آخرین نوشته هاسلامت

قهوه شیرین بهتر است یا تلخ!

قهوه یکی از نوشیدنی‌های رایج در جهان است که امروزه طرفداران پروپاقرصی در بین ایرانی‌ها هم پیدا کرده است.

سفارش یک لیوان از انواع قهوه در کافه‌ها و یا آغاز کردن روز با یک لیوان قهوه تازه دم‌کرده دیگر مانند گذشته امری لوکس و لاکچری محسوب نمی‌شود.

صحبت درباره فواید و مضرات این نوشیدنی بسیار است. اما به‌طور کلی می‌توان گفت، قهوه یک ماده جادویی است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که با این نوشیدنی خوشمزه با کاهش خطر زوال عقل و تقویت سوخت‌و‌ساز بدن مرتبط است.

حال تحقیقات جدید نشان از آن دارد که اگر مقدار متوسطی از قهوه را روزانه بنوشید، طولانی‌تر عمر خواهید کرد.

برخی بر این باورند که افزودن شکر به این ماده جادویی، فواید آن را کاهش می‌دهد. اما نوشیدن آن با شکر نیز به سلامتی کمک خواهد کرد.

وب‌سایت تخصصی هلث نوشته است، کسانی که قهوه بدون شیرینی مصرف می‌کردند، بین ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از افرادی که این نوشیدنی را اصلا مصرف نمی‌کردند، در برابر خطر مرگ قرار داشتند.

کارشناسان سلامت موافق هستند که این ماده معجزه‌گر می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. طبق گزارش، کلینیک کلیولند ایالات متحده، این ماده منبع غنی از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است و کافئین می‌تواند به بهبود خلق و خوی و حافظه کمک کند.

افزایش سوخت‌وساز بدن با قهوه

قهوه میزان سوخت‌وساز بدن را نیز افزایش می‌دهد و بعد از مصرف کافئین، سوخت‌‌و‌ساز بدن تا سه ساعت بعد به بالاترین میزان خود می‌رسد.

اما باید توجه داشت که این نوشیدنی دوست‌داشتی معایبی هم دارد. از معایب آن می‌توان به افزایش اضطراب و عصبانیت و همچنین برهم‌زدن نظم خواب شبانه اشاره کرد.

همچنین کافئین اعتیادآور است. بنابراین اگر افرادی که عادت به نوشیدن 2 تا سه لیوان نوشیدنی کافین‌دار در روز را داشته باشند، بخواهند این نوشیدنی را ترک کنند بدون شک سردرد و تحریک‌پذیری بالایی را تجربه می‌کنند.

این نوشته را از دست ندهید  نشانه‌های کمبود پروتئین در بدن

از سوی دیگر توجه داشته باشید خوردن قهوه شیرین و فوری به‌ویژه در کافی‌شاپ‌ها ممکن است میزان قند خون شما را به شدت افزایش دهد.

متخصصان بر این باروند که برای آنکه این نوشیدنی کافئین‌دار به سلامتی شما کمک کند، بهتر است روزی یک فنجان قهوه سیاه را با کمی شیرین‌کننده در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =

دکمه بازگشت به بالا