شیرینی و دسر

طرز تهیه پنکیک خانگی؛ یک میان وعده‌ خوشمزه و پرکالری

مثبت زندگی: پنکیک یکی از خوراکی‌ها و میان وعده‌های بسیار خوش‌خوراک است که طرفداران بسیاری دارد و خیلی راحت با ساده‌ترین موادی که در آشپزخانه دارید، درست می‌شود. پنکیک یک میان وعده پرکالری و پرانرژی است که می‌تواند به‌عنوان یک وعده کامل در صبحانه نیز میل شود. در این مقاله، طرز تهیه پنکیک خانگی و خوشمزه‌ به همراه ۳ روش برای تبدیل پنکیک به پنکیک باترمیلک (پس‌آب کره که پس از گرفتن کره از شیر یا خامه به‌دست می‌آید) توضیح داده شده است.

مواد لازم

  • یک‌ونیم فنجان آرد ساده‌ی همه‌منظوره؛
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر؛
  • ۲ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر؛
  • ۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین؛
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک؛
  • ۱ فنجان شیر یا باترمیلک؛
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ؛
  • یک‌چهارم فنجان کره‌ی آب‌‌شده.

طرز تهیه پنکیک

  1. آرد، شکر، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را درون کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم و کاملا مخلوط می‌کنیم.
  2. اکنون شیر، تخم‌مرغ‌ها و کره آب‌شده را به مخلوط اضافه کرده، آن‌قدر هم می‌زنیم تا با یکدیگر کاملا ترکیب شوند.
  3. سپس ماهیتابه‌ای مسطح (مخصوص پخت نان یا پنکیک) را از قبل با حرارت متوسطِ رو به بالا، گرم می‌کنیم.
  4. یک‌چهارم از مواد آماده‌شده را روی ماهیتابه می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا بپزد و پف کند.
  5. وقتی یک طرف پنکیک پخته شد، طرف دیگر را روی ماهیتابه قرار داده و می‌گذاریم تا به‌رنگ قهوه‌ای طلایی درآید. در پایان، آن را با شیره‌ای که از قبل آماده کرده‌ایم، میل می‌کنیم.

طرز تهیه پنکیک باترمیلک چگونه است؟

برای تهیه پنکیک باترمیلک خیلی راحت می‌توانید به‌جای شیر، از باترمیلک استفاده کنید. اگر هم باترمیلک در دسترس ندارید، می‌توانید از جایگزین‌های آن که در زیر توضیح داده شده، استفاده کنید.

این نوشته را از دست ندهید  طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست

روش اول

۱ قاشق غذاخوری آبلیمو به شیر معمولی اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. در این زمان شیر غلیظ‌‌تر می‌شود و می‌توانید از آن به‌جای باترمیلک استفاده کنید.

روش دوم

یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید به شیر معمولی اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه که غلیظ‌تر شد، از آن به‌جای باترمیلک استفاده کنید. یادتان باشد که نمی‌توانید از سرکه‌ای به‌غیر از سرکه‌ی سفید برای این کار استفاده کنید. سرکه‌های دیگر مناسب نیستند.

روش سوم

۱ و ۳/۴ قاشق چای‌خوری کرم تارتار (کرم تارتار از پتاسیم هیدروژن تارتاریک درست می‌شود و به‌همین‌دلیل آن را کرم تارتار می‌نامند. این ماده برای پایداری ساختار سفیده‌ی تخم‌مرغ به کیک یا شیرینی اضافه می‌شود) به شیر معمولی بیفزایید و پس از ۵ دقیقه آن را به‌جای باترمیلک به‌کار برید.

آیا می‌توان به این دستور تهیه، بلوبری یا تکه‌های شکلات اضافه کرد؟

بله! می‌توان لابه‌لای پنکیک، شکلات یا بلوبری قرار داد یا زمانی‌که خمیر پنکیک را روی ماهیتابه می‌ریزید، بلوبری یا شکلات را با طراحی و الگوهای خاص مورد نظرتان روی آن بریزید. با توجه به این دستورِ تهیه‌ی پنکیک، نصف فنجان بلوبری یا شکلات نیمه‌شیرین اضافه کنید.

هنگام پخت پنکیک، چه زمانی باید آن را روی ماهیتابه برگرداند؟

پنکیک را باید روی سطح صاف و با حرارت متوسط به بالا قرار داد و هر زمان که روی خمیر پنکیک حباب تشکیل و روشنی لبه‌های آن کمتر شد، زمان برگرداندن خمیر روی ماهیتابه است. در پایان، دو طرف پنکیک باید به‌رنگ قهوه‌ای روشن درآید.

آیا می‌توان به‌جای آرد ساده از آرد کامل استفاده کرد؟

بله. می‌توان به‌جای آرد ساده از آرد گندم کامل هم استفاده کرد. فقط یادتان باشد که نتیجه‌ی کار، پنکیکی ضخیم‌تر خواهد بود. می‌توانید فقط بخشی از آرد موردنیاز را از نوع گندم کامل استفاده کنید تا پنکیک، نرمی و تردی خود را ازدست ندهد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «کرگدن» قسمت ۱

پنکیک را با چه چیزی می‌توان سرو کرد؟

شیره‌ی افرا، یکی از قدیمی‌ترین شربت‌هایی است که با پنکیک مصرف می‌شود. بسیاری از مردم به‌همراه این شیره، کره هم به روی پنکیک می‌مالند. همچنین می‌توانید از میوه‌های تازه و یا خامه‌ی زده‌شده یا هر نوع شیره‌ی دیگر استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا