بدانیم

می‌خواهم اینفلوئنسر شوم!

10 روش برای اینفلوئنسر شدن

مثبت زندگی: کافی است قسمت اکسپلور اینستاگرام را باز کنید. کسانی را می‌بینید که نوجوان و جوان هستند اما میلیون میلیون دنبال کننده دارند! این افرادِ به قول معروف، فالور زیاد، تاثیرگذاری زیادی دارند. کافی است یک مارک خاص را تبلیغ کنند یا نسبت به یک موضوع اجتماعی واکنشی نشان بدهند و چیزی بنویسند، آن‌وقت است که مردم در صفحه‌هایشان به تبعیت از آن شخص تاثیرگذار مطلب می‌نویسند و …

اگر فکر می‌کنید فقط بازیگران و فوتبالیست‌ها اینفلوئنسر هستند سخت در اشتباهید. شما هم می‌توانید خیلی راحت اینفلوئنسر شوید. در این مقاله راهکارهایی برای اینفلوئنسر شدن نشان‌تان می‌دهیم. همراه ما باشید.

اینفلوئنسینگ چیست؟

اینفلوئنس (به انگلیسی influence) در دیکشنری لانگمن به قابلیت و ظرفیت تاثیر گذاشتن بر روی شخص یا اشخاص و … تعریف شده است. پس قاعدتاً اسم فاعل آن یعنی influencer کسی است که می‌تواند بر روی دیگران تاثیر گذار باشد. اما چه فردی و بر روی چه افرادی و آن هم چه تاثیری؟

اینفلوئنسر کیست؟

اگر اسم اینفلوئنسرها را شنیده باشید می‌دانید که این اسم با اینترنت و مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی گره خورده است. اینفلوئنسر را بیشتر در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر و … می‌بینید. اینفلوئنسرها افرادی هستند که از طریق اینترنت و مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی، بر روی دیگران تاثیرگذار هستند.

فالوئر‌های زیاد دار

کسانی که افراد و صفحات مختلف را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند عموماً با عنوان فالوئر یا دنبال کننده شناخته می‌شوند. این افراد روزانه با هدف یا بدون هدف به این صفحه‌ها، کانال‌ها و صفحات سر زده و از مطالب آن‌ها استفاده می‌کنند.

شخصی که مالک این پیج‌های بزرگ با فالوئر‌های زیاد است و این صفحات به نام آن ثبت شده است، همان اینفلوئنسر است و گروهی که تحت تاثیر مطالب منتشر شده از این فرد تاثیر می‌پذیرند همان فالوئرها هستند.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش زبان انگلیسی به کودکان با ۶ نکته ساده اما کاربردی

اما سوال اینجاست؛ اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسرها چگونه به وجود آمدند و هدف‌شان چیست؟

وقتی که فردی در شبکه‌های اجتماعی ده‌ها هزار، صدها هزار و حتی میلیون‌ها نفر مخاطب دارد گویی این افراد در مشت این فرد هستند؛ چرا که ناخواسته به دلیل شهرت، جهت فکری و شاید مقبولیت عمومی، از او و مطالبی که منتشر می‌کند، تاثیر می‌پذیرند. اگر از مباحث و اهداف سیاسی و اجتماعی کمی فاصله بگیریم اولین تاثیر، مارکتینگ و تحت تاثیر قرار دادن این افراد در جهت خرید یک محصول یا خدمات است.

اینفلوئنسر

اما چگونه؟

به عنوان مثال وقتی بازیگر سینما راک therock با حدود 140 میلیون فالوئر اینستاگرامی، در عکس‌های خود از لباس‌های ورزشی با برند آندر آرمور استفاه می‌کند ناخواسته این ذهنیت در شما ایجاد می‌شود که چون او یک ورزشکار حرفه‌ای است پس این برند برای خرید لباس‌های ورزشی در صدر لیست انتخاب‌هایتان قرار بگیرد.

یا مثلاً وقتی «وارن بافت» به عنوان دومین ثروتمند جهان عکسی در یک مجله به همراه خواندن یک کتاب مدیریتی منتشر می‌کند، ناخواسته شما به عنوان یک مدیر ترغیب می‌شوید که این کتاب را خریداری کنید.

اینفلوئنسرهای خلاق!

البته گاهی هم کار خیلی ساده‌تر از این صحبت‌هاست؛ چرا که دوست شما با رفتن به رستوران‌های مختلف و فیلم‌برداری از خود در حال صرف غذاها و بیان تجربیات خود، صدها هزار نفر مخاطب جذب می‌کند. این فرد با تحت تاثیر گذاشتن شما در انتخاب رستوران، به همین راحتی به یک اینفلوئنسر تبدیل می‌شود.

با پیدایش بلاگ‌ها و بلاگرها و فیلمبردارهای دیجیتال، مثل گذشته با تبلیغات مواجه نمی‌شویم؛ که به همین خاطر است که اینفلوئنسرها به مؤثرترین شکل تبلیغات تبدیل شده‌اند. آنها فالوئرهای وفادار، اعتبار و اعتماد جلب شده را در اختیار دارند که ابزار بسیار مؤثری در متقاعد سازی مشتریان برای خرید یک محصول یا خدمات هستند.

این نوشته را از دست ندهید  روش دوخت ماسک پارچه‌ای در خانه

اما چگونه می‌توانیم به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم؟

اینفلوئنسر

جدای از اینکه به این کار علاقه دارید یا خیر، اما به نظر می‌رسد کسی هم بدش نمی‌آید مدام به این رستوران و آن مغازه برود یا متن‌های عاشقانه در اتاقش بخواند و از خود فیلم‌برداری کند و در نهایت با کسب درآمدهای متفاوت مشهور هم شود.

البته از سوی دیگر اینفلوئنسرهایی هم هستند با تاثیر مثبت و اشتراک دانش و تجربیات خود، در راستای پیشرفت شخصی و اجتماعی مخاطبان گام بر می‌دارند و در مجموع مفید واقع می‌شوند.

۱. علاقه خود را بیابید

بنویسید! می‌پرسید چه چیزی را؟ هر چیزی را که راجع به علاقه و سلایق‌تان بنویسید. مهم است که بدانید درباره چه چیزی بیشترین اطلاعات و مهارت را دارید. علایق شما می‌تواند راجع به هر موضوعی باشد؛ مهم نیست که حتماً موضوعی همه‌پسند و رایج باشد. اگر در شبکه‌های اجتماعی چرخی بزنید متوجه خواهید شد که همه افراد علایق و مسائلی مخصوص به خود را دارند که در جای خود قابل توجه است.

۲. سعی کنید کار خاص و تکی انجام دهید

با گشتی در شبکه‌های اجتماعی و صفحات و پروفایل‌های متنوع، متوجه خواهید شد موضوع‌هایی که اکثر بلاگرها آنها را در صفحاتشان منتشر می‌کنند، تقریبا تکراری و یکنواخت است؛ بنابراین آنها خیلی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده‌اند. اما در مقابل افرادی را می‌‍بینیم که در صفحات خود به یک موضوع به خصوص و البته جذاب می‌پردازند و بالطبع موفق هم هستند. در نتیجه برای اینکه بتوانید اینفلوئنسر موفقی باشید باید سعی کنید یک موضوع جذاب و خاص را به صفحه‌تان اختصاص دهید.

۳. شبکه اجتماعی مورد علاقه خود را پیدا کنید

برای اینکه بتوانید در کارتان موفق باشید باید تنها یک شبکه اجتماعی را انتخاب کرده و تمام تمرکزتان را بر روی آن بگذارید و سعی کنید تمام وقتتان را به رشد همان اختصاص دهید. بسیاری از افراد هستند که حتی در شبکه‌های مختلف هیچ اکانتی ندارند و فقط به یک صفحه‌شان در اینستاگرام و یا مشابه آن می‌پردازند.

این نوشته را از دست ندهید  نوشیدنی‌های انرژی‌زا بخوریم یا نه؟

۴. با یک برنامه مشخص پیش بروید

برای اینکه مخاطبین زیادی داشته باشید و همه جوره به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، سعی نکنید که فقط در صفحه‌تان مطالب مختلفی را منتشر کنید. باید با یک برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده جلو بروید و بدانید که برای صفحه‌تان چه موارد و نکاتی را باید رعایت کنید. به طور مثال باید بدانید بهترین زمان برای پست گذاشتن چه زمانی است یا بیشترین محتوایی که مخاطبین‌تان آنها را می‌پسندند چه چیزهایی هستند؟

اینفلوئنسر

۵. سعی کنید محتوای مناسبی انتخاب کنید

این روزها پربار و مفید بودن محتوا حرف اول را می‌زند. هر چقدر هم برای اینکار زمان بگذارید کم است چون تا محتوای صفحه‌تان مناسب نباشد، قطعاً نمی‌توانید تعداد بالایی از مخاطبین را به خود جذب کنید. برای این کار حتی اگر شده هزینه هم بپردازید؛ چون در قبال نتیجه‌ای که برایتان به بار می‌آورد بسیار سودمند است.

حتی سعی کنید دوره‌ها و کلاس‌هایی را برای بهبود کیفیت کارتان بگذرانید. به طور مثال می‌توانید به کلاس عکاسی و یا کامپیوتر بروید و مهارت‌های بسیار جدیدی را بیاموزید که می‌توانند در پیشرفت شبکه مجازیتان، کمک حال باشند.

۶. استمرار و استقامت را در کارتان فراموش نکنید

نکته بسیار مهم در تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر خوب، این است که در کارتان استقامت ورزیده و استمرارش را حفظ کنید. اگر یک روز یک پست منتشر کنید و یک روز هیچ فعالیتی انجام ندهید، در این نمی‌توانید تعداد قابل توجهی از مخاطبین را برای خود به دست آورید. پس باید سعی کنید محتوای خود را با فواصل زمانی مشخص تعیین کرده و آنها در صفحه‌تان پست کنید.

این نوشته را از دست ندهید  با پولدارترین افراد جهان در سال 2019 آشنا شوید

۷. تبلیغ کنید

فراموش نکنید اگر شما زمان زیادی را برای تولید محتوای مناسب صرف می‌کنید، زمان زیادتری را باید برای تبلیغ و شناساندنش کنید. این مورد از آنجایی حائز اهمیت است که اگر کسی نباشد تا نتیجه کارهای شما را ببیند، تمام تلاش‌هایتان بیهوده به نظر می‌رسد.

۸. تعامل با مخاطبین خود را در اولویت قرار دهید

اگر تعداد مخاطبین‌تان کم باشند، برقرای ارتباط با آنها کار ساده‌‎ای به نظر می‌رسد؛ اما اگر روز به روز به تعدادشان اضافه شودُ مسئولیت شما نیز سنگین خواهد شد. چرا که برای حفظ اعتمادشان، باید برای آنها ارزش قائل شده و با وقت‌گذاری مناسب سعی کنید به پیشنهادات و نظرهایشان پاسخ دهید. قطعا این کار از شما وقت بسیاری خواهد گرفت اما ارزشش را دارد؛ چرا که در این صورت هم شما به آنها وفادار شده و هم آنها به شما.

۹. ایجاد همکاری با افراد معروف‌تر

اینفلوئنسر

یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌های افزایش مخاطبین‌تان، این است که با یک فرد مطرح و معروفی که روزانه بازدید بالایی دارد، همکاری کرده و از او بخواهید در ازای کاری، شما را در صفحه‌اش تبلیغ کند. کاری که شما می‌توانید در مقابل برای او انجام دهید، هم می‌تواند پرداخت پول باشد و هم اینکه شما نیز متقابلاً راجع به او در صفحه‌تان بنویسید. با این کار سیل زیادی از مخاطبین جدید به سوی شما روان خواهد شد.

۱۰. باز هم حواستان به محتواها باشد

با تحقیق در شبکه‌های مجازی و پروفایل‌های افراد معروف، متوجه خواهید شد که چه مطالبی بیشترین جذابیت را برای مردم دارند؟ کدام پست‌ها هستند که بیشتر از همه بازدید دارند و مورد پسند قرار می‌گیرند. باید سعی کنید محتوای خود را بر اساس این موارد، تعیین کرده تا مخاطبین‌تان از دنبال کردن شما پشیمان نشوند!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا