آشپزیشیرینی و دسر

طرز تهیه مربای پوست پسته خام مجلسی زعفرانی

مثبت زندگی: حالا که فصل پسته تازه است بد نیست هم خود پسته را بخورید و هم پوست آن را دور نیندازید. می‌دانستید مربای پوست پسته طبع گرمی دارد و یک وعده مقوی برای صبحانه به خصوص برای کسانی است که معده سردی دارند؟ این در حالی است که مربای پوست پسته تازه و خام یک داروی طبیعی خوب برای رفع بوی بد دهان است. طرز تهیه مربای پوست پسته مجلسی زعفرانی و نکاتی در مورد خواص پسته تازه و خام را در این مقاله می‌خوانید.

طرز تهیه مربای پوست پسته خام مجلسی زعفرانی

مواد لازم

پوست پسته: ۵۰۰ گرم

شکر: ۵۰۰ گرم

خلال پسته: ½ فنجان

زعفران دم کرده: به مقدار دلخواه

آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن مربای پوست پسته خام و تازه باید از پوست پسته‌های سالم و بدون لک استفاده کنید. پس بهتر است وقتی پسته تازه و خام می‌خرید تا پیش از این‌که پوست پسته‌ها سیاه و لک‌دار شود آن‌ها را جدا کنید. پسته‌ها را خوب بشورید و پوست پسته‌ها را جدا کنید و هر کدام را به دو قسمت تقسیم کنید.

حالا باید تلخی پوست پسته‌ها را بگیرید. برای این کار ۳ بار پوست پسته‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و هر بار با آب سرد آبکش کنید. به این ترتیب تلخی پوست پسته به طور کامل گرفته شده و رنگ آن‌ها شفاف می‌شود. در مرحله آخر آبکش کردن پوست پسته‌ها را به مدت ۱ ساعت در آب سرد بگذارید.

در این فاصله شهد مربا را درست کنید. شکر را با یک و نیم لیوان آب حل کنید و روی شعله ملایم گاز هم بزنید. وقتی آب به جوش آمد زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند و سپس شعله گاز را خاموش کنید. حالا پوست پسته‌ها را از آب سرد آبکش کنید و وقتی آب آن‌ها گرفته شد داخل شهد بریزید. مربای پوست پسته را به مدت ۲ الی ساعت روی شعله ملایم گاز بپزید تا حسابی جا بیفتد و شهد مربا غلیظ شود. در ۵ دقیقه به پایان پخت، خلال پسته و آبلیمو را اضافه کنید و بعد از این‌که مربا ۴ یا ۵ جوش زد شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید مربا کاملا سرد شود و سپس در شیشه‌های خشک، تمیز و بدون بو بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.

این نوشته را از دست ندهید  3 روش برای تهیه گرانولای خانگی

خواص پوست پسته تازه برای سلامت بدن

*پوست پسته بوی بد دهان را از بین می‌برد پس پوست پسته تازه را با دندان بجوید.

*دم کرده و جوشانده پوست پسته اسهال را بند می‌آورد.

*دم کرده پوست پسته سکسکه را بند می‌آورد.

*اگر داخل دهان‌تان زخم شده پوست پسته تازه را بجوید.

*مالیدن پوست پسته تازه روی لثه‌ها باعث محکم شدن آن‌ها می‌شود.

*اگر حالت تهوع و استفراغ دارید پوست پسته خام را با مقداری آب دم کنید و به صورت دمنوش بنوشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =

دکمه بازگشت به بالا