آخرین نوشته هاتغذیهورزش

تابستان و معمای به نام ورزش در فضای باز

بسیاری ما بر این تصور هستیم که در تابستان بهتر است در فضاهای سرپوشیده ورزش کنیم.

اما محققان بر این نکته تاکید می‌کنند که در این فصل هم می‌توانید با رعایت یکسری از موارد در فضاهای باز ورزش کنید. حتی در برخی از موارد ورزش در هوای آزاد نتیجه بهتری هم دارد.

بر اساس یک تحقیق که به تازگی منتشرشده، هم غذا و هم نوشیدنی بدن را برای ورزش هیدراته نگه می‌دارد. به همین دلیل تغذیه، تامین انرژی و هیدارته بودن بدن در طول ورزش به‌ویژه در فصل تابستان بسیار حیاتی است.

کریستن چانگ، متخصص تغذیه ورزشی در دانشگاه ویرجینا در این‌باره می‌گوید: برای تمرینات تابستانی مهم است که مطمئن باشید کربوهیدارت، مایعات و الکترولیت‌های کافی دریافت کرده‌اید.

حفظ سطح قند خون

به گفته او، ورزشکاران باید مطمئن شوند که سطح قند خون آنان در طول تمرین حفظ می‌شود.

این بدان معناست که باید پیش از تمرین به آنچه قرار است بخورید و بنوشید فکر کنید. برای مثال می‌توانید مواد غذایی مصرف کنید که محتوی آب بیشتری باشند. خربزه،‌ هندوانه، طالبی، عسل، انواع اسموتی‌ها، سوپ، کرفس و فلفل دلمه‌ای نمونه‌های خوبی هستند.

چانگ توصیه می‌کند: در طول روز همواره یک بطری آب همراه داشته باشید و از آن بنوشید. اگر در خارج از منزل ورزش می‌کنید، متوجه باشید که بدن شما به مایعات بیشتری نیاز دارد و باید مقداری سدیم مصرف کنید تا جایگزین آنچه از طریق عرق از دست داده‌اید، بشود.

این متخصص تغذیه تاکید می‌کند که در تابستان بسیاری از ورزشکاران بعد از اتمام تمرینات نه تنها گرسنه نیستند، بلکه اشتهای هم ندارند. اما این مسئله سلامتی آنان را به خطر می‌اندازد، چرا که بسیار مهم است که بدن با تغذیه مواد مغذی بازیابی شود.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه بدون استفاده از کولر خود را در خودرو خنک کنیم؟

در چنین شرایطی خوردن مواد مغذی مانند شیر، آب‌میوه و اسموتی‌ها آسان‌تر و هم مفیدتر است.

چانگ به ورزشکاران توصیه می‌کند که به بدن‌شان فرصت دهند تا به هوای گرم عادت کنند چرا که می‌توانند مانع ابتلا به بیماری‌ها شوند.

این متخصص در ادامه می‌افزاید: بسیاری از مردم نمی‌دانند گرما و رطوبت چه تاثیری بر بدن دارد. اگر در هنگام ورزش احساس خوبی ندارید، یا سرعت خود را کاهش دهید یا به‌طور کامل استراحت کنید. در غیر این‌صورت در تابستان هم می‌توانید فعال باشید، ولی همیشه یک بطری نوشیدنی به همراه داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا