آخرین نوشته هاتغذیهسلامت

زردچوبه و خواص بی نظیر آن برای پوست

در ایران گذاشتن حنا بر روی پوست از قدیم مرسوم بوده، اما تعداد کمی از ما از خواص شگفت‌انگیز زردچوبه برای پوست مطلع هستیم.

اگر استفاده از حنا در کشور ما مرسوم بوده و هست، در بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای آسیایی از خواص زردچوبه برای درمان و حتی داشتن پوستی زیباتر استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال در چین از این ادویه برای در درمان‌های سنتی و حتی طب چینی استفاده می‌شود. همانطور که بیشتر ما می‌دانیم، این ادویه زرد رنگ ضدالتهاب است. زیرا زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است.

ماسک زردچوبه،‌ درمان خانگی

در طب سنتی از زمان‌های دور از چوب زردچوبه برای درمان عوارض پوستی و همچنین زیبایی بیشتر پوست استفاده می‌شده است. امروزه نیز از این ماده به‌عنوان ماسک خانگی استفاده می‌شود.

ماسک زردچوبه برای درمان جوش صورت و آکنه هم مفید است و با هدف گرفتن منافذ پوست باعث آرام شدن التهاب جوش می‌شود. این روش علاوه بر زودتر خوب‌شدن جوش صورت باعث می‌شود که جای آن هم روی پوست باقی نماند.

به گفته پزشکان، آنتی‌اکسیدان و خاصیت ضدالتهابی این ادویه باعث می‌شود که پوست درخشان‌تر شود. این ماده به عنوان یک لایه‌بردار عمل می‌کند و با حذف سلول‌های مرده سطحی پوست، آن را زنده می‌کند.

این ادویه در درمان آکنه و حتی پسوریازیس کمک می‌کند. همچنین می‌تواند علائم کشش و تجمع رنگ پوست را درمان کند.

بر اساس یک مطالعه ژاپنی، زرد چوبه می‌تواند از تشکیل چین و چروک و رنگ‌دانه ها جلوگیری کند. همچنین اگر در معرض اشعه UVB  باشید، این ادویه باعث می‌شود خاصیت ارتجاعی پوست‌تان حفظ شود.

این نوشته را از دست ندهید  تمیز کردن برس آرایش در خانه

هم چنین این گیاه می‌تواند پوست را از عفونت دور نگه دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری از زرد چوبه و عصاره لیمو را مخلوط کنید. مخلوط را به منطقه آسیب‌دیده بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

البته خواص زردچوبه تنها محدود به پوست و عوارض بیماری‌های پوستی نیست. این ادویه شگفت‌انگیز که در بیشتر غذاهای ایرانی استفاده می‌شود، خواص درمانی گسترده‌ای دارد.

از جمله خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • بهبود عملکرد مغز
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • کمک به جلوگیری از سرطان
  • پیشگیری و درمان آلزایمر
  • تاثیر موثر در درمان التهاب مفصل
  • درمان افسردگی

✅ جلوگیری از پیری زودرس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا