تناسب اندامطب سنتی

انگور؛ میوه‌ای که هم چاق می‌کند هم لاغر!

مثبت زندگی: شاید برایتان عجیب باشد که یک میوه دو کارکرد داشته باشد اما حقیقت دارد. انگور میوه‌ای است که در طب سنتی هم برای لاغری توصیه شده هم برای چاق شدن. می‌پرسید چطور ممکن است؟ خیلی ساده. همراه ما باشید تا به طور خلاصه برایتان بگوییم انگور را چه وقت از روز بخورید تا لاغر شوید و چه وقت برای چاقی انگور میل کنید.


چرا مفید است؟

انگور میوه‌ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه‌های خوشه‌ای است. انگور ویتامین‌های A  و B  و  C دارد و سرشار از منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است. این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است. مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده کمک فراوانی می‌کند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه، سل ریوی، مشکلات کلیوی (سنگ کلیه)‌ و یبوست کمک فراوانی می‌کند. کسانی که انگور می‌خورند و عاشق این میوه هستند، کمتر دچار بیماری سرطان می‌شوند.

اگر می‎خواهید لاغر شوید

اگر برای لاغری انگور می‎خورید باید این میوه را صبح تا ظهر، بدون هیچ چیز دیگری میل کنید. یعنی انگور را بشویید و خالی بخورید. خیلی‌ها انگور را با نان و پنیر هم می‌خورند که این باعث چاقی می‌شود. در طب سنتی برای لاغر شدن با انگور توصیه شده این میوه را بدون هیچ چیز دیگری، صبح تا ظهر میل کنید و تا وقت ناهار هیچ چیز دیگری به غیر از آب نخورید.

اگر می‌خواهید چاق شوید

خیلی ساده است، صبح تا ظهر انگور را همراه با چیز دیگری میل کنید. مثلا همراه نان و پنیر و چیزهایی که با ذائقه‌تان جور در می‌آید. اگر انگور را با چاشنی‌های دیگر میل کنید خیلی زود چاق می‌شوید. امتحانش ارزان است. این وزها هم که فصل انگور است…

این نوشته را از دست ندهید  فواید صبحانه برای سلامتی و کنترل وزن


کشمکش چطور؟

 کشمش نه تنها هیچ یک از خواص انگور تازه را کم ندارد بلکه ارزش غذایی بالاتری نسبت به تازه آن دارد، دیاستازهای موجود در روی پوست انگور به تدریج سلولز موجود در پوست آن را تبدیل به قند می‌کند و به همین دلیل هیچ معده‌ای از خوردن کشمش ناراحت نمی‌شود. مادران باید بدانند که کشمش برای بچه‌ها مفیدترین شیرینی است به شرطی که آن ها کشمش را به خوبی بجوند.

انگور-برای-لاغری



آب انگور هم مفید است؟

آب انگور در صورتی که از دانه‌های سالم و تخمیر نشده گرفته شود از نظر ترکیبات غذایی شباهت زیادی به شیر مادر دارد. همچنین دارای مواد باارزشی نظیر قند، تانن، تارتارات پتاسیم، مواد صمغی، کلسیم، منیزیم است که برای امراض قلبی، اوره، چربی خون و کم خونی سودمند است.آب انگور ادرار را زیاد می‌کند و موجب بهبود نقرس و درد مفاصل می‌شود.

انگور و ماسک زیبایی

 استفاده از انگور بر روی پوست صورت باعث روشن شدن و لطافت و نرمی آن می‌شود. اگر می‌خواهید پوست بدنتان نرم و شاداب شود انگور را له کرده به پوستتان بمالید. مقداری از میوه انگور را در روغن زیتون بجوشانید و صاف کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید.

 دیگر خواص انگور

  • صاف کننده خون و مولد خون ، پوست انگور دیر هضم و دانه آن سرد و خشک است.
  • انگور برای درمان بیماری فشار خون، روماتیسم، نقرس، مسمومیت داخلی مفید است و از ابتلاء سرطان جلوگیری می‌کند. انگور مقوی قلب و معارج بیماری‌های جلدی، خونی و عصبی است.
  • اگر کشمش را مدتی طولانی در آب بجوشانند جوشانده‌ای به دست میآآید که برای سینه مفید است و برای درمان و معالجه امراض ریوی نیز مصرف می‌شود و فایده می‌بخشد.
  • هسته‌های انگور را اگر بکوبید و با عسل مخلوط کنید و به کسانی که دچار خلط شده‌اند بدهید، گرفتگی گلو را معالجه می‌‎کند.
  • در بیماری‌های زیادی که در اثر مسمومیت بدن تولید شده است معالجه و رژیم با انگور را توصیه کرده‌اند، مخصوصا در بیماری‌های یبوست، عوارض روماتیسم، چاقی، سوء هاضمه، بواسیر، کم خونی، عصبانیت، انسداد مجرای طحال و کبد، باید رژیم انگور گرفته شود.
  • انگور به علت مدر( ادرار آور ) بودن بهترین دافع سموم بدن بوده و برای جمیع بیماران مفید است مگر مبتلایان به بیماری قند و بیماریهای جهاز هاضمه.
  • انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح پتاسی و مواد سلولزی ملین و مدر برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.
این نوشته را از دست ندهید  بیایید یک روز بد را تجربه کنیم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا