پوست و مو

ترمیم موهای خشک و آسیب دیده

مثبت زندگی: اکثر خانم‌ها بعد از رنگ و دکلره کردن موها شاهد سوختن موها، وز شدن، ریزش مو و بسیاری مشکلات دیگر هستند که این برای خانم‌ها بسیار ناراحت کننده است زیرا دیگر مانند قبل موهای زیبا و درخشانی ندارند اما نگران نباشید تمام این مشکلات راه حل‌هایی دارند که به شما معرفی می‌کنیم.

موهایتان را بهتر و بیشتر بشناسید

موها از سه لایه مدولا، کورتکس و کوتیکول تشکیل می‌شوند که در اثر رنگ کردن و دکلره‌های مداوم قسمت کوتیکول مو آسیب می‌بیند و باعث می‌شود موها زیبایی و درخشندگی خود را از دست بدهند. اگر عادت به استفاده مداوم از سشوار و اتو مو دارید بهتر است بدانید این موارد هم باعث آسیب به کوتیکول مو می‌شود و در نهایت موهای وز و کدری خواهید داشت. برای درمان و ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده قبل از هر کاری باید به تغدیه‌تان برسید زیرا این تغذیه است که باعث تقویت موها می‌شود و آن‌ها را مانند روز اول زیبا و درخشان می‌کند.

  • پروتئین:گوشت قرمز و تخم مرغ
  • ویتامین A:هویج و کدو حلوایی
  • چای سبز و غذاهای دریایی

بعد از تغذیه نوبت به ماسک مو می‌رسد، ماسک مو باعث برگشتن زیبایی و سلامت موها می‌شود به شرطی که از ماسک‌های طبیعی و گیاهی استفاده کنید. ماسک موها باعث درمان سوختگی مو، شکنندگی مو، وز بودن مو و … را درمان می‌کنند. اولین ماسکی که به شما پیشنهاد می‌کنیم ماسک عسل و سرکه سیب است که باید مقداری عسل را با یک چهارم فنجان سرکه سیب مخلوط کنید و قبل از رفتن به حمام به موهایتان بزنید و ماساژ دهید اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موها بماند سپس شستشو دهید. ماسک زیتون و تخم مرغ برای تقویت موها معجره می‌کند باید ۲ عدد تخم مرغ را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید و روی موها بمالید و ماساژ دهید بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

۳ ماسک عالی برای موهای آسیب دیده

ماسک برای موهای آسیب دیده با مواد اولیه‌ای که برای تهیه دارد یک ماسک طبیعی و فوق العاده در تقویت موها و ترمیم موهای آسیب دیده است که مراحل تهیه و استفاده از آنها را در ادامه می‌خوانید.

این نوشته را از دست ندهید  درمان پف زیر چشم با ۱۲ توصیه ساده اما موثر

مواد لازم:

  • عسل
  • ماست
  • روغن زیتون
  • روغن بادام درختی
  • موز له شده
  • تخم مرغ

ماسک اول:

موزهای له شده را با روغن بادام درختی خوب مخلوط کرده و به روی موها بمالید. موها را خوب ماساژ دهید و اجازه دهید تا مواد ۱۵ دقیقه بر روی موها بماند.

ماسک دوم:

یک قاشق عسل را با یک عدد تخم مرغ و روغن زیتون مخلوط کنید. موهایتان را خیس نموده و ماسک آماده را به روی موها خوب بمالید تا تمام بخش‌های آن پوشیده شوند. سپس یک کلاه پلاستیکی مانند کلاه رنگ به روی موها بکشید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه موها در این حالت بمانند و بعد آبکشی کنید.

ماسک سوم:

این ماسک تنها با ماست تهیه می‌شود. در واقع باید بعد از شستشوی کامل موها در حمام با شامپو در آخر ماست را به روی موها بمالید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه به روی موها بماند و بعد با آب ولرم موها را شستشو دهید.

منبع
کاویاب
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا