آخرین نوشته هاسیاحت

معرفی زیباترین مناطق دیدنی سوئیس

مثبت زندگی: سوئیس مقصد گردشگری زیبایی که در عین اینکه ترکیبی از فرهنگ‌های ایتالیا، فرانسه و آلمان را در خود دارد اما هوبت منحصر به فرد خود را نیز دارد. این کشور اروپایی برای شهرهای جذاب خود، پیست‌های اسکی و منظره کوهستانی فوق‌العاده، خانه‌های زیبا و گاوهای زنگوله‌دارش شهرت یافته. در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با زیبایی‌های این کشور آشنا کنیم.

شهر و رودخانه لوکرن (Lucerne)

شهر و رودخانه لوکرن سوئیس

این شهر سوئیسی پر از میادین سنتی، ساختمان‌های تاریخی، دیوارهای نقاشی شده، خیابان‌های سنگفرش باریک با مغازه‌های سنتی است. این شهر به خاطر پل قرون وسطایی خود قدمت آن به ۱۳۳۳ بازمی‌گردد نیز شهرت دارد. حتما از رودخانه این شهر نیز دیدن کنید. این رودخانه شکل نامنظمی دارد و توسط کوه‌های سر به فلک کشیده محاصره شده است، منطقه‌ای که به آن فلات معروف نروژ گفته می‌شود.

پارک ملی سوئیس

پارک ملی سوئیس

سوئیس تنها یک پارک ملی دارد اما بسیار زیباست. این پارک که ذخیره زیست‌کره یونسکو می‌باشد، مناظر زیبا، حیات وحش و مسیر ۸۰ کیلومتری دارد که امکان مشاهده مناظر ارتفاعات کوه آلپ را به گردشگران می‌دهد. رودخانه مارپیچ نیلوفرهای وحشی، قله‌ها و مناظر زیبای کوهستان‌ها، این جنگل آلپی را شکل داده‌اند.

 Chateau de Chillon

 Chateau de Chillon در سوئیس

دریاچه ژنو یکی از معروف‌ترین دریاچه‌های زیبای دنیاست اما اگر می‌خواهید منظره زیبایی از آن را ببینید، به Chateau de Chillon بروید. قلعه قرون وسطایی بر روی رودخانه ژنو بر فراز این جزیره سنگی قرار گرفته است و چشم‌انداز زیبایی از داخل و بیرون قلعه ارائه می‌دهد. تاریخ هزاران ساله را می‌توان در این قلعه دید و این قلعه الهام‌بخش نویسندگان معروفی چون ژان ژاک روسو و لرد بایرون بوده است.

این نوشته را از دست ندهید  استفاده غیر منطقی از آنتی بیوتیک‌ها:آیا پاندمی بعدی در راه است؟

Zermatt و Matterhorn

Zermatt در سوئیس

زرمات روستای آلپی است که در آن هیچ ماشینی وجود ندارد و به خاطر زیبایی‌های کارت پستالی‌اش شهرت یافته و بسیار نزدیک مترهورن است. ارتفاعات این روستا شیب بسیار زیادی دارد اما برخی کوهنوردان شجاع موفق شده‌اند ارتفاعات آن را فتح کنند. زرمات گرچه زیباترین مناظر سوئیس را دارد اما اقامت در آن بسیار گران است.

اپنزل (Appenzell)

اپنزل در سوئیس

این منطقه زیبا جایی است که فرهنگ سنتی سوئیسی هنوز در آن زنده است. غنای فرهنگی این شهر کوچک از بسیاری کشورها حتی بیشتر است. این منطقه توسط کوه‌ها محاصره شده است و روستاهایی پر از تپه و سرگرمی‌های تاریخی همچون موزیک فولکلور و رقص سنتی دارد که هنوز به طور مرتب در آن اجرا می‌شود. حتما پنیر این منطقه را بخورید زیرا یکی از خوشمزه‌ترین پنیرهای دنیاست.

شهر قدیمی برن

شهر قدیمی برن در سوئیس

شهرهای بسیار زیبایی در سوئیس وجود دارد اما خیابان قرون وسطایی شهر قدیمی برن به عنوان میراث تاریخی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه کوچک بسیار آرام است و از شلوغی‌های شهرهای دیگر دور است. گذرگاه‌های طاق‌دار، آبشارهای بزرگ، خیابان‌های سنگفرش شده و معماری سنتی این منطقه زیبا را شکل داده‌اند.

ونگن (Wengen)

ونگن در سوئیس

ونگن یک روستای آلپی است که کلبه‌های چوبی سنتی آن در دامنه کوه به هم چسبیده‌اند. این روستا فاقد هرگونه ماشین است و هتل‌های بسیار خوبی دارد. در زمستان ارتفاعات زیبای آن اسکی بازها را به خود جذب می‌کند.

رودخانه Oeschinen

رودخانه Oeschinen در سوئیس

این رودخانه حاصل ذوب یخچال‌ها از کوه‌های دورتادورش است. این منطقه زیبا و آرام گردشگرانی که عاشق شنا، پیاده‌روی و کوهنوردی هستند را به خود جذب می‌کند. این منطقه منابع گیاهی و جانوری بسیاری از جمله ارکیده، ژیونیا، گل یخ، گله‌های گوسفندها و گاوها دارد.

Interlaken

Interlaken در سوئیس

این شهر بین دو رودخانه آلپی قرار گرفته است. منظره این شهر بسیار زیباست و کوه‌های آن پوشیده از برف، دریاچه‌های آن یخ‌زده و مراتع آلپی آن سرسبز است. این شهر دارای وسایل نقلیه برای رفتن به سمت کوه و رودخانه‌های منطقه است که این شهر را جای خوبی برای گردش ساخته است.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «خاتون» قسمت ۷

برینز (Brienz)

Brienz در سوئیس

برینز یک روستای سنتی وسط کوه‌های بلند و درست در کنار رودخانه فیروزه‌ای رنگ برینز است. خیابان Brunngasse در این روستا، یکی از زیباترین خیابان‌های اروپا شناخته شده است. اینجا خانه‌هایی از چوب وجود دارد که قدمت آنها به قرن هجدهم بازمی‌گردد و ظاهری شبیه جعبه شکلات دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا