فنجان برنج سفید

دو فنجان آب

یک قابلمه

روش کار

برای اینکار از دو برابر مقدار آبی که معمولا برای پخت برنج لازم است، استفاده کنید. برنج رو در یک قابلمه ریخته، روی اجاق قرار دهید و آب را اضافه کنید و با گرمای کم-متوسط پخت کنید.

هنگامی که برنج شروع به پختن کرد، آن را از اجاق بردارید و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه درون قابلمه با درب بسته بماند. برنج را آبکش کرده و آب آن را جدا کرده و گرم بنوشید، در صورت لزوم کمی عسل به آن اضافه کنید.

نعنا از بهترین گیاهان برای هضم

درمان معده درد با راهکار‌های خانگی

چای نعناع تازه (یا چای نعنا معمولی) می‌تواند عضلات شکم را شل کند. علاوه بر آن به بهبود جریان صفرا کمک می‌کند، که این امکان رو می‌دهد هضم بهتری داشته باشید. این عمل در مواردی به خصوص در صورتی که از گرفتگی عضلانی یا نفخ رنج می‌برید، مفید است.

مواد مورد نیاز

تعداد کمی برگ نعنا (یا 1-2 قاشق چایخوری نعنا خشک شده)

یک فنجان آب جوش

روش کار

برای اینکار، نعناع و آب جوش را در یک لیوان ریخته و سر لیوان را بپوشانید و بگذارید به مدت 5- 10 دقیقه بماند و زمانی که هنوز گرم است بنوشید. اگر از برگ نعناع تازه استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را بجوید تا درد معده کاهش یابد.

این نوشته را از دست ندهید  سندرم دست بی‌قرار چیست؟

آب گرم و لیمو تازه برای درمان سوء هاضمه

اگر مشکل سوء هاضمه باشد آب لیمو به معده درد کمک می‌کند. سطح اسیدیته بالا آن باعث تولید اسید هیدروکلریک میشود که مواد غذایی را تجزیه می‌کند. با افزایش مقدار هیدروکلریک تولید شده، هضم با سرعتی مناسب صورت می‌گیرد. علاوه بر این، بدن هیدراتاسیون نیز دریافت می‌کند که باعث شسته رفته شدن سیستم گوارشی می‌شود.

مواد مورد نیاز

یک لیمو تازه

یک لیوان آب گرم

چای زنجبیل برای معده درد

زنجبیل به طور طبیعی حاوی مواد شیمیایی است که این مواد می‌تواند به آرامش عضلات، کمک کند و در نتیجه گرفتگی معده یا معده درد را کاهش دهد. علاوه براین، ریشه زنجبیل برای تسکین حالت تهوع، که ممکن است با درد معده همراه باشد بسیار کاربردیست.

مواد مورد نیاز

1 ریشه زنجبیل

پوست کن یا چاقوی تیز

1-2 فنجان آب

عسل (اختیاری)

روش کار

ریشه زنجبیل تازه را بشورید و پوست بگیرید و آن را به تکه‌های 1-2 اینچی ببرید (یا رنده کنید). 1-2 فنجان آب را بگذارید تا جوش بیاد، سپس زنجبیل را اضافه کنید (از آب کمتر و زنجبیل بیشتری استفاده کنید). اجازه دهید 3 دقیقه بجوشد و سپس آن را کم کنید و 2 دقیقه دیگر هم با شعله کم بماند. زمانی که گرما کم شد، عسل را در صورت دلخواه اضافه کنید و آرام بنوشید.

رازیانه مقوی معده

اغلب، درد معده به علت سوء هاضمه است. در این موارد، جویدن دانه رازیانه به دلیل داشتن آنتول، روغنی سبک که می‌تواند موجب ترشح آب گوارشی شود تا حرکت مواد آسان گردد، بسیار کمک دهنده است. همچنین می‌تواند باعث آرام کردن التهاب و کاهش درد ناشی از آن شود. اگر از گاستریت، التهاب معده رنج می‌برید، این کار می‌تواند برخی از ناراحتی‌های سطحی آن را تسکین دهد.

این نوشته را از دست ندهید  برای درمان میگرن چه بخوریم؟

مواد مورد نیاز

2/1-1 قاشق چی خوری دانه رازیانه

روش مصرف

2/1-1 قاشق چای خوری دانه رازیانه را بعد از غذا به طور کامل بجوید. اگر باردار هستید از خوردن آن اجتناب کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا