ترفند

در صورت فراموش کردن الگو یا کد رمز گوشی اندرویدی چکار کنیم؟

مثبت زندگی: همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای باز کردن قفل گوشی هنگام فراموش کردن الگو یا پین در اینترنت پیدا می‌شود که ریست فکتوری یا بازگشت به حالت کارخانه یکی از آن راه‌حل‌هاست که البته تمام داده‌های شما را پاک می‌کند و مطمئناً این اتفاق برای هیجکس خوشایند نیست. علاوه بر این، برخی از روش‌ها به ابزارهای خاص یا نصب برنامه احتیاج دارند که باز هم کار را سخت می‌کنند. اما با این حال، روش‌هایی که در این مقاله به توضیح آن ها می‌پردازیم راه‌حل‌هایی هستند که مرکز راهنمای گوگل برای حل این مشکل پیشنهاد داده است. همراه ما باشید.

وقتی رمز و الگوی گوشی خود را فراموش می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

قفل گوشی از دستگاه شما در برابر سوء استفاده افراد محافظت می‌کند. قرار دادن الگوی قفل یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای تامین امنیت دستگاه‌های موبایل است. در صورت فراموش کردن الگو، دیگر نمی‌توانید از گوشی خود حتی پس از ریستارت کردن گوشی استفاده کنید. البته می‌توان از گزینه دیگری مانند پین ​​استفاده کرد اما بسیاری از ما، باز هم شماره را فراموش می‌کنیم. بنابراین بهتر است شماره رمز و کد پین را در جایی بنویسید یا آن را در پسورد منیجر ذخیره کنید. اگر احتمال می‌دهید که الگو یا پین و رمز گوشی اندروید خود را روزی فراموش می‌کنید با ادامه ‌ی این مطلب همراه باشید تا از قبل برای چنین رویدادی آماده شوید.

 در گوشی‌های اندروید 4.4 و پایین‌تر الگوی گوشی را ریست کنید

اگر گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید 4.4 یا نسخه‌ای پایین‌تر از آن دارید پس از 5 بار تلاش ناموفق، اعلانی تحت عنوان Forgot pattern ،Forgot PIN ،Forgot password زیر پنجره ورود ظاهر خواهد شد. روی آن تپ کنید و نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل خود را وارد کنید تا قفل صفحه باز شود و بتوانید الگو، رمز یا پین را تغییر دهید. اگرچه گوگل گزینه “Forgotten pattern” را برای دستگاه‌های اندرویدی که نسخه بالاتری دارند متوقف کرده است اما همچنان روش‌های مشابهی برای باز کردن قفل بسیاری از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد.

این نوشته را از دست ندهید  چگونه به ویدیوهای تیک تاک متن اضافه کنیم؟

اگر از گوشی‌های اوپو، ایسر، سونی، ال جی یا اچ تی سی استفاده می‌کنید می‌توانید از روش مشابه “Forgot pattern” استفاده کنید. بعد از چند تلاش ناموفق، دستگاه شما تایمر 30 ثانیه‌ای را نشان می دهد. قبل از به پایان رسیدن کامل زمان، روی “Forgot pattern” کلیک کنید. به محض وارد کردن نام کاربری و رمزعبور دستگاه خود، قفل گوشی شما باز می‌شود.

نکته: اگر جزئیات حساب گوگل خود را به خاطر نمی‌آورید به سایت Google Account Recovery بروید و مراحل را دنبال کنید.

از Find My Device استفاده کنید

اگر گوشی قفل شده شما به اینترنت وصل باشد می‌توانید با استفاده از برنامه Find My Device در گوگل، گوشی خود را از طریق دستگاه دیگر و با استفاده از برنامه Find My Device ریست کنید. برنامه را دانلود و نصب کرده و با شناسه گوگل که قبلاً برای ثبت گوشی قفل شده از آن استفاده کرده‌اید وارد برنامه شوید. پس از مدتی مکان دستگاه قفل شده خود را پیدا خواهید کرد. اگر به اطلاعات درون گوشی نیاز ندارید و حذف داده‌های گوشی اهمیتی ندارد از گزینه‌ی “Erase Device” استفاده کنید. در غیر این صورت باید به سراغ گزینه‌ی دیگر یعنی “Secure device” بروید.

بعد از برقراری دستگاه با استفاده از برنامه Find My Device، الگوی قبلی باطل می‌شود. سپس، از شما خواسته می‌شود با شماره دیگری تماس برقرار کنید. به محض اینکه تماس دریافت شد قفل صفحه خود به خود باز می‌شود.

از Find My Device سامسونگ برای گوشی های این شرکت استفاده کنید

اگر گوشی سامسونگ دارید و در طی فرایند راه‌اندازی دستگاه خود، حساب سامسونگ ساخته و Find My Device را فعال کرده باشید در این صورت می‌توانید از این ویژگی برای باز کردن از راه دور قفل گوشی استفاده کنید. برای این کار لازم است که آدرس ایمیل و رمز عبور مربوط به حساب سامسونگ را وارد کنید. لازم به ذکر است که دستگاه شما باید به اینترنت وصل باشد. در زیر مراحل کار را مشاهده می‌کنید:

این نوشته را از دست ندهید  حافظه آیفون‌تان را با این روش‌ها خالی کنید

1. با استفاده از کامپیوتر، لپتاپ یا دستگاهی دیگر به سایت Find My Mobile رفته و وارد حساب سامسونگ خود شوید.

2. دستگاه فعلی و شماره همراه شما باید در بالا و گوشه سمت چپ صفحه طاهر شود. گزینه‌های موجود در سمت راست صفحه را جستجو کرده و روی گزینه Unlock my device کلیک کنید.

3. سپس می‌توانید با وارد کردن رمز عبور حساب سامسونگ، قفل گوشی خود را از راه دور باز کنید.

در نهایت، در صورتی که با استفاده از این روش‌ها و روش‌های دیگر نتوانستید قفل گوشی اندرویدی خود را باز کنید باید به سراغ آخرین راه‌حل یعنی ریست فکتوری بروید که تمام داده‌ها و اطلاعات گوشی شما را حذف خواهد کرد.

نتیجه گیری

فراموش کردن رمز، پین و الگوی قفل گوشی اندرویدی تجربه ناخوشایندی است به خصوص اگر برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی خود مجبور شوید دستگاه را به حالت کارخانه بازگردانید و به اصطلاح ریست فکتوری کنید. با این حال، تا زمانی که می‌توانید قفل آن را باز کنید نیازی نیست نگران شوید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا