پوست و مو

روش‌های صحیح شست‌وشوی موی سر

مثبت زندگی: بچه‌‌تر که بودیم با مادر یا پدرمان به حمام می‌‌رفتیم، چون مادرها و پدرها اعتقاد داشتند ما بچه‌ها نمی‌توانیم موهایمان را تمیز بشوییم! بعد خدا باید به ما رحم می‌کرد تا با زور دست مادر و پدر و فشاری که به موهایمان می‌زنند، زنده بمانیم و موهایمان از جایش کنده نشود. در یک کلام، حمام رفتن آن روزها کابوس بود برای ما.

حالا که بزرگ‌‌تر شده‌ایم، با خیال راحت موهای سرمان را در حمام می‌شوییم، غافل از اینکه شست‌وشوی موها تکنیک‌های خاص خودش را دارد. همراه ما باشید تا در این مقاله مثبت زندگی از شیوه‌های صحیح شست‌‍وشوی مو برایتان بگوییم.

 راز موهای مرتب!

بدون تردید برای یک‌بار هم شده زن یا مردی را دیده‌اید که موهایش آن‌قدر مرتب و درخشان و تمیز بوده که از خودتان پرسیده‌اید یعنی چطور ممکن است موهای فلانی این‌طور باشد؟ این قدر درخشان و زیبا. اگر این اتفاق برای شما رخ داده باید بگوییم که شست‌وشوی مو قواعد و آدانبی دارد که خیلی‌ها از آن بی‌خبر هستند.

از ژنتیک و جنس موها که عبور کنیم به شستن موی سر قواعدی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید موهایی زیبا و سالم خواهید داشت. در ادامه با نحوه صحیح شستن موی سر آشنا شوید.


خوراکی‌های مفید برای رشد مو


دوش می‌گیرید بدون اینکه موهایتان را شانه زده باشید؟

باید بگوییم ای داد بیداد! اگر شما هم جزو گروهی هستید که قبل از حمام کردن موهایتان را شانه نمی‌کنید باید بگوییم که اشتباه‌ترین کار ممکن را انجام می‌دهید. بهتر است قبل از دوش گرفتن موهای خود را شانه بزنید تا از حالت به هم ریختگی و آشفتگی بیرون بیایید.

این نوشته را از دست ندهید  چه نوع رژیمی برای شما مناسب‌تر است؟

شانه زدن مو، قبل از حمام کردن کمک می‌کند تا موهایتان راحت‌تر بشویید. البته این کار قبل از هر چیز باعث می‌شود گردش خون در پوست سر افزایش پیدا کند و میزان شکستگی مو‌ها را کاهش دهد. پس یادتان باشد اولین تکنیک شست‌وشوی صحیح مو در حمام این است که قبل از دوش گرفتن، موهایتان را شانه بزنید.

آب گرم یا آب سرد؟

اگر دنبال حس خوشایند هستید و می‌خواهید از حمام کردن لذت ببرید، موهایتان را با آب گرم بشویید. اما اگر دوست دارید موهای تمیز و زیبا داشته باشید، بهتر است پیچ شیر حمام را روی ولرم تنظیم کنید.

البته آب گرم غبار و آلودگی‌ها را بهتر پاک می‌کند اما حرارت و گرمای شدید به موها آسیب می‌رساند مخصوصا اگر حمام شما طولانی مدت باشد یا موهای بلندی داشته باشید.

به وقت شامپو کردن

برای شامپو کردن موهایتان چند مرحله باید طی شود. مرحله نخست انتخاب شامپوی مناسب است. بعضی از موها چربند، بعضی خشک و گروهی معمولی. بهتر است با یک پزشک یا یک متخصص زیبایی برای انتخاب شامپو مشورت کنید. البته یادتان باشد شامپوی گران لزوماً شامپوی خوبی نیست.

 شامپوی خوب یعنی شامپویی که با شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، همخوانی داشته باشد، مواد مغذی لازم برای پوست و موی سرتان را داشته باشد و در نهایت موهایتان را تمیز کند. مرحله دوم مربطو به شامپو استفاده از آن است.  

 موقع شامپو کردن سر، از کف دست‌ها استفاده کنید و تمرکز خود را بر روی این بگذارید که تنها کف حاصل از شامپو به موها برسد و سعی کنید شامپو مستقیم به موها نرسد چون شامپو هر چه که باشد در نهایت ماده‌ای شیمیایی است که در کنار مفید بودن، ضرر هم دارد.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود فیلم «قسم»

چنگ نزنید لطفا!

 هنگام شست‌وشو از چنگ زدن موی سر دوری کنید. چنگ زدن موها، به این بهانه که تمیزتر می‌شود اصلا منطقی نیست. برای شستن مو، باید  به حالت ماساژ، کف حاصل از شامپو را از جلوی سر به پشت آن و به انتهای مو‌ها برسانید. این کار را تکرار کنید تا موها کاملا تمیز شوند.

روش‌ها صحیح شست‌وشوی موی سر

اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید

اگر جزو این گروه هستید بدانید و اگاه باشید که باید از شامپوی مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید. چون این شامپوها از موهای رنگش ده بیشتر و بهتر محافظت می‌کند.


خواص گلیسیرین برای مو و زیبایی


هر روز به حمام می‌روید؟

اگر هر روز به جمام می‌روید نیازی نیست که هر روز موهای خود را با شامپو بشویید. بهتر است استفاده از شامپو را به سه یا 4 بار در هفته محدود کنید و باقی روزها از شامپوهای معمولی، مثل شامپوی بچه برای شستن موها بهره‌مند شوید.

البته کار و شغل بعضی‌ها در کارخانه‌های آلوده است و مرکز شهر. این توصیه برای این افراد فاکتور گرفته می‌ود. یعنی این افراد هر روز باید موهایشان را با شامپو بشویند اما برای انتخاب شامپو حتماً و حتماً باید با پزشک مشورت کنند.

به هیچ عنوان…

به هیچ عنوان و به هیچ عنوان موهایتان را در حمام شانه نکنید. این کار ریزش موها را دو برابر می‌کند.

خشک کردن موها

نوبتی هم که باشد، نوبت خشک کردن موهاست، کسانی که موهای بلند دارند، یک عادت بد و البته اشتباه دارند. این افراد پس از شستن موهایشان، آن را می‌چلانند تا زودتر خشک شود. روی صحبت‌مان با این افراد است و می‌خواهیم بگوییم سخت در اشتباهید. چلاندن موها باعث کشیده شدن بیش از حد آن‌‌ها، ضعیف شدن و به اصطلاح شکستن‌شان می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

شاید با خودتان فکر کردید خب، پس برای خشک کردن مو باید از سشوار استفاده کرد؟

باید بگوییم که این گزینه هم گرینه مناسبی نیست و بهترین راه برای خشک کردن موها این است که موها را با انگشتان دست (از طرف ریشه مو) گرفته و به آرامی تکان دهید و در همین حالت دست را به سمت انتهای موها حرکت دهید تا به این ترتیب آب موها گرفته شود.

البته به عنوان کلام آخر این را هم بگوییم که از حوله برای ماساژ دادن شدید موها و برای خشک کردن آنها استفاده نکنید، زیرا این کار باعث گره خوردن موها و حتی کنده شدن آنها می‌شود. به جای این کار، حوله را دور سر بپیچید و به آرامی روی موها فشار دهید، با این کار موها زودتر خشک می‌شوند.

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا