پوست و مو

تمیز کردن برس آرایش در خانه

مثبت زندگی: آیا می‌دانستید که اگر برس‌های آرایشی خود را به طور مرتب تمیز نکنید، چه چیزهایی بر روی آن‌ها رشد می‌کنند؟ باکتری‌ها؛ باکتری‌های زنده‌ای که تنفس می‌کنند و به راحتی تولید مثل می‌کنند. و متاسفانه این مسئله از چیزی که به نظر می‌رسد ترسناکتر است! به همین دلیل است که شما باید به طور مرتب و با استفاده از روش‌های درست، برس‌های آرایشی خود را تمیز کنید. اگر برای مدتی در انجام این کار تنبلی نکنید، متوجه می‌شوید مسئله‌ای که تا به امروز از آن غافل بوده‌اید، تا چه حد می‌تواند ظاهر نهایی آرایش صورت شما را تغییر بدهد.

دو روش اصلی و مهم وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، خودتان در خانه برس‌های آرایشی‌تان را تمیز کنید. در ادامه این دو روش را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم.

تمیز کردن برس آرایش به صورت سریع

از این روش معمولا زمانی استفاده می‌شود که وقت تنگ است و باید سریع عمل کرد. می‌توان گفت که این روش سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای تمیز کردن برس‌های آرایشی است. به عنوان مثال، معمولا زمانی که در حال آرایش کردن چشمان خود هستیم، به تعداد برس‌های آرایشی بیشتری نیاز داریم؛ به خصوص در مرحله آخر آرایش کردن چشم که همان محو کردن سایه است. بهتر است که همیشه برای مرحله محو کردن سایه چشم، از یک برس آرایشی کاملا تمیز استفاده کنید تا آرایشتان خراب و کثیف نشود. خبر خوب این است که برس‌های آرایشی مخصوص سایه چشم را می‌توانید با روش اول که سریع و آسان است تمیز کنید.

راحت و آسان، برس‌های آرایشی خود را تمیز کنید

  • در ابتدا مایع پاک کننده مورد نظر خود را انتخاب کنید و بخرید.
  • سپس برس‌های آرایشی خود را کمی خیس کنید. یعنی مایع پاک کننده را روی برس اسپری کنید تا حدی که نمدار شود.
  • بعد از آن، برس‌های آرایشی را به آرامی روی یک حوله کاغذی بکشید تا زمانی که تمام مواد آرایشی از روی آنها پاک بشود.
  • دوباره همین مراحل را تکرار کنید تا زمانی که مواد آرایشی به طور کامل از روی برس پاک شوند. سپس رطوبت اضافی را نیز از روی آن پاک کنید. همین کار را با برس‌های آرایشی دیگر خود نیز تکرار کنید.
این نوشته را از دست ندهید  ماسک خانگی و سفید کننده فوری پوست

تمیز کردن برس آرایش به صورت عمقی و کامل

متاسفانه شما نمی‌توانید تنها با استفاده از روش آسان و سریع، از شر تمام باکتری‌هایی که با خیال راحت بر روی برس‌های آرایشی‌تان زندگی می‌کنند خلاص بشوید! به عنوان مثال، هر چقدر برسی که برای زدن کرم پودر از آن استفاده می‌کنید را با استفاده از روش اول تمیز کنید، همچنان رد مواد آرایشی را بر روی آن مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل، باید هر چند وقت یک بار حتما با استفاده از روش عمقی، برس‌های آرایشی خود را تمیز کنید تا خیالتان راحت شود که تمام باکتری‌های روی آن‌ها به طور کامل از بین رفته‌اند.

از کدام مواد شوینده‌ استفاده کنیم؟

یک شامپو با ترکیبات ملایم و یا شامپوی بچه، کمی مایع ظرفشویی، یک صابون ملایم، کمی روغن زیتون، چند عدد حوله کاغذی، کمی سرکه (اختیاری)، یک سیلیکون مخصوص پاک کردن برس‌های آرایشی، یک دستکش (اختیاری).
کمی شامپو و یا کمی صابون را کف دست خود (با دستکش) بریزید. همچنین، اگر دوست دارید می‌توانید کمی سرکه را با این مواد ترکیب کنید. اگر تعداد زیادی برس آرایشی دارید، بهتر است که یک دستکش مخصوص تمیز کردن بخرید؛ چون در این حالت ممکن است که دست‌های شما بیش از حد خشک بشوند و آسیب ببینند. سپس یک قطره روغن زیتون به شامپو و یا صابون اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که رطوبت موهای برس آرایشی شما حفظ شود و این موها محکم باقی بمانند.

می‌توانید برای تمیز کردن برس‌های آرایشی خود از کف دست خود استفاده کنید. اگر دوست ندارید که پوست دستتان خشک بشود، بهتر است که حتما از یک دستکش سیلیکونی استفاده کنید. برس خود را به آرامی روی کف دست و جایی که شامپو و یا صابون را ریخته‌اید بچرخانید.

این نوشته را از دست ندهید  عرق‌ سوز شدن در تابستان؛ علت بروز و روش‌های درمان

برس‌های آرایشی را با حوله کاغذی خشک کنید

برس‌های آرایشی خود را به آرامی کمی فشار دهید تا تمام آب اضافی از لا به لای موهای آن‌ها خارج شود. سپس آن‌ها را با استفاده از چند حوله کاغذی خشک کنید.

اجازه بدهید که برس‌ها به طور کامل خشک بشوند

پس از خشک کردن برس‌های آرایشی آن‌ها را روی سطحی بگذارید و اجازه بدهید که به مدت ۱ شب در همان حالت باقی بمانند. بدین ترتیب، به طور کامل خشک شده و آماده استفاده می‌شوند.

چگونه اسفنج آرایشی را تمیز کنیم؟

یادتان باشد که اسفنج‌های آرایشی هم نیاز به تمیز شدن دارند، پس هرگز از آنها غافل نشوید. بهترین روش تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی، استفاده از صابون جامد است. در ادامه مراحل این کار را برای شما شرح می‌دهیم.
در ابتدا یک صابون جامد تهیه کنید
تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی با استفاده از صابون جامد، بسیار راحت‌تر می‌شود. در ابتدا اسفنج آرایشی را روی صابون بچرخانید، سپس آن را روی کف دست و یا روی دستکش سیلیکونی خود بمالید تا مواد آرایشی به طور کامل از روی آن پاک بشوند.


اسفنج آرایشی را به آرامی با آب تمیز کنید
سپس اسفنج آرایشی را زیر شیر آب بگیرید و مطمئن شوید که هیچ ردی از مواد آرایشی روی آن باقی نمانده باشد.
این مراحل را تکرار کنید
اگر متوجه شدید که هنوز مقداری از مواد آرایشی بر روی اسفنج باقی مانده است، همین مراحل را دوباره تکرار کنید.
در آخر هم اسفنج آرایشی را خشک کنید
در مرحله آخر، اسفنج آرایشی خود را به آرامی کمی فشار دهید تا تمام آب اضافی از لا به لای آنها خارج شود. پس از آن، اسفنج را روی سطحی بگذارید و اجازه بدهید که به مدت ۱ شب در همان حالت باقی بماند. بدین ترتیب، به طور کامل خشک شده و آماده استفاده می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۸ وسیله‌ای که حتی فکرش را هم نمی‌کردید که تاریخ انقضا داشته باشد

چند وقت یک بار براش‌ها و اسفنج‌های آرایشی خود را تمیز کنیم؟

شما هیچوقت متوجه نمی‌شوید که چه نوع باکتری‌هایی بر روی ابزارهای آرایشی‌تان زندگی می‌کنند. این ابزارها عملا یک محل کشت برای باکتری‌ها به حساب می‌آیند. اگر به پوست خود و همچنین نظافت فردی خیلی اهمیت می‌دهید، بهتر است که هر روز اسفنج‌ها و برس‌های آرایشی خود را تمیز کنید. اما متاسفانه چون همه ما در طول روز مشغله‌های بسیاری داریم، وقت نداریم که این کار را انجام بدهیم.

به همین دلیل، بهتر است که حتما هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهیم تا هم بهداشت را رعایت کرده باشیم و هم به کارهای دیگرمان برسیم. اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که پوست بسیار حساسی دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما هر روز از یک برس و اسفنج آرایشی کاملا تمیز استفاده کنید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر است که حداقل روزی یک بار با استفاده از روش اول، برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی خود را تمیز کنید تا به پوست صورتتان آسیبی وارد نشود.

نکته‌هایی در خصوص تمیز کردن برس آرایش

  • اگر پوست صورت شما بسیار حساس، و مستعد آکنه است، حتما (هرچقدر که روی کلمه حتما تاکید کنیم باز هم کم است!) هر روز از یک برس تمیز استفاده کنید.
  • سعی کنید که ۲ سری برس آرایشی داشته باشید. بدین ترتیب، اگر سری اول را بشویید، سری دوم تمیز و آماده برای استفاده هستند.
  • زمانی که می‌خواهید برس‌های آرایشی خود را شب تا صبح برای خشک شدن روی سطحی بگذارید، آنها را طوری قرار بدهید که موهایشان به سمت بالا نباشند. چون در این حالت رطوبت باقی مانده روی موها وارد قسمت چسب‌دار دسته برس شده و باعث می‌شود که این چسب رقیق شود. بدین ترتیب، برس‌های آرایشی شما زودتر خراب می‌شوند.
  • سعی کنید که هر چند روز یک بار، برس‌های آرایشی خود را با استفاده از روش دوم تمیز کنید.
  • برای اینکه در وقت خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید زمان تمیز کردن برس آرایشی را به آخر هفته موکول کنید.
این نوشته را از دست ندهید  میوه‌هایی که شما را جذابتر می‌کنند!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا