پوست و مو

ژلیش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مثبت زندگی: امروزه اکثر خانم ها و دختر خانم ها برای زیبایی ناخن‌های خود، به کاشت ناخن روی آورده اند. یکی از روش های کاشت ناخن، کاشت ناخن با ژل یا ژلیش است. در ادامه مطالبی در مورد مزایای کاشت ناخن با ژل و معایب کاشت ناخن با ژل می‌خوانید.

مواد مورد استفاده در ژلیش

۱– پریمیوم ژل

۲– تاپ شاین ژل

۳– برآشان ژل

۴– پرایمر

۵– ضدقارچ

۶– کلینر

۷– چسب ناخن

مراحل انجام قدم به قدم کاشت ناخن با ژل

کاشت ناخن با ژل

برای شروع ابتدا ناخن‌ها را ضد قارچ زده و سپس مراحل تیپ گذاری را با استفاده از چسب ناخن انجام می‌دهیم، بعد از آن اندازه تیپ‌ها را با وسیله‌ای به نام کاتر به اندازه‌ای که دلخواه مشتری است کوتاه می‌کنیم و در مرحله بعد با استفاده از دستگاه سوهان برقی خط تیپ‌ها را کاملا محو می‌کنیم.

در مرحله بعدی ناخن را با استفاده از پرایمر روغن زده و در حالتی که پرایمر خیس است ژل شماره یک یعنی پریمیوم ژل را به حالت لاک زدن با فاصله از ریشه روی ناخن زده و به مدت دو دقیقه داخل دستگاه UV می‌گذاریم و بعد از در آوردن دستها بلافاصله کلینر می‌زنیم، حالا دوباره ژل شماره یک که همان پریمیوم ژل است را برای حجم دادن به ناخن و رفع شکنندگی دوباره تکرار می‌کنیم به حالت پر کردن گودی‌ها، سپس انگشتان را دوباره داخل دستگاه UV گذاشته و سپس کلینر می‌زنیم، سپس تمام مراحل سوهان کشی را در این قسمت انجام می‌دهیم و با فر می‌کشیم.

در مرحله بعدی ژل شماره دو یعنی تاپ شاین ژل را با فاصله از ریشه به حالت لاک زدن روی ناخن کشیده، دست را داخل دستگاه UV می‌گذاریم و بعد از دو دقیقه از دستگاه بیرون می‌آوریم و کلینر می‌زنیم، سپس در آخرین مرحله ژل شماره سه به نام برآشان ژل را از ریشه ناخن‌ها به حالت لاک زدن روی ناخن کشیده و داخل دستگاه UV به مدت دو دقیقه می‌گذاریم و در اینجا کار تمام است، حال کلینر می‌زنیم.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۱ راهکار موثر و نتیجه‌بخش برای بستن منافذ باز پوست صورت

روش دوم

ناخن به عنوان قسمتی بی روح – فاقد عصب و حس – از بدن ما ، یکی از قسمت‌های مهم دست و پا است که کمک شایانی به نگه داشتن و گرفتن اجسام می‌کند. از مهمترین ویژگی‌های دیگر آن نیز می‌توان به نمایش اوضاع عمومی بدن (خشکی و ورقه ورقه شدن آن در صورت کمبود ویتامین آ، رشد کند آن در پی کمبود فولیک اسید و ویتامین بی، افتادن ناخن در اثر کمبود ویتامین سی، ایجاد راه راه های سفید در اثر کمبود پروتئین و …) اشاره کرد. ناخن‌ها در همین اثنا ، کاربردهای زینتی نیز دارند که کاشت ناخن (زیبایی مضاعف یا پوشش اختلالات ناخن) از جمله مهمترین آن هاست.

قدم اول در آموزش کاشت ناخن با ژل یا همان ژلیش ، تهیه مواد اولیه و وسایل لازم برای انجام این عمل است که عبارتند از پل بیس، پل اصلی به رنگ دلخواه، قلم، قالب، پرایمر مخصوص ژل، شاین ژل، راشان ژل، ضد قارچ، سوهان ابری و اکلیل (به دلخواه )

قدم اول

در آموزش کاشت ناخن با ژل و اعمال این روش روی ناخن، ابتدا ناخن‌ها را  به وسیله سوهان میتراشیم و نازک می‌کنیم  تا به حجمی برسند که بتوانند پذیرای لایه‌های مضاعف باشند (در غیر این صورت ناخن مصنوعی دارای برآمدگی غیر طبیعی روی دست می‌شود) پس از لاک زدن مواد ضد قارچ با استفاده از چسب ناخن تیپ گذاری را انجام می‌دهیم در قدم بعدی تیپ هر انگشت به وسیله کاتر (نوعی پانچ مخصوص) به اندازه مورد نظر مشتری کوتاه شده و مجددا سوهان کشی می‌شود.

قدم بعدی

در مرحله بعدی به ناخن پرایمر روغن زده و بلافاصله ژل شماره یک( پریمیوم ژل) را به کمک قلم روی ناخن زده و در دستگاه خشک کن یو وی (درایر) می‌گذاریم و بعد از خروج دست‌ها به آن پاک کننده (کلینر) می‌زنیم ، برای ازدیاد حجم و از بین رفتن ترک‌های احتمالی همین عمل را مجددا انجام داده و در پایان هر مرحله سوهان کشی می‌کنیم .

این نوشته را از دست ندهید  درمان خانگی تیرگی زیر بغل، قوزک پا، زانو و آرنج چیست؟

در مراحل بعدی همین اعمال را عینا با ژل‌های شماره دو (شاین ژل) و شماره سه (براشان ژل) انجام می‌دهیم. لازم به ذکر است که جز لاینفک هر قدم استفاده از اشعه یو وی خشک کن، سوهان کشی و عدم تماس ژل با ریشه ناخن است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا