زیبایی

پف زیر چشم؛ علت و درمان‌های خانگی

مثبت زندگی: پف زیر چشم شاید اگر کم و کوچکش زیبای بیشتری به چهره بدهد اما زیادش، صورت را پیر و خسته و ناجور نشان می‌دهد. برای همین دغدغه بسیاری از زنان و مردان این است که چطور و چگونه پف زیر چشم‌شان را از بین ببرند.

فرقی هم نمی‌کند چه عددی در شناسنامه‌تان نوشته شده است. متولد دهه 20 یا 30 و 40. هر سنی که باشند، از پف زیر چشم بیزار هستند و تلاش می‌کنند برای از بین بردنش. البته افزایش سن، مساوی است با پف زیر چشم‌ها و تیرگی اطراف آن. اما حتما راه‌حلی برای از بین بردن این مشکل هست؟ اگر راه‌حل‌های آن را نمی‌دانید همراه مثبت زندگی بمانید.

اصلا چرا چشم‌ها پف می‌کنند؟

مهم‌ترین دلیل پف زیر چشم، افزایش سن است. متخصصان زیبایی پوست، عقیده دارند زمانی که سن افراد بالا می‌رود، علاوه بر دیگر نواحی بدن، ساختارهای حمایت کننده  اطراف پلک‌ها هم ضعیف‌تر می‌شوند، برای همین چربی‌های بالا یا زیر چشم متراکم شده و  از بین بردن آن مشکل می‌شود. اما چه چیزی باعث پف کردن چشم‌ها می‌شود؟

نخستین دلیلش مصرف بیش از اندازه  نمک است که باعث جمع شدن مایعات می‌شود.

آلرژی دومین دلیلی است که باعث می‌شود چشم‌هایتان پف کند و تورم داشته باشد.

مشکلات سیسنوسی، اگزما، کم آبی، خستگی، مشکلات کلیوی و در نهایت کمبود خواب از دیگر دلایل پف زیر و بالای چشم است.

اما برای از بین بردن پف زیر چشم چه باید کرد؟

مصرف نمک را کم کنید

تصور بر این است که وقتی نمک مصرف می‌کنیم فشار خون‌مان افزایش پیدا می‌کند اما نمک علاوه بر این مضرات دیگری هم دارد.

این نوشته را از دست ندهید  چرا رنگ سال ۲۰۱۹ مرجانی زنده است؟

 سدیم باعث تجمع مایع و درنهایت تورم دور چشم می‌شود.

بهتر است از نمک‌های دریایی تصفیه‌شده، آن هم به مقدار بسیار کم استفاده کنید.

آب بنوشید

وقتی که اطراف چشم خشک باشد، به چند شکل تغییر می‌کند یا پف می‌کند و متورم می‌شود یا تیره به نظر می‌رسد. آب بهترین درمان برای برطرف کردن خشکی اطراف چشم است. بعضی‌ها گران‌ترین کرم‌های دور چشم را می‌خرند اما نمی‌دانند نوشیدن به اندازه آب، ارزان‌ترین کرم دور چشم است. البته در توصیه بعدی از انتخاب کرم دور چشم هم خواهیم نوشت، چون وارد دهه 30 سالگی که می‌شوید، کرم دور چشم جزیی از واجبات است. اما شما یادتان باشد که آب بنوشید و با تیرگی و پف دور چشم خداحافظی کنید.

از کرم چشم طبیعی استفاده کنید

افزایش سن خواهی نخواهی، کلاژن را از بین می‌برد و باعث خشک شدن پوست می‌شود، برای همین واجب‌تر از هر چیزی این است که پوست دائماً مرطوب باشد.

کرم‌های دور چشم با برندهای مختلف، از ارزان گرفته تا گران و لاکچری در بازار وجود دارند اما پیشنهاد مثبت زندگی این است که از کرم‌های خانگی ساخته شده از روغن گل رز، اسطوخدوس، لیمو و آلوئه‌ورا استفاده کنید.

بعضی وقت‌ها همین کرم‌های دور چشم شیمیایی باعث پف زیر چشم می‌شوند. البته شاید فرد دیگری همین کرم را مصرف کند و اتفاقی برایش نیفتد اما چشم شما پف کند. این‌طور در نظر بگیرید که پوست شما به بعضی از مواد تشکیل‌دهنده کرم حساسیت داشته و باعث پف شده است. حساسیت و آلرژی که در عامل بعدی پف ریر چشم به آن می‌پردازیم.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های از بین بردن سیاهی دور چشم

 آلرژی‌های فصلی

کسانی که آلرژی دارند ، بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که آلرژی‌شان چه زمانی عود می‌کند؛ حساسیت به گل و فصلی خاص باعث آبریزش بینی و سوزش و خارش چشم‌ها می‌شود. حتی حساسیت‌های دائمی‌تر مثل حساسیت به مواد شوینده، از صابونی خاص گرفته تا پودر رخت‌شویی و … هم باعث پف زیر چشم می‌شود. برای همین لازم است از عامل آلرژی و حساسیت خود باخبر شوید و از آن دوری کنید.

پف زیر چشم

خوب بخوابید!

منظورمان از خوب خوابیدن دو چیز است؛ نخست اینکه به اندازه و به موقع بخوابید.  دوم هم، طرز خوابیدن‌تان را اصلاح کنید.

اگر لازم است برای خوابیدن بهتر، بالش دیگری را زیر سرتان اضافه کنید که سرتان روی زمین نیفتند.

با آرایش نخوابید

چشم‌ها، بیشترین آرایش را در طول روز به خود می‌بینند.

باقی ماندن آرایش روی چشم موجب التهاب چشم می‌شود آبریزش و تورم آن را چند برابر می‌کند. برای همین بهتر است قبل از خواب آرایش چشم‌هایتان را پاک کنید. البته حواس‌تان باشد چه دستمال مرطوب یا شیر پاک کن و پاک‌کننده‌‌ای انتخاب می‌کنید. این روزها در بازار محلول مخصوص پاک کردن چشم هم پیدا نمی‌شود. اگر حساسیت ندارید این پاک‌کننده‌ها را هم امتحان کنید.

کمپرس آب سرد و خیار را امتحان کنید

کمپرس آب سرد معجزه‌ای ارزان برای چشم‌هاست. کمپرس آب سرد درمان  چشم‌های خسته و متورم است و نه تنها در درمان پف زیر چشم مؤثر است، بلکه آرامش‌بخش چشم‌ها هم هست و به پوست‌تان طراوت می‌بخشد. برای این کار می‌توانید دو قاشق تمیز و سرد، قطعات خیار سرد شده را روی چشم‌هاتان بگذارید.

این نوشته را از دست ندهید  شایع‌ترین عمل‌های جراحی بین زنان
پف زیر چشم

مراقب نور خورشید باشید

عینک دودی فقط برای زیبایی نیست!

از آن‌جا که زیاد ماندن زیر نور آفتاب، علاوه ‌بر خشک شدن و تیره شده پوست‌، به چروک شدن و افتادگی آن منجر می‌شود، انتخاب ضد آفتاب خوب وعینک آفتابی مقاوم دربرابر اشعه UV  همراه  یک کلاه از تمام این مشکلات جلوگیری می‌کند.

پس اگر عینک دودی مناسب نمی‌زنید و کلاه نمی‌گذارید و یا ضد آفتاب هم غریبه‌اید، از تیرگی و پف زیر چشم گلایه نکنید.

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث خشک و ضعیف شدن پوست صورت و دیگر اعضای بدن‌تان می‌شود و از طرف دیگر باعث پیر شدن زودرس پوست دور چشم می‌شود. می‌پرسید چرا؟ چون مواد به کار رفته در سیگار سمی هستند و می‌توانند در اطراف چشم‌ها التهاب ایجاد کنند. التهابی که علاوه‌بر چروک شدن پوست، باعث به وجود آمدن حلقه‌های تیره و پف زیر چشم نیز می‌شوند.

پس سیگار را ترک کنید تا گلایه‌ای از پف و تیرگی دور چشم نداشته باشید، اگر هم فکر می‌کنید که ترک سیگار برای‌تان سخت است، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

اگر تمام این کارها را کردم و پف زیر چشم‌هایم نرفت؟

پاسخ روشن است، باید با پزشک مشورت کنید. بعضی پف‌ها به‌صورت دائمی و شدید، همراه با علائم دیگری مانند قرمزی، خارش یا درد هستند و از سوی دیگر در ناحیه‌ی دیگری از بدن مانند پا‌ها هم همین علامت‌ها وجود دارد. این نشانه‌ها یعنی به چیزی حساسیت دارید و حتما باید بهئ پزشک مراجعه کنید. آن‌وقت است که پزشک برای تشخیص درست علت تورم، از سوابق پزشکی شما مانند ابتلا به تیروئید یا عفونت‌های دیگر می‌پرسد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۴ رفتاری که نشان می‌دهد مردی به شما علاقه ندارد
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا