پوست و مو

خواص گلیسیرین برای مو و زیبایی

مثبت زندگی: گلیسیرین برای مشکلات پوست و مو معجزه می‌کند. می‌گویید نه؟ امتحان نکرده و تحقیق نکرده هم این پاسخ را می‌دهید؟ همراه مثبت زندگی باشید تا در این مقاله از خواص این روغن برای سلامتی پوست و مو  باخبر شوید.

کدام خواص؟

روغن گلیسیرین سلول‌های پوست را تقویت می‌کند و مانع از پیری زودرس پوست می‌شود. رفع تیرگی و کبودی، درمان خشکی لب، کمک به رفع مشکلات پوست (پسوریازیس و آکنه)، بهبود ترک پاشنه پا، برطرف کردن خشکی مو‌ها و نرمی و لطافت پوست ارمغان این روغن برای شماست.

دوست حساسیت‌دارها

پای صحبت بعضی‌ها که بنشینی و از کرم‌های مرطوب‌کننده حرف بزنی، سر دل و دل‌شان باز می‌شود که من نمی‌توانم کرم مرطوب کننده استفاده کنم. چون کرم‌های مرطوب‌کننده بودار هستند و به بوی کرم حساسیت دارم. گلیسیرین بهترین انتخاب برای این افراد است.

گلیسیرین ماده‌ای بدو بو، غیر سمی و نسبتا شیرین است. از این روغن در شربت‌های سرماخوردگی، خمیر دندان، دهان شویه، کرم‌های اصلاح، محصولات مراقبت مو، صابون‌ها و روغن‌ها زیبایی استفاده بسیاری می‌شود و در قرص‌ها به عنوان عامل نگهدارنده کاربرد دارد.

تاکنون گزارشی درباره حساسیت پوستی به گلیسیرین گزارش نشده است.

خواص روغن گلیسیرین برای پوست و مو

۱. مرطوب کننده پوست

استفاده از این ماده در پوست‌های خشک باعث تغذیه، رطوبت، استحکام و شادابی بیشتر پوست می‌شود. گلیسیرین رطوبت محیط را جذب پوست می‌کند و قدرت محافظتی آن را بالا می‌برد تا بتواند مواد شیمیایی مضر را از بین برده و باعث نگهداری آب در پوست می‌شود و خشکی پوست را از بین می‌برد.

استفاده از روغن گلیسیرین برای کسانی که پوست‌های چرب دارند، بسیار مفید است. چون در کنار مرطوب کردن پوست، به پاک کردن چربی و باز کردن روزنه‌های پوست کمک می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  مواد غذایی خاص برای مقابله با «کرونا»

۲. رفع کبودی و التهاب پوست

رفع التهاب و کبودی پوست در کنار التیام سریع‌تر زخم‌های سطحی خاصیت اصلی روغن گلیسیرین است.

تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از گلسیرین به درمان سریع‌تر پوست‌های دچار التهاب و حساسیت کمک می‌کند و تاثیرات منفی مواد التهاب‌زا از بین می‌برد. ترمیم پوست و بازسازی نقاط آسیب‌دیده از دیگر خواس این روغن شگفت‌انگیز است.

۳. روشن کننده پوست و برطرف کردن لک

لک‌ها و جای جوش، دغدغه بسیاری از دخترها و پسرهای جوان است. گلیسیرین اگر به موقع و به اندازه مصرف شود، در کنار از بین بردن لک‌های پوستی و جای جوش، به شادابی و جوانسازی پوست هم کمک می‌کند.

 ترکیب گلیسیرین و آب‌لیمو معجزه دیگری است. آب لیمو خاصیت اسیدی دارد، و لکه‌های روی پوست را کم‌رنگ می‌کند و وقتی با گلیسیرین ترکیب شود نرم‌کنندگی را هم به پوست هدیه می‌دهد.

۴. رفع تیرگی پوست آرنج و زانو

ترکیب گلیسیرین و گلاب تولید ملانین (رنگدانه پوست) را کم می‌کند و رنگ قسمت‌های تیره پوست را روشن می‌کند. در واقع گلاب و هم گلیسیرین به‌عنوان رنگ‌بر‌های طبیعی شناخته می‌شوند که برای پا‌کسازی پوست‌های مرده و چربی‌ها مفید هستند.

خواص گلیسیرین

۵. درمان ترک پاشنه پا

اگر کف پا، به خصوص پاشنه پاهایتان ترک می‌خورد، باید سراغ گلیسیرین بروید. البته نه گلیسیرین تنها. باید این روغن را با گلاب و نارگیل ترکیب کنید و به کف پایتان بمالید تا نرمی و لطافت به پایتان بازگردد.

۶. درمان خشکی لب

این روزها با گران شدن قیمت دلار، قیمت مرطوب‌کننده‌های لب هم چند برابر شده. اما می‌توانید روغن گلیسیرین را با روغن فندق یا روغن نارگیل ترکیب کنید و یک مرطوب‌کننده لب خانگی بسازید که بسیار ارزان‌تر است و البته طبیعی‌تر.

این نوشته را از دست ندهید  ۹ عبارتی که افراد باهوش هرگز در مکالمه‌ها به‌کار نمی‌برند

۷. پیشگیری از وز شدن و خشکی مو‌ها

گلیسیرین یک ماده آب‌رسان مناسب برای مو‌های خشک است. این ماده می‌تواند در برابر خشکی و آسیب‌های ناشی از وسایل حالت‌دهنده داغ از مو‌ها محافظت کند و از وز شدن و خشکی مو‌ها پیشگیری کند.

روش مصرف روغن گلیسیرین

  • ابتدا صورت خود را با یک شوینده سازگار با پوست صورت‌تان بشویید تا پوست از هرگونه چربی و گرد و غبار پاک شود.
  • با حوله‌ای تمیز صورت را به آرامی خشک کنید (توجه داشته باشید، حوله را محکم روی پوست نکشید).
  • مقداری از گلیسیرین را با کمی آب رقیق کرده و آن را توسط یک توپ پنبه‌ای به پوست خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید.
  • توصیه می‌‌شود برای بهره‌گیری بیشتر از خواص گلیسیرین، آن را با موادی مانند آبلیمو، گلاب، روغن نارگیل یا روغن فندق مخلوط کنید.
  • گلیسیرین را به آرامی روی پوست صورت نواحی گونه‌ها، پیشانی، چانه و بینی، با حرکت بسیار آرام و به سمت بالا بمالید تا جذب پوست شود.
  • از مالیدن  گلیسیرین به چشم ها، لب ها، بینی یا دهان اجتناب کنید.
  • حال می‌توانید با نوک انگشتان ضربه‌های ملایمی به نواحی مختلف صورت بزنید تا پوست صورت بخوبی ماساژ داده شود و گلیسیرین جذب پوست شود.
  • شما می‌توانید هر روز، روزی دو مرتبه صورت خود را بشویید و پس از آن از روغن گلیسیرین استفاده کنید، اما شستن بیش از ۳ بار پوست، اصلا توصیه نمی‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا