طبخ ماهی در فر و بدون استفاده از روغن برای افراد با کلسترول بالا

مثبت زندگی: نکات تغذیه‌ای قابل توجه در این غذا این است که افراد با کلسترول بالا نباید پوست ماهی را استفاده کنند. از دیگر نکات مهم تغذیه‌ای این است که خوردن لیمو ترش تازه به همراه ماهی باعث افزایش جذب آهن آن در بدن می‌شود زیرا لیمو ترش دارای ویتامین «سی» است که کمک کننده جذب آهن است.

● مــــــــواد لازم

▪ ماهی قزل آلا کوچک: ۱عدد
▪ گوجه فرنگی حلقه شده: ۱عدد
▪ لیمو ترش تازه حلقه شده: ۱ عدد
▪ نمک، پودر زنجبیل، سیر و شوید تازه: به میزان لازم

● طــــــــرز تهیه

بهترین روش طبخ برای ماهی قزل آلا به این نحو است که ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن داخل شکم آن را کمی سیر تازه بمالید و مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن بزنید و مقداری شوید تازه درون شکم قرار داده و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند.

بعد از یک ساعت ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و با استفاده از برس آشپزخانه کمی روغن (حدود نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید.

روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید و بعد چند حلقه لیموترش و بعد ماهی را روی گوجه و لیموترش قرار دهید و بعد دوباره لیموترش و گوجه فرنگی روی ماهی بچینید و سپس کاغذ را محکم ببندید و در فر روی میله‌های وسط با درجه حرارت ۲۵۰- ۲۲۰ درجه سانتیگراد بگذارید.

در مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه ماهی آماده می‌شود و عصاره گوجه و لیموترش به خورد آن می‌رود و بسیار خوشمزه است.

بیشتر ببینید
طرز تهیه بال کبابی خوشمزه در خانه به سبک رستوران‌ها

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

20 + 5 =