کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

0
1578

مثبت زندگی: همه ما هنگام مصرف مواد غذایی نگران بزرگی شکم‌مان هستیم اما برخی از مواد غذایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت مصرف کنید، بدون اینکه نگران چربی‌های شکم‌تان باشید. مواد غذایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، در کنار خواص بسیار عالی که برای بدن دارند برای کوچک کردن شکم نیز مفید هستند.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی ۸ گرم پروتئین و ۴ گرم فیبر در هر وعده غذایی است، از این رو اسنکی مناسب برای مصرف روزانه محسوب می‌شود. این ماده غذایی همچنین حاوی آمینو اسید است که جریان خون را بهبود می‌بخشد و بر آب کردن چربی‌های شکمی نیز تاثیرگذار است.

نخود
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

نخود سرشار از فیبر و پروتئین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های تقویت کننده سیستم ایمنی است. شما می‌توانید این ماده را به راحتی در سالاد، سوپ، آش یا حتی کنار هر نوع غذایی که می‌خورید، مصرف کنید. حتی می‌توانید به جای نخود، از آرد نخود استفاده کنید و از فوایدی که برای بدن‌تان دارد، نهایت لذت را ببرید.

کدو حلوایی
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

کدو حلوایی حاوی مقدار زیادی فیبر و پتاسیم است که شما را در مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد. شما می‌توانید آن را به عنوان اسنک یا به هدف پخت و پز استفاده کنید. کدو حلوایی را با ماست یونانی، دارچین و گلابی خرد شده مخلوط و آن را به عنوان دسر مصرف کنید.

نخود فرنگی
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

یک فنجان نخود فرنگی حاوی ۸ گرم پروتئین است. می‌توانید ویتامین سی، منیزیم، پتاسیم و آهن مورد نیاز بدن خود را نیز از این ماده دریافت کنید. نخود فرنگی میزان سدیم را در بدن شما متعادل کرده و اکسیژن را به سلول‌های خونی شما راه می‌دهد.

بیشتر ببینید
تاثير رنگ‌ها بر افزايش و كاهش اشتها چقدر است؟
سالمون
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

ماهی سالمون، با وجود اسیدهای چرب اشباع نشده و مواد معدنی خود، یک گزینه ایده آل برای شام خواهد بود. مصرف این ماده، ویتامین دی بدن را تامین کرده و از ابتلا به بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند. همچنین ۲۵% از ویتامین ب ۶ روزانه خود را نیز که به آرامش و کاهش استرس کمک می‌کند، می‌توانید از این ماده دریافت کنید.

سیب زمینی
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

سیب زمینی پخته منبع فوق العاده‌ای از پتاسیم است که نفخ شکم را از بین می‌برد و میزان سدیم در بدن را متعادل نگه می‌دارد. از آنجا که این ماده حاوی فیبر است، شما را در مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد. اما حواس‌تان باشد که آن را به صورت سرخ شده مصرف نکنید.

دانه‌ها
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

دانه‌ها حاوی مواد معدنی هستند، به خصوص تخم آفتاب گردان و کدو. این مواد سرشار از زینک هستند که ایمنی بدن را بالا برده و در مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد.

آجیل

بادام، پسته، بادام زمینی و گردو اسنک‌هایی هستند که در مقایسه با اسنک‌های حاوی کربوهیدرات، بر بزرگی شکم تاثیری ندارند. این مواد حاوی چربی تکثیر نشده‌اند که برای سلامت قلب مفیدند و گزینه مناسبی برای مصرف روزانه باشند. البته بهتر است که در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

توت
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

هر یک فنجان توت حاوی ۹ گرم فیبر است. علاوه بر آن، این ماده حاوی آنتی اکسیدان است و مقدار شکر موجود در آن نیز نسبت به میوه‌های دیگر کمتر است. از این رو می‌توانید این میوه را با خیال راحت در طول روز مصرف کنید.

تخم مرغ

یکی از مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند، تخم مرغ است که به کاهش وزن و کم کردن چربی‌های شکمی کمک می‌کند. این ماده گزینه مناسبی برای صبحانه است.

بیشتر ببینید
از لحاظ روانی «بچه» هستید یا «بالغ»؟
روغن زیتون

هر کسی نیاز به مقداری چربی برای سلامت بدن دارد اما معمولا روغن‌ها مضراتشان بیشتر از فوایدشان است. اما روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون برای بدن مفید و البته کنترل کننده گرسنگی است.

برگ‌های سبز
کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

برگ‌های سبز رنگ حاوی امگا ۳ هستند. علاوه بر آن، مواد معدنی مانند پتاسیم موجود در این گیاهان نفخ شکم را از بین می‌برد. بنابراین اگر می‌خواهید شکمی کوچک‌تر داشته باشید، این مواد غذایی سالم را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

هجده − 10 =