آخرین نوشته هاخانه‌داریدکوراسیون

افزایش عمر مبلمان با چند روش ساده

آیا تاکنون برای افزایش طول عمر مبلمان‌تان تلاش کرده‌اید؟ آیا می‌دانید در حال حاضر همین مبلی که از آن استفاده می‌کنید، یکی از گران‌ترین وسایل خانه شماست؟

اگر جزو طبقه متوسط هستید، باید بگویم که همین پذیرایی ساده خانه شما، ‌رقمی بین 10 تا 30 میلیون تومان ارزش ریالی دارد، البته این فقط شامل همین مبل ساده‌ای می‌شود که روزانه از آن استفاده می‌کنید و اگر میز ناهارخوری، کنسول‌ و میزهای پذیرایی را به آن اضافه کنید، خیلی بیشتر از رقمی می‌شود که بتوانید به‌راحتی به فکر تعویض آنان باشید.

البته گفتن این موضوع خالی از لطف نیست که اگر هنگام خرید کمی دست‌ و دلباز باشید، می‌توانید مبلمان بهتری را خریداری کنید.

بدون شک خرید مبلمان از فروشگاه‌های معتبر تضمین‌کننده دوام و ماندگاری بهتر مبلمان شما یا هر اثاث دیگر است. اگر به کارگاه‌ها سری بزنید، متوجه می‌شوید که اکثر خرابی‌ها ناشی از استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت و درجه دوم است.

اما در عین حال، بهتر است با فراموش کردن چند عادت اشتباه همیشگی، عمر اثاثیه خانه‌تان را حداقل برای سه یا چهار سال افزایش دهید و اگر کمی بیشتر توجه کنید، می‌توانید عمر مبلمان نازنین‌تان را تا 10 سال هم افزایش دهید و چند ده‌ میلیون تومان پس‌انداز کنید.

پس چند دقیقه زمان بگذارید تا راز طولانی‌شدن عمر مبلمان‌تان را در ادامه بخوانید:

البته من هم مثل شما می‌دانم که اکثر مردم به‌ویژه زنان لزوما مبل خود را به دلیل خرابی یا کثیف‌شدن تعویض نمی‌کنند. این دسته از افراد دوست دارند مطابق مُد روز، مبلمانی جدید داشته باشند.

این نوشته را از دست ندهید  همه چیز درباره رژیم مدیترانه‌‌ای

قطعا چیزی که سه سال پیش بورس بود، از مُدافتاده هستند. پس بهتر است که در زمان خرید به سراغ وسایل تجملی و به اصطلاح استیل یا کلاسیک نروید. 

با عدم انتخاب رنگ‌های تند و خرید مبلمانی بزرگ می‌توانید هم عمر وسایل خود را افزایش دهید و هم مبلمانی داشته باشید که برای حداقل یک دهه به روز باشد. همچنین فراموش نکنید که اگر مبلی ساده خریداری کنید، بعد از چند سال می‌توانید با استفاده از کوسن‌های رنگی یا کاورهای جدید، ظاهر مبل خود را تغییر دهید.

این ترفند بدون آنکه هزینه زیادی به شما تحمیل کند، فضای زندگی شما را تغییر می‌دهد و شما می‌توانید خانه‌ای مطابق با روز هم داشته باشید.

لکه‌های مبلمان را فراموش نکنید

در بسیاری از موارد تمیز کردن و لکه‌زدایی منوط به هزینه کردن چندصد هزار تومان است اما با روشی ساده می‌توانید این مبلغ را در جیب خود نگه دارید. گام نخست از کاورهای آماده استفاده کنید. اما اگر مبل شما لکه لکه شد، ‌آن را رها و این کار را حتی به فردا موکول نکنید.

لکه‌بر‌ها معمولا بهترین گزینه هستند. اما اگر لکه‌بر آماده در دسترس نبود، محلول سرکه و جوش‌شیرین بهترین گزینه است. اگر مبل شما گارانتی دارد، بهتر است با سازنده آن تماس بگیرید و از آنان بخواهید که مشکل را به روش خودشان حل کنند. در اینصورت، شما هزینه‌ای چندانی برای تمیزی مبل خود نمی‌کنید.

خودتان دست به‌کار نشوید

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع، سپردن این کار به متخصصان بهترین روش است، حتی اگر آنان مبلغ زیادی را طلب کنند چرا که حذف لکه‌های جدی وعمیق ناشی از نوشیدنی‌ها، روغن و یا بنزین و نفت کار افراد معمولی خانه نیست و آنان می‌توانند آسیب جدی به مبلمان وراد کنند.

این نوشته را از دست ندهید  چه بخوریم کرونا نگیریم؟/ توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت

کاناپه محل غذاخوردن نیست

برای کاهش هزینه‌ها، بهتر است همواره از میز برای صرف غذا استفاده کنید. چراکه کاناپه‌ها محل مناسبی برای خوردن غذا نیستند. بنابراین اگر دائما روی مبل نازنین‌تان غذا می‌خورید، ‌نباید انتظار داشته باشید که آنان برای سال‌های طولانی دوام بیاورند.

پس اگر واقعاً می‌خواهید اثاثیه منزل شما ماندگار شود، غذای خود را سر میز میل کنید تا بتوانید به سادگی میزهای غذاخوری که عمدتا چوبی یا شیشه‌ای هستند را از لکه‌ها پاک کنید؛ بله به همین سادگی!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا