رفتار

اگر این دغدغه‌ها را دارید به شدت باهوش هستید

مثبت زندگی: افراد باهوش را می‌شناسید؟ شما چه تعریفی از باهوش بودن دارید؟ از نظر شما چه کسی باهوش است؟ کسی که در المپیادها مقام می‌آورد و معدلش همیشه بیست است؟ کسی که در دانشگاه دولتی درس می‌خواند و همیشه جزو نفرات اول تا دهم تمام کنکورهای عمرش بوده؟ یا نه! از نظر شما باهوش کسی است که از موقعیت‌های زندگی‌اش استفاده می‌کند؟ کسی که درس نمی‌خواند و می‌رود دنبال کار و کاسبی چطور؟ چه تعریفی از فرد باهوش دارید؟

خیلی هم سخت نیست. افراد باهوش ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از دیگران متمایز ممی‌کند. همراه مثبت زندگی باشید تا در این مقاله به شما بگوییم افراد باهوش چه دغدغه‌هایی دارند!

مردم چه می‌گویند؟

بیشتر مردم در تعریف افراد باهوش چنین می‌گویند: افراد باهوش  از دسته‌ی اَبَر انسان‌ها هستند؛ چرا که مغزشان در تمام شرایط زندگی به کمک‌شان می‌آید!

بعضی‌ها هم می‌گویند: افراد باهوش خیلی خاص هستند؛ چون لازم نیست با دغدغه‌های آدم‌های عادی سروکله بزنند.

تعاریف زیادی درباره افراد باهوش پیدا می‌شود اما حقیقت این است افراد باهوش اکثر اوقات تنهایند!

البته همه تنهایی‌ها را نمی‌توان منحصر به باهوش بودن دانست. اگر علامت‌هایی را که در ادامه می‌آیند، در خودتان پیدا کردید و دیدید ای داد بیداد! شما هم که تنهایید، بدانید که در گروه افراد به شدت باهوش قرار گرفته‌اید. همراه ما باشید تا نویسندگان مثبت زندگی شما را با ویژگی‌های افراد باهوش آشنا کنند.

صحبت‌های کوتاه حوصله‌ افراد باهوش را سر می‌برد

صحبت کردن در مورد چیزهای عادی و معمولی برای افراد باهوش سخت و چالش برانگیز است. دلیل این موضوع هم این است که مغز افراد باهوش پر از ایده‌های بکر است.

این نوشته را از دست ندهید  خواص جعفری برای سلامتی و دستور پخت دو غذای خوشمزه با آن

افراد باهوش به موضوعاتی مانند علم، هنر، فلسفه و … علاقه‌مندند و صحبت از فلان مارک معروف و فلان ادکلن حال‌شان را بد می‌کند.

افراد باهوش درباره کتاب‌هایی که به تازگی خوانده‌اند، مقاله‌هایی که تازه ترجمه شده و به دست‌شان رسیده و حتی درباره آینده‌شان حرف می‌زنند. وقتی فرد باهوش در گروهی قرار می‌گیرد که به صحبت‌های پوچ و معمولی روزمره مشغولند، حس می‌کنند  که در گفت‌وگوی بیهوده کوتاه گیر افتاده‌اند و وقت‌شان حرام می‌شود. این نخستین ویژگی فرد باهوش است و باعث می‌شود بیشتر وقت‌ها تنها بماند. مگر اینکه فرد باهوشی مثل خودش را پیدا کند.

بیش از اینکه حرف بزنند، فکر می‌کنند

از آنجا که مغز افراد باهوش، طوری سیم کشی شده که به دنبال راه حل‌ها و پاسخ‌های احتمالی به یک مشکل هستند، بیشتر طول می‌کشد تا نظرشان را در مورد یک چیز ابراز کنند و بگویند: خب نتیجه می‌گیریم که…

علاوه براین وقتی افراد باهوش مطمئن نیستند که جواب‌شان درست است و فکرشان فکر بکر، سکوت می‌کنند.

البته افراد باهوش با این ویژگی مشکل دارند! چون دیگران با نحوه‌ی تفکر و واکنش‌شان آشنا نیستند و پیش خودشان تصور می‌کنند که فرد باهوش گیج است! درون‌گراست یا حرف زدن بلد نیست. خلاصه هزارجور وصله به افراد باهوش می‌چسبانند.

کارشان به آسانی حوصله‌شان را سر می‌برد

مغز افراد باهوش نیاز دارد تا مدام به چالش کشیده شود. برای همین پس از مدتی باقی ماندن در یک شغل، خسته می‌شوند و با خودشان فکر می‌کنند چه روزهای کسل کننده‌ای! حالا می‌توانستم کار دیگری کنم که خیلی جدید است و مناسب من…

این نوشته را از دست ندهید  می‌خواهم همیشه خوشبو باشم!

 این موضوع  باعث می‌شود که افراد باهوش مدام شغل عوض کنند و کارهایشان را به تاخیر بیندازند!

ویژگی افراد باهوش

افراد باهوش کمی غیر اجتماعی به‌نظر می‌رسند

دغدغه‌ی بعدی‌ افراد باهوش از دغدغه‌های قبلی‌شان نشات می‌گیرد.

افراد باهوش هنگام صحبت‌های کوتاه معذب هستند، وقتی در مورد چیزی مطمئن نیستند، صحبت نمی‌کنند. ایده‌های قبلی و قدیمی الهام بخش‌شان نیست و گاهی از ایده دادن بیشتر از دست به اقدام زدن لذت می‌برند. کارشان را مدام تغییر می‌دهند تا با ایده‌ها و چالش‌های جدید روبه‌رو شوند! تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود دیگران به افراد خیلی باهوش بگویند: غیر اجتماعی! و خب این یعنی تنهایی افراد باهوش.

عاشق شدن برایشان سخت است

از آنجایی که افراد باهوش  نسبت به خیلی‌های دیگر محتاط‌تر، تحلیلی‌تر و مستقل‌تر هستند، دیگران در وصف‌شان می‌گویند: انسان‌های سرد و مغرور! حتی ممکن است افراد باهوش، خیلی زود علاقه‌شان را به دیگران از دست بدهند و به خودشان بیایند و ببینند خبری از عشق و عاشقی نیست.

خب! تمام شد!

این 5 ویژگی افراد باهوش بود که تنهایند اما موفق. هر جا که می‌روند، موفقیت پشت موفقیت به بار می‌آوردند و دیگران برای موفقیت در کارهایشان با آن‌ها مشورت می‌کند. هرچند که توی دلشان می‌گویند: غیر اجتماعی و مغرور و سرد اما قبول دارند که شما موفق هستید و راه رسیدن به موفقیت را از بَرید.

البته تنها ماندن خیلی زیاد هم خوب نیست. برای همین به افراد باهوش پیشنهاد می‌کنیم روی ثابت کردن خودتان به دیگران بیشتر کار کنید تا شما را درک کنند و متوجه خصوصیات اخلاقی‌تان شوند. بالاخره با یک نفر به نقطه‌ی اشتراک خواهید رسید. شک نداشته باشید…

این نوشته را از دست ندهید  قوانین شاد بودن؛ ۷ اصلی که رعایت آنها زندگی‌تان را شیرین می‌سازد
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا