سیاحت

با معروف‌ترین خیابان‌ها در ترکیه آشنا شوید

مثبت زندگی: همان‌طور که می‌دانید استانبول یکی از زیبا ترین شهرهای دنیاست و جز مقاصد مهم گردشگری به حساب می‌آید. برای همین گردشگران بسیاری هر سال راهی این شهر می‌شوند. شهر استانبول در خود چندین خیابان، محله، میدان جای داده است که حتما در سفر خود باید آن‌ها را ببینید. در ادامه شما را به معروف‌ترین خیابان‌های در ترکیه می‌بریم. همراه ما باشید.

میدان سلطان احمد

این میدان به میدان اسب دوانی نیز شهرت دارد که از نقاط مهم گردشگری به حساب می‌آید و محلی تاریخی است که مسجد آبی و ایا صوفیه در آن قرار گرفته. این خیابان همچنین میزبان چند موزه جذاب مانند موزه توپاکی است.

خیابان استقلال

در بسیاری از عکس‌های استانبول یک تراموای قرمز به چشمتان می‌خورد که در یک خیابان شلوغ در حال حرکت است، این خیابان همان خیابان استقلال است. یکی از معروف‌ترین نقاط شهر است که تعداد زیادی فروشگاه، کافه، رستوران را در خود جای داده است و فضای رنگارنگش میزبان هنرمندان بسیاری است که به صورت خیابانی مشغول اجرا هستند.

میدان تکسیم

از دیگر نمادهای استانبول می‌توان به این میدان اشاره کرد. نقطه‌ای بسیار پر اهمیت در دل شهر است که بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید را در خود جای داده و بسیار مهم است و البته از نظر زیبایی نیز، از نقاط ارزشمند استانبول محسوب می‌شود که مورد اسقبال بسیاری از گردشگران تور ترکیه قرار گرفته است.

خیابان بغدا

یکی از لوکس‌ترین بخش‌های شهر که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. جالب است بدانید در این خیابان جذاب ۱۴ کیلومتری تعداد بسیاری فروشگاه، کافه و رستوران بسیار لوکس قرار دارند که از جذابیت‌های آن محسوب می‌شود، اما اگر می‌خواهید نمای جذاب این خیابان را ببینید در زمان شب که چراغ ها روشن می‌شود به سراغش بروید.

این نوشته را از دست ندهید  مرکز تجاری و فرهنگی هالیوود در کشتی قرمز!

میدان بشیکتاش

این میدان ممکن است به واسطه وجود بناهای باشکوه از دیگر میادین شهر چیزهای بسیاری کم داشته باشد اما شبیه به یک پارک ساده زیبا در دل این شهر شلوغ است که دور تا دور آن چندین رستوران و کافه دنج وجود دارد و این میدان را به مکانی برای قرارهای عاشقانه بدل کرده است.

خیابان دیوان

این خیابان از  ایا صوفیه شروع شده و در آخر به میدان بیازیت ختم می‌شود. فاصله این ۲ مکان بسیار زیبا این خیابان و چندین و چند سازه بسیار مهم را در خود جای داده است که مسیر آن را با شکوه‌تر و نما را چشم گیرتر می کند. مسیری بسیار زیبا  که مسافران تور آنتالیا به هر طرف آن نگاه کنند یک سازه باشکوه با یک میدان تاریخی را پیدا می‌کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا