ترفند

مشکل ماندگاری کم باتری و آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراهم را چگونه برطرف کنم؟

مثبت زندگی: هیچ کس دوست ندارد گوشی‌اش دچار مشکل باشد، وقتی تقریباً تمام زندگی شما در گوشی‌تان قرار گرفته است به یک دستگاه سالم نیاز دارید تا عملکرد درستی داشته باشد.

دو مشکلی که صاحبان تلفن همراه را کلافه کرده آنتن‌دهی ضعیف است و ماندگار کم باتری. در این مقاله از مثبت زندگی قرار است این دو مشکل را موشکافی کنیم و راه‌حلی برایش بیابیم. همراه ما باشید.

 ماندگاری کم باتری

تمام صاحبان گوشی‌های هوشمند با ماندگاری باتری خود درگیر هستند اما زمانی که در عرض چند ساعت نصف باتری‌تان خالی می‌شود باید موضوع را پیگیری کنید. زمانی که باتری گوشی‌تان قدیمی شده باشد شاهد چنین مشکلی خواهید بود. در این حالت اگر گوشی‌تان قدیمی است می‌توانید به سراغ تعویض باتری آن بروید همچنین همیشه این گزینه را در اختیار دارید که گوشی جدیدی بخرید و گوشی قدیمی‌تان را برای مواقع ضروری کنار بگذارید.

حقه یاد بگیرید!

با این حال قبل از اینکه سراغ خرید یک گوشی جدید بروید می‌توانید حقه‌هایی را برای افزایش ماندگاری باتری امتحان کنید. اول از همه ببینید که آیا ممکن است ماندگاری کم باتری به علت یک یا چند اپ پرمصرف باشد یا خیر. در اندروید و iOS می‌توانید این موضوع را از بخش Battery در Settings پیگیری کنید. اگر مشاهده کردید که چند اپ استفاده‌ی بیش از اندازه‌ای از باتری‌تان دارند می‌توانید آن‌ها را حذف کنید و ببینید که مشکل‌تان برطرف می‌شود یا خیر. در قسمت تنظیمات باتری می‌توانید حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری را فعال کنید (که در اندروید با نام Battery saver و در iOS با نام Low power مشخص شده است). فعال کردن این گزینه باعث حل مشکلات‌تان نمی‌شود اما ماندگاری باتری‌تان را کمی افزایش می‌دهد.

این نوشته را از دست ندهید  با استفاده از دو روش به‌روزرسانی خودکار ویندوز ۱۰ را متوقف کنید

برای افزایش ماندگاری باتری می‌توانید نور صفحه را کم کنید یا گوشی را در حالت پرواز بگذارید. فعال بودن موقعیت‌یاب گوشی نیز می‌تواند باعث استفاده‌ی بیشتر از باتری شود، در اندروید می‌توانید این گزینه را از Settings > Location و در iOS می‌توانید از Settings > Privacy > Location Services غیر فعال کنید.

ماندگاری کم باتری و آنتن‌دهی ضعیف

آنتن‌دهی ضعیف

اگر گوشی‌تان با اشکلات شبکه مواجه است یا اتصال به وای‌فای یا آنتن‌دهی سیم‌کارت‌تان ضعیف است این گزینه را در نظر داشته باشید که ممکن است با مشکلی بیرونی مواجه باشید. شاید در نقطه‌ای قرار گرفته‌اید که آنتن‌دهی ضعیفی دارد. آیا دستگاه‌های دیگری نیز هستند که با اتصال به وای‌فای مشکل داشته باشند؟ ممکن است نیاز باشد که برای حل این مشکل روی دستگاه دیگری به غیر از گوشی‌تان تمرکز کنید.

برای اینکه همه چیز به درستی کار کند می‌توانید با اپراتور موبایل یا ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت‌تان تماس بگیرید. این شرکت‌ها درباره‌ی مشکلات احتمالی دستگاه‌ها با خدمات خود اطلاعات بیشتری خواهند داشت. همچنین می‌توانید در اینترنت به دنبال حل مشکل‌تان بگردید و مدل و نسخه‌ی گوشی خود را عنوان کنید. ممکن است افراد دیگری نیز دچار مشکل شما شده باشند.

حالت پرواز

اگر فکر می‌کنید مشکل از گوشی‌تان است آن را خاموش و روشن کنید. این کار باعث راه‌اندازی مجدد تمام ارتباطات بی‌سیم گوشی‌تان می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید که گوشی خود را خاموش و روشن نکنید گوشی را در حالت پرواز بگذارید و دوباره از این حالت خارج کنید، این کار نیز تأثیری مانند خاموش و روشن کردن گوشی خواهد داشت.

اگر باز هم با این مشکل مواجه شدید مطمئن شوید که در حال استفاده از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل گوشی‌تان هستید. معمولاً آخرین نسخه‌ها بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری را حل می‌کنند و با اپراتورهای همراه هماهنگی بیشتری دارند. اگر در حال به تعویق انداختن چنین آپدیتی بوده‌اید حالا زمان آن است که این آپدیت را انجام دهید.

اگر هم راه‌اندازی مجدد و هم به‌روزرسانی گوشی ناموفق بود باید بگوییم که از تمام گزینه‌های تعمیر خانگی استفاده کرده‌اید. این اتصالات از مواردی هستند که باید به طور پیش‌فرض کار کنند و اگر کار نمی‌کنند احتمالاً با مشکلی جدی‌تر در گوشی، سیم کارت معیوب یا شبکه‌ی ضعیف مواجه هستید. اگر به طور ناگهانی این مشکل پدیدار شده است و به تنظیمات گوشی‌تان کاری نداشته‌اید و اگر دستگاه‌های دیگری نیز دارید که به همین مشکل دچار شده‌اند بهتر است با اپراتور موبایل یا ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت‌تان تماس بگیرید.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۵ اشتباهی که عمر گوشی هوشمندتان را کم می‌کنند
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

دکمه بازگشت به بالا