آخرین نوشته هارفتار

مزایای تاب آوری هیجانی یک

برای اینکه انگیزه‌ی کافی برای مطالعه و یادگیری یک موضوع داشته باشیم، نیاز است تاثیر آن را در زندگی ببینیم.به همین منظور در ادامه مزایای تاب آوری هیجانی را از هر دو منظر جسمانی و روحانی و بیرون‌فردی بررسی می‌کنیم.

مزایای تاب آوری هیجانی: سلامت روان

اولین انگیزه برای انعطاف‌پذیری بیشتر، خلق و خوی مثبتی است که پیدا می‌کنید و برروی سلامتی شما تاثیر دارد.

مزایای تاب آوری هیجانی : سلامت جسمانی


تحقیقات انباشته نشان می دهد که احساسات مثبت (شادی، رضایت، شادی و غیره) با عملکرد سالم سیستم ایمنی مرتبط است. برعکس، احساسات منفی با عملکرد ضعیف‌تر ایمنی، تولید بیشتر هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و بروز بیشتر بیماری‌ها مرتبط است. این یافته‌ها نشان می‌دهند که احساسی که از روی عادت دارید، با میزان مقاومت شما در برابر بیماری بسیار مرتبط است.

برای مثال در یک مطالعه، زنان افسرده مبتلا به سرطان سینه در مقایسه با افراد غیر افسرده سرطان سینه، سلول‌های سیستم ایمنی کمتر و عملکرد کلی سیستم ایمنی ضعیف‌تری داشتند.

که وظیفه سیستم ایمنی تا حدی شکار و کشتن سلول های سرطانی است. افراد مبتلا به سرطان سینه افسرده عملکرد ایمنی ضعیف تر به این معنی است که بدن آنها کمتر می تواند در برابر سرطان مقاومت کند. همینطور در مطالعه دیگری نشان داد که احتمال مرگ بیماران پیوند مغز استخوان افسرده در طول اولین سال پس از درمان بسیار بیشتر از دریافت‌کنندگان پیوند غیرافسرده بود.


مزایای تاب آوری هیجانی: سلامت اجتماعی

احساسات مثبت به سلامت اجتماعی شما شما کمک می کند. به اشتراک گذاشتن احساسات مثبت با دیگران به پیوند افراد با یکدیگر، ایجاد و حفظ روابط قوی، سالم و مراقبتی کمک می کند. روابط مراقبتی، به نوبه خود، حمایت اجتماعی را فراهم می کند که تاب آوری عاطفی بیشتر و حالات احساس مثبت را تغذیه می کند. این یک حرکت دایره ای و خود تقویت کننده به سمت سلامتی است. هر چه احساس بهتری داشته باشید و آن احساس مثبت را با دیگران به اشتراک بگذارید، بیشتر می توانید احساسات مثبت را در روابط تجربه کنید.

این نوشته را از دست ندهید  ما به شما می‌گوییم چطور آشتی کنید

مزایای حمایت اجتماعی روابط متعدد و مهم است

روابط صمیمانه نزدیک فرصت هایی را برای ابراز و دریافت عشق فراهم می کند که هر دو برای هویت و عزت نفس مهم هستند. آنها راهی را برای تبدیل شدن به بخشی از چیزی بزرگتر از خود ارائه می دهند. آنها شما را از احساس تنهایی باز می دارند. وقتی از پا افتاده اید از شما حمایت می کنند. آن‌ها محیط‌هایی هستند که به احتمال زیاد در آنها حالت‌های مثبتی را تجربه خواهید کرد:

1) احساس پذیرش و مراقبت

2) بازیگوشی شاد.

در درون داد و ستد ارتباط، فرصت‌های زیادی برای تمرین مهارت‌های اجتماعی وجود دارد (که بعداً مشخص خواهد شد، مهارت‌های تاب‌آوری هستند). روابط سالم باعث تقویت ارتباط، تعامل و شفقت می شود. آنها همچنین به عنوان یک صفحه صدا عمل می کنند و می توانند فرصت هایی برای آزمایش واقعیت فراهم کنند. دوستان ممکن است راه حل های قابل اجرا برای مشکلاتی ارائه دهند که هرگز به تنهایی به آنها نمی رسید.
با ارائه فرصت‌هایی برای برقراری ارتباط با افرادی که در غیر این صورت ملاقات نمی‌کردید، روابط می‌توانند برای یافتن شغل یا فرصت‌های کاری و از نظر عاشقانه به نفع شما باشند.
در جایی که احساسات مثبت به شما در ایجاد روابط کمک می کند، احساسات منفی برعکس عمل می کنند. حالت های افسردگی و احساسات منفی تمایل به شکستن روابط و از بین بردن حمایت اجتماعی دارند. احساسات منفی تمایل به مصرف کننده دارند و خود محوری را ترویج می کنند. آنها افراد را برای توجه به نیازهای دیگران ترغیب نمی کنند. اگرچه دوستان و خانواده اغلب می‌خواهند از شرکای رابطه افسرده خود حمایت کنند، اما این کار را دشوار می‌دانند. زیرا افراد افسرده و منفی‌گرا تمایل دارند از پیشنهادات حمایت کنار بکشند و خود را منزوی کنند.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های درمان درد پهلو

کلام آخر

برای مشاهده سایر مزایای تاب آوری هیجانی ما را دنبال کنید.

منبع:

https://www.mentalhelp.net/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا