زیبایی

اشتباهات رایج در شیو کردن موهای زائد پا


مثبت زندگی: ممکن است سالها موهای زائد پا را شیو کنید، اما لزوما به این معنا نیست که این کار را به درستی انجام می‌دهید. اگر پوست شما قرمز می‌شود، لکه می‌شود یا هر مشکل دیگری پیدا می‌کند، به دلیل اشتباهاتی است که در هنگام شیو کردن انجام می‌دهید. در این مطلب به این اشتباهات رایج اشاره می‌کنیم.

به محض رفتن به حمام، شروع به شیو کردن می‌کنید


ممکن است صبح با عجله به حمام بروید و اول کار شیو کردن را آغاز کنید، اما متخصصان می‌گویند بهتر است ابتدا ۱۵ دقیقه زیر دوش قرار بگیرید، سپس شیو کردن را آغاز کنید. این کار موجب نرم شدن موها و باز شدن فولیکول‌های مو می‌شود. هر چه پوست سخت و خشک باشد، شیو کردن آن سخت‌تر می‌شود.

صبح‌ها موهای پا را شیو می‌کنید


اگر شب هنگام پاها را شیو کنید موجب نرم‌تر شدن پوست پا می‌شود. زمانی که شما خواب هستید، پوست پا کم کم بالا می‌آید و موها داخل فولیکول‌های مویی جا می‌گیرند.

از هیچ وسیله‌ای برای ایجاد کف استفاده نمی‌کنید، یا بدتر از آن از صابون استفاده می‌کنید


مهم نیست چقدر در شیو کردن عجله دارید، اما هرگز پاها را به صورت خشک شیو نکنید. ابتدا به پاها کرم  مرطوب‌کننده مخصوص شیو کردن بزنید تا تیغ به راحتی روی پوست سربخورد و از ایجاد خط و برش روی پوست جلوگیری شود. اگر کرم مخصوص شیو نداشتید، از نرم‌کننده مو هم می‌توانید استفاده کنید، اما هرگز از صابون استفاده نکنید. زیرا صابون به اندازه کافی پوست را نرم و لیز نمی‌کند که تیغ به راحتی بر روی آن حرکت کند و این منجر به ایجاد زخم و شکاف می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه صحیح عطر و ادکلن بزنیم؟ (نکات و روش‌های عطر زدن)

از تیغ‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنید


استفاده از تیغ‌های یکبار مصرف برای مصرف گاه به گاه مثلا وقتی در هتل هستید خوب است، اما برای مصرف همیشگی بهتر است از ژیلت‌های ۴-۵ تیغه استفاده کنید. این تیغ‌ها پا را نرم‌تر می‌کنند و به راحتی بر روی قسمت‌های سخت‌تری چون زانو و مچ پا قابل استفاده هستند. معمولا تیغ‌های یکبار مصرف، سخت‌تر روی پوست حرکت می‌کنند.

به موقع تیغ را عوض نمی‌کنید


ممکن است برای خود تیغ خوبی خریداری کرده باشید، اما باید به محض آنکه متوجه کند شدن آن شدید، آن را تعویض کنید (معمولا پس از ۵ تا ۱۰ بار استفاده). تیغ‌های کهنه نه تنها بی‌فایده هستند، بلکه موجب قرمز شدن و آسیب پوست و ایجاد باکتری می‌شوند. این باکتری‌ها نیز در نهایت ایجاد عفونت می‌کنند.

ابتدا قسمت بالایی پا را شیو می‌کنید و سپس قسمت پایین پا

ابتدا باید بدانید که باید موهای پا را در مسیر رویش آنها (از پایین) شیو کنید و اگر پوست حساسی دارید، اصلا قسمت بالایی پا را شیو نکنید. تراشیدن موهای ریز مستلزم فشار بیشتر تیغ است که این موجب سوزش پوست، زخم و بریدگی می‌شود. وقتی موهای پا کوتاه است، پوست پا گرم و کف‌آلود شده، تیغ را در جهت خلاف رشد مو بزنید. اگر می‌خواهید موهای ریز را با فشار بیشتر تیغ بزنید، مجددا از کرم و ژل مخصوص شیو (خلاف جهت رشد مو) استفاده کنید.

اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای سوزش ناشی از استفاده از تیغ انجام نمی‌دهید


با فشار شیو کردن، موجب شکسته شدن مو داخل پوست می‌شود و عدم درمان سوزش ناشی از تیغ، زخم‌های طولانی مدت ایجاد می‌کند. برای پیشگیری از قرمز شدن پوست بعد از شیو کردن، از اسکراب‌های لایه‌بردار بدن دوبار در هفته استفاده کنید تا پوست‌هایی که مو در آنها شکسته و مانده بریزد. برای از بین بردن قرمزی‌ها، کمپرس گرم را روی قسمت آسیب دیده بگذارید، گرما موجب آرام شدن پوست می‌شود. پس از دوش گرفتن، از لوسیون برای نرم کردن پوست استفاده کنید، بدین صورت پوست کمتر در معرض عفونت قرار می‌گیرد.

این نوشته را از دست ندهید  11 ترفند برای پرپشت نشان دادن موها

از تیغ مردانه استفاده می‌کنید

بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند تیغ‌های مردانه موثرتر و تیزتر است، درحالی که چنین نیست و زنان باید از تیغ‌های مخصوص زنانه استفاده کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

دکمه بازگشت به بالا