فهرستی از سالم‌ترین غذاها

0
140
سالم‌-ترین-غذاها

مثبت زندگی: دغدغه سالم ماندن هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. در هر سن و سالی که باشیم دلمان می‌خواهد تغذیه سالم داشته باشیم. این را هم برای خودمان می‌خواهیم هم برای خانواده و فرزند و پدر و مادر. اما در روزهای گرم تابستان چه بخوریم؟ یا زمستان و پاییز که آلودگی هوا بیداد می‌کند چه خوراکی‌هایی تغذیه سالم به حساب می‌آیند؟ اگر جوابی برای این سوال ندارید مثبت زندگی را دنبال کنید تا در این مقاله فهرستی از سالم‌ترین غذاها به شما معرفی کنیم.

سبزیجات سبز برگ

سبزیجات سبز برگ یکی از روشهای جنگیدن با نوع ۲ دیابت است. گل کلم، اسفناج، کاهو و کلم پیچ در گروه این سبزیجات قرار می‌گیرند.

اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و گروهی از مواد مغذی مثل فولیک اسید، کلسیم و سلنیوم است. اما مراقب باشید این سبزیجات را زیاد نپزید چرا که بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.

سیب

سیب همیشه با کلید واژه سلامتی همراه است. برای همین باید بگوییم که با خوردن یک سیب در روز دیگر نیازی به دکتر ندارید. می‌پرسید چرا؟ چون آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب با رادیکالهای آزاد می‌جنگند و این یعنی سلامتی.

رادیکال‌های آزاد باندهای شیمیایی هستند که منجر به تولید بیماری در بدن می‌شوند.

مطالعات نشان داده که خوردن یک عدد سیب در روز باعث پایین آمدن نوع بد کلسترول LDL و افزایش نوع خوبکلسترول HDL می‌شود.

آووکادو

آواکادو پتاسیم زیادی دارد. اگر مقدارش برایتان سوال است باید بگوییم که پتاسیم این میوه از موز بیشتر است. آواکادو دارای ویتامین A ،K ،E و سرشار از فیبر است. اگر چه مقدار چربی آواکادو بالاست اما از نوع چربی اشباع شده‌ای است که بدن به آن نیاز دارد.

بیشتر ببینید
رژیم لاغری سریع با سوپ

سیب زمینی

سبزیجات ریشه‌ای، در مقایسه با انواع دیگر سبزیجات، منابع عالی ویتامینهای C، B، A، کربوهیدرات‌ها، فیبر، بتاکاروتن و حتی پروتئین هستند.

سالم‌-ترین-غذاها

شوربای آرد جو دو سر

این غذا سرشار از فولیت، اسیدهای چرب، امگا ۳، پتاسیم، فیبر قابل حل در آب و کربوهیدرات‌هاست. آرد جو دو سر دررژیم غذایی شما به معنای سطح پایین کلسترول، هضم آرام و کامل غذا و داشتن قلبی سالم است.

گل کلم

ویتامین C فقط در مرکباتی مثل پرتقال و گریپ فروت وجود ندارد. گل کلم می تواند نیاز روزانه شما به ویتامین C را فراهم کند.

بادام

بادام سرشار از ویتامین E، آهن، منیزیم، کلسیم، و فیبر است. بادام کلسترول را در سطح سالمی نگه می‌دارد. خوردن روزانه مقداری بادام به عنوان اسنک راهی برای داشتن احساس خوب بدون اضافه وزن است. بادام باعث سلامتی قلب، و کم کردن خطر بیماری‌های قلبی و سرطان است.

تمشک آبی

تمشک آبی ضد چربی است. تمشک علاوه بر اینکه منبع خوب فیبر و آنتی اکسیدان‌هاست پلی فنول هم دارد. پلی فنول‌ها باعث آب شدن چربی در بدن می‌شود و در همان حال از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری می‌کند.

ریشه گندم

ریشه گندم سرشار از ویتامین‌های E ، اسیدهای چرب،فولیت،تیامین، زینک و فیبر است. به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا، اضافه کردن آن به رژیم غذایی می‌توانید رژیم غذایی شما را سالم‌تر کند.

ریشه گندم به عنوان یکی از ترکیبات موجود در بسیاری از غذاها مانند مافین‌ها و کیک‌ها می‌تواند غذای شما را مغذی نگه دارد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

16 + 12 =