انتخاب سردبیرتغذیهتناسب اندام

کم‌کالری‌های لذیذ و لاغرکننده!

مثبت زندگی: برخی مواد غذایی هستند که کالری بسیار پایینی دارند و در اصطلاح به آن‌ها مواد غذایی صفر کالری می‌گویند. مواد غذایی که کم کالری هستند، ممکن است کالری کمتر از حد انتظار داشته باشند. در هر صورت، بدنِ شما از انرژی برای هضم آن‌ها استفاده می‌کند.

اگر سعی دارید کل کالری مصرفی خود را کاهش دهید، مصرف غذاهای کم کالری، مانند میوه‌ها و سبزیجات خاص، راهی آسان برای رسیدن به این هدف است. در ادامه بعضی از مواد غذایی صفرکالری را معرفی می‌کنیم.

سیب

طبق تحقیقات انجام شده می‌توان گفت که، سیب این میوه  بسیار مغذی و  محبوب، کالری بسیار پایینی و جزء مواد صفر کالری است. یک فنجان (125 گرم)  سیب دارای 57کالری و تقریبا 3 گرم فیبر رژیمی است.

از آنجا که بدن شما باید انرژی لازم را برای هضم سیب داشته باشد، مقدار خالص کالری که توسط این میوه ارائه می‌شود، احتمالاً کمتر از میزان طبیعی است.

مارچوبه

مارچوبه گیاهی با گل‌های کوچک  است که در انواع سبز، سفید و بنفش وجود دارد. همه انواع مارچوبه‌ها مفید و  سالم هستند.

مارچوبه بنفش دارای ترکیباتی به نام آنتوسیانین‌ها است که می‌تواند در جلوگیری از بیماری قلبی  کمک کند. یک فنجان (134 گرم) مارچوبه تنها 27کالری دارد و غنی از ویتامین K و فولات است.

چغندر

چغندرها سبزیجاتی ریشه‌دار هستند که معمولا به رنگ قرمز یا بنفش هستند. یکی از مزایای چغندر پتانسیل آن برای کاهش فشار خون است. چغندر تنها شامل 59کالری در هر فنجان (136 گرم) و 13 درصد پتاسیم است.

کم کالری

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجات پرطرفدار و محبوب است. این گیاه از  خانواده کرفس است و ممکن است در  مبارزه با سرطان موثر باشد. یک فنجان (91 گرم) کلم بروکلی تنها 31 کالری دارد و  100 درصد از مقدار ویتامین C مورد نیاز بدن را فراهم می کند.

این نوشته را از دست ندهید  می‌خواهم چاق شوم!

سوپ گوجه فرنگی و بروکلی

جوانه های بروکلی و گوجه فرنگی از سبزیجات بسیار مغذی هستند. آن ها را می توانید به صورت خام یا پخته مصرف کنید. مصرف سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی ممکن است باعث پیشگیری از بیماری های ژنتیکی شود. یک فنجان گوجه فرنگی تنها 38کالری دارد.

کلم

کلم سبز با برگ‌هایی به رنگ  سبز یا بنفش، یک  سبزی رایج در  تهیه سوپ غلات و سالاد است. کلم غنی شده به عنوان کلم بروکلی شناخته شده است. کلم، حاوی کالری بسیار پایینی است و هر فنجان آن تنها 22 کالری دارد.

هویج

هویج یکی از  سبزیجات بسیار محبوب و مغذی است. هویج در رنگ های  نارنجی؛ قرمز، زرد، بنفش یا سفید در دسترس است.

مصرف هویج برای تقویت  بینایی بسیار موثر است زیرا غنی از  بتا کاروتن بوده و  می تواند به ویتامین A تبدیل شود. یک قاشق غذاخوری (128 گرم) هویج فقط 53کالری دارد.

گل کلم

گل کلم به طور معمول در انواع سالادها مصرف می‌شود. در سال‌های اخیر، گل کلم به عنوان جایگزینی برای انواع سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک فنجان (100 گرم) گل کلم دارای 25 کالری و تنها 5 گرم کربوهیدرات است.

کرفس

کم کالری

کرفس یکی از شناخته شده‌ترین غذاهای کم کالری است. ساقه‌های بلند و سبز  کرفس، حاوی فیبر نامحلول است که  از بدن شما خارج شده و  بنابراین کالری زیادی وارد بدن نمی‌شود. 

کرفس حاوی مقدار زیادی آب است و به طور طبیعی کم کالری است. تنها 18کالری در یک فنجان (110گرم) کرفس خرد شده وجود دارد.

پرتقال

پرتقال این میوه محبوب حاوی کالری بسیار کمی است. این میوه سرشار از ویتامین بوده و حاوی  ویتامین C است. پرتقال، 60 درصد  ویتامین C و تنها 35 کالری دارد.

این نوشته را از دست ندهید  علت، علائم و درمان اختلال شخصیت پارانوئید

خیار

خیار یک سبزی تازه است که معمولاً در  انواع سالاد از آن استفاده می‌شود. همچنین از خیار برای طعم دادن به دیگر میوه‌ها و  سبزیجات  استفاده می‌شود.

از آنجایی که خیار عمدتاً  حاوی میزان آب  زیادی است، کالری بسیار کمی دارد. نیم فنجان خیار، تنها هشت کالری دارد و جزء مواد صفر کالری است.

رازیانه

رازیانه مانند  بابونه دارای طعمی شیرین  است. دانه‌های خشک رازیانه معمولاً  برای افزودن عطر و طعم در پخت و پز استفاده می‌شود. رازیانه را  می‌توان به صورت خام، بو داده و یا خرد شده استفاده کرد. یک فنجان رازیانه تنها  27 کالری دارد.

سیر

سیر دارای بوی قوی و طعم تند و مطبوعی است که  به طور گسترده‌ای برای طعم و عطر بهتر، در پخت و پز استفاده می‌شود. سیر به عنوان یک درمان گیاهی برای درمان انواع بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار  می‌گیرد و از خواص بالای سلامتی برخوردار است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سیر ممکن است فشار خون را کاهش دهد و با عفونت و حتی سرطان مبارزه کند. یک عدد سیر (3 گرم)  تنها 5کالری دارد و جزء مواد صفر کالری محسوب می‌شود.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین مرکبات به شمار می‌رود. گریپ فروت را می‌توانید  به تنهایی یا همراه با سالاد یا حتی ماهی مصرف کنید.

ترکیبات خاص گریپ فروت ممکن است سطح کلسترول را کاهش داده و متابولیسم را افزایش دهد. یک عدد گریپ فروت حاوی تنها 4 کالری است.

کم کالری

کاهوی سالادی

کاهو سالادی دارای آب زیادی است وکالری بسیار کمی دارد. کاهوی سالادی غنی از ویتامین K، ویتامین A و فولات است. کاهو سالادی یکی از مواد غذایی صفر کالری است و شما با ترکیب آن با سایر مواد غذایی نظیر مرغ و گوشت می توانید به کاهش وزن تان کمک کنید.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال سال‌های دور از خانه – قسمت ۷

کلم سبز

کلم سبز با برگ‌های سبز  در سال‌های اخیر به دلیل مزایای تغذیه‌ای بسیار مصرف می‌شود. شما می‌توانید کلم سبز  را در سالاد، کیک و سبزیجات استفاده کنید.

کلم سبز یکی از غنی ترین منابع ویتامین K در جهان است. یک فنجان (67 گرم)  از آن نزدیک به 7 برابر مقدار ویتامین K مورد نیاز فرد را فراهم کرده و  تنها 34کالری دارد.

لیمو ترش

آب و چاشنی لیمو به طور گسترده‌ای برای طعم دادن به آب، سس سالاد و نوشیدنی های دیگر استفاده می‌شود. مرکبات بیشتر برای  افزودن عطر و طعم مصرف می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که آب لیمو دارای ترکیباتی است که می‌توانند به عنوان آنتی اکسیدان‌ها برای مبارزه و پیشگیری از بیماری در بدن شما عمل کنند.

قارچ

قارچ نوعی بافت اسفنجی است. گیاهخواران  معمولا از قارچ به جای استفاده از گوشت، مصرف می‌کنند و قارچ می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع گوشت باشد.

قارچ‌ها حاوی مواد مغذی مهمی هستند و تنها 15کالری در هر فنجان (70 گرم) قارچ وجود دارد و جز مواد صفرکالری محسوب می‌شود.

پیاز

پیاز، سبزی بسیار محبوبی است که دارای انواع و اقسام خواص سلامتی برای بدن است. انواع پیازها شامل قرمز، سفید و زرد، در دسترس بوده و به طور گسترده‌ای مصرف می‌شود.

 بدون شک شما از پیاز برای پخت و پز انواع غذاها استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند می‌شوید.

با وجود اینکه طعم هر پیازی بسته به نوع آن متفاوت است، اما باید گفت که تمام انواع پیازها بسیار کم کالری هستند. یک پیاز متوسط (110 گرم) تقریبا 44  کالری دارد.

منبع
نبض ما
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا