پوست و مو

۲۳ روش طبیعی برای داشتن ابروهای پرپشت

مثبت زندگی: اگر ابروهایتان کم پشت است حتما با این موضوع که بیشتر محصولات موجود در بازار باعث می‌شوند ظاهر ابروهایتان مصنوعی شود، مواجه هستید. اگر همیشه منتظر درمان و راهکاری طبیعی برای پرپشت کردن ابروهای خود بوده‌اید، این مقاله کاملا برای شما مناسب خواهد بود. این درمان‌ها باعث می‌شوند موهای ابروهایتان ضخیم‌تر و قویتر شده و بعضی از آنها نیز سبب رویش موهای جدید می‌شوند. با ما همراه باشید تا بدانید چطور ظرف چند هفته ابروهای پرپشتی داشته باشید.

پیش از شروع باید به چند نکته اشاره کنیم. سرعت معمول رشد ابروها روزانه ۰٫۱۶ میلی متر است. با توجه به این موضوع، باید چیزی حدود ۴ تا ۸ هفته صبر کنید تا ابروها به اندازه دلخواهتان برسند. پس باید درحین انجام راهکارهای زیر، صبر پیشه کنید. برای داشتن ابروهای پرپشت نیازی به صرف هزینه زیاد و خرید سرم‌ها و محصولات درمانی گران قیمت ندارید. این روش‌های درمانی طبیعی ساده، موثرترین کارهایی هستند که می‌توانید انجام دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک

روغن کرچک فواید بسیار زیادی دارد و یکی از اثربخش ترین مواد برای تقویت ابروها است. این روغن رشد موها را تحریک کرده و باعث می‌شود تارهای مو ضخیم و قوی شوند.

روش استفاده

چند قطره روغن کرچک ارگانیک را با انگشت به ابروهایتان بزنید و بعد از ۳۰ دقیقه با آرایش پاک کن آن را پاک کرده و صورتتان را با آب گرم بشویید. این کار را تا ۶ هفته هر روز انجام دهید.

توجه

روغن کرچک خالص ممکن است سبب ایجاد حساسیت و خارش و کهیر شود. پیش از استفاده، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

ساختار ابروها از پروتئین است. روغن نارگیل کمبود پروتئین را جبران کرده و ابروها را تقویت می کند. اسید لوریک آن خواص ضدمیکروبی دارد و از عفونت فولیکول‌ها پیشگیری می‌کند. این امر جلوی آسیب بیشتر ابروها را گرفته و سبب رشد سریع‌تر آنها می‌شود. همچنین روغن نارگیل فواید متعددی برای موها نیز دارد.

روش استفاده

یک تکه پنبه را به روغن نارگیل آغشته کرده و روی ابروها بکشید. بگذارید تا صبح بماند و صبح با صابون آن را بشویید. می‌توانید هر روز این کار را تکرار کنید؛ اما حتی اگر هفته ای چند بار هم استفاده کنید نتیجه خوبی خواهید گرفت.

روغن زیتون

روغن نارگیل

روغن زیتون خواص بسیار زیادی برای پوست، مو و زیبایی دارد. این روغن حاوی ویتامین A و E است که سبب رشد مو می‌شوند. ویتامین E تارهای مو را تغذیه کرده و ویتامین A باعث تحریک تولید چربی مو می‌شود که همین موضوع به رشد مو کمک خواهد کرد.

روش استفاده

یک قطره روغن زیتون بکر را روی انگشت‌تان ریخته و روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید چند ساعت بماند و سپس آن را با آب و صابون بشویید. تا چند هفته این عمل را روزی حداقل یک بار انجام دهید.

توجه

حتما از روغن زیتون بکر استفاده کنید؛ چون این روغن تصفیه نشده و با مواد شیمیایی آلوده نشده است.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ مرحله ساده و قدم به قدم آموزش آرایش ملایم صورت

روغن بادام

روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین‌های A، B و E است که موها را تغذیه کرده و باعث تحریک رشد آنها می‌شود.

روش استفاده

روغن بادام را با حرکات دورانی روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید شب بماند و صبح آن را بشویید. بهتر است این کار را هر روز انجام دهید.

توجه

بادام یک ماده آلرژی زاست. اگر به آن حساسیت دارید ممکن است باعث عوارض مختلفی نظیر خارش، تورم، مشکلات گوارشی و تنفسی در شما شود. آلرژی حاد می‌تواند منجر به شوک آنافیلاکسی نیز گردد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلونین است که باعث رشد موها می‌شود.

روش استفاده

لایه بیرونی برگ آلوئه ورا را کنده و ژل را با یک قاشق خارج کنید. ژل را روی ابروها بمالید تا جذب آنها شود. بقیه ژل را در یخچال بگذارید. بگذارید ژل ۳۰ دقیقه روی ابروها بماند.

ژل آلوئه ورا چسبناک نیست و به سرعت جذب می‌شود بنابراین می‌توانید روزی چند بار آن را به ابروها بزنید.

آب پیاز

آب پیاز

پیاز منبع غنی سولفور است که از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب رشد مو می‌شود. می‌توانید به دلیل بوی تند پیاز همراه آن از آبلیمو استفاده کنید تا بوی پیاز را از بین ببرد.

روش استفاده

یک پیاز کوچک را خرد کنید و تکه‌های آن را در مخلوط کن بریزید و وقتی له شد آب آن را بگیرید. با کمک یک گوش پاک کن، آب پیاز را به ابروها بزنید و بگذارید یک ساعت بماند. بعد با یک پنبه که به آبلیمو آغشته کرده‌اید ابروهایتان را پاک کنید. این کار را هر یک روز در میان انجام دهید.

روغن ویتامین E

ویتامین E

روغن ویتامین E سبب رشد مو شده و موهای شکننده را تقویت می‌کند. این روغن حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام توکوترینول است که هر گونه استرس را که جلوی رشد مو را می‌گیرد، کاهش می‌دهد.

روش استفاده

کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن داخل آن را روی ابروهایتان بمالید. چند دقیقه ابروها را ماساژ دهید و بگذارید روغن تا صبح بماند. این کار را هر شب پیش از خواب انجام دهید.

روغن جوجوبا

ر وغن جوجوبا

روغن جوجوبا فولیکول‌های بسته مو را باز کرده و آنها را تغذیه می‌كند که باعث رشد سریع‌تر ابروها می‌شود. همچنین کوتیکول موها را بسته و از آنها محافظت می‌کند که باعث درخشش طبیعی موها می‌گردد.

روش استفاده

چند قطره روغن جوجوبا را روی ابروهای خود ماساژ دهید. بگذارید تا صبح بماند و صبح طبق معمول صورت‌تان را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ منبع غنی بیوتین است که به ابروها کمک می‌کند سریع‌تر رشد کرده و پرپشت شوند.

این نوشته را از دست ندهید  از انجام این ۵ کار قبل از رابطه جنسی خودداری کنید

روش استفاده

زرده یک تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید. زرده را بزنید تا یک دست شود؛ سپس آن را با یک گوش پاک کن یا فرچه به ابروهایتان بزنید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد با آب گرم آن را بشویید. توصیه می‌شود دو تا سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

توجه

زرده تخم مرغ می‌تواند با بستن منافذ پوست باعث ایجاد جوش و آکنه شود.

روغن رزماری

روغن رزماری

روغن رزماری محرک گردش خون و تقسیم سلولی است و به همین دلیل باعث رشد موهای جدید می‌شود.

روش استفاده

چند قطره روغن رزماری به یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا زیتون اضافه کنید. به آرامی ابروها را با این محلول ماساژ دهید و بگذارید شب بماند. صبح صورت‌تان را با آب و صابون بشویید. می‌توانید این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

شیر

شیر

شیر به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها، مواد معدنی و مغذی ضروری، برای رشد و تقویت مو و ابرو مفید تلقی می‌شود.

روش استفاده

یک تکه پنبه را به مقداری شیر پرچرب آغشته کنید و آرام روی ابروها ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد آن را با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله یکی از مواد مهم مراقبت از مو به شمار می‌رود. پروتئین‌ها و اسید نیکوتینیک موجود در این دانه، محرک رشد  ابروهاست. همچنین فولیکول‌های مو را بازسازی کرده و به همین دلیل سبب رشد موهای جدید می‌شود.

روش استفاده

۴/۱ فنجان تخم شنبلیله را یک شب در آب بخیسانید. آن را مخلوط کنید تا خمیر رقیقی به دست آید و آن را به ابروها بزنید. بگذارید ۴۵-۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. این کار را هفته‌ای ۲ بار تکرار کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای منافذ پوست را باز می‌کند؛ این امر سبب رویش ابروهای جدید می‌شود. این روغن همچنین از ریزش و کم پشت شدن موها جلوگیری می‌کند.

روش استفاده

۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کرده و روی ابروها بمالید و بگذارید شب بماند. هر شب همین کار را تکرار کنید.

توجه

روغن‌های ضروری نظیر روغن درخت چای، گاهی اوقات باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. پیش از استفاده کلی، یک امتحان کوچک روی قسمتی از پوست‌تان انجام دهید.

روغن کنجد

روغن کنجد

داشتن ابروهای پرپشت و رویش مجدد موهای ابرو از نتایج استفاده از روغن کنجد است.

روش استفاده

چند قطره روغن کنجد را روی ابروها بمالید. بگذارید شب بماند و صبح آن را با صابون ملایم و آب سرد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ابروهایتان سریع‌تر رشد کنند.

روغن تخم کتان

روغن تخم کتان

اسیدهای چرب موجود در روغن تخم کتان کمک می‌کند تا ابروهای پرپشت‌تری داشته باشید.

این نوشته را از دست ندهید  دخل و خرج را به هم بخورانید!

روش استفاده

یک فرچه تمیز ریمل را به روغن تخم کتان آغشته کنید و به ابروهایتان زده و بگذارید تا صبح بماند. صبح صورت خود را با صابون و آب گرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه لازم را ببینید.

عصاره گل ختمی

گل ختمی

تحقیقات نشان داده عصاره گل ختمی سبب رشد ابروها می‌شود. هم گل و هم برگ‌های این گیاه، چنین خاصیتی را دارند؛ اما برگ‌ها کمی مفیدتر هستند.

روش استفاده

گل یا برگ‌های ختمی را خرد کنید و مستقیما به ابروها بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به رشد ابروها کمک می‌کند.

روش استفاده

چند قطره روغن اسطوخودوس را به ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل (جوجوبا یا زیتون) اضافه کنید. این ترکیب را روی ابروها بمالید و بگذارید شب بماند و صبح با یک صابون ملایم بشویید. اگر می‌خواهید سریع‌تر نتیجه بگیرید، هر روز این کار را تکرار کنید.

توجه

مثل هر روغن اساسی دیگری، پیش از استفاده از این روغن هم آن را روی قسمتی از پوست‌تان آزمایش کنید.

برگ‌های کاری

برگ های کاری

برگ کاری عضو لاینفک طب آیووردا است و از آن برای تقویت رشد موها و ابروها استفاده می‌شود.

روش استفاده

چند عدد برگ کاری را خرد کرده و برای چند ساعت در یک فنجان آب گرم بخیسانید. مواد را از صافی بگذرانید و آب به دست آمده را به ابروها بزنید و بگذارید تا صبح بماند. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید.

وازلین

وازلین

وازلین، پوست زیر ابروها را مرطوب کرده و تغذیه می‌کند. این امر باعث رشد موهایی سالم و براق و همچنین رشد و تقویت ابروها می‌شود.

روش استفاده

کمی وازلین به ابروها زده و بگذارید تا صبح بماند. توجه داشته باشید که مقدار زیادی از آن را نزنید؛ چون روبالشتی‌تان را لک خواهد کرد. صبح صورت تان را با آب ولرم بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید تا به ابروهای پرپشت و دلخواهتان برسید.

توجه

وازلین بسیار چرب است. اگر پوست‌تان مستعد جوش است از این روش استفاده نکنید.

لیمو

لیمو

خاصیت اسیدی لیمو، چربی اضافی را از سطح پوست برداشته و کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به فولیکول‌های مو برسد که به نوبه خود سبب تقویت رشد ابروها می‌شود.

روش استفاده

یک برش ضخیم لیمو را ۲ تا ۳ دقیقه روی ابروها بمالید و بعد از ۲ دقیقه صورت‌تان را بشویید. این کار را هفته‌ای ۲ بار انجام دهید.

توجه

سعی کنید آبلیمو بیشتر از ۲ دقیقه روی ابروهایتان نماند؛ چون در این صورت رنگ ابروها روشن خواهد شد.

ترکیب روغن نارگیل و پوست لیمو

نارگیل و روغن نارگیل

 لیمو منافذ بسته پوست را تمیز می‌کند و باعث افزایش جریان هوا در فولیکول‌های مو می‌شود. روغن نارگیل نیز مواد مغذی لازم برای رشد موهای سالم را فراهم می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  ماسک خیار؛ طرز تهیه ۳ نوع ماسکی که پوست صورت‌تان را شاداب می‌سازد

روش استفاده

یک لیمو را پوست کنده و پوست‌های آن را برش دهید. روغن نارگیل خالص را درون ظرف شیشه‌ای ریخته و برش‌های پوست لیمو را به آن اضافه کنید. در ظرف شیشه‌ای را بگذارید و آن را به مدت ۱۴ روز در جای تاریک و خنکی بگذارید. ترکیب فوق را با پنبه به ابروها بمالید و صبح روز بعد بشویید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

ترکیب روغن کنجد، آبلیمو، و روغن رزماری

ترکیب چند روغن و آبلیمو

می‌توانید به راحتی این محلول طبیعی را درست کنید و رشد ابروهای خود را سرعت بخشیده و آنها را تقویت کنید. در بخش‌های قبل به تفکیک به خواص هر کدام از مواد تشکیل دهنده این محلول اشاره کرده‌ایم؛ اما این ترکیب تاثیری دوچندان دارد و می‌توانید با آن سریع‌تر ابروهای خود را پرپشت کنید.

روش استفاده

۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد، نصف قاشق غذاخوری آبلیمو، و ۵ تا ۶ قطره روغن رزماری را با هم مخلوط کرده و با یک تکه پنبه به ابروهایتان بزنید. بعد از نیم ساعت صورت‌تان را بشویید. روزی ۲ بار این کار را تکرار کنید.

ترکیب روغن نارگیل، آبلیمو، و روغن درخت چای

آب لیمو

این ترکیب به واسطه خاصیت اسیدی لیمو، ناحیه ابروها را پاک سازی کرده و تمام رسوبات چربی ناشی از منافذ بسته را از سطح پوست می‌زداید. روغن نارگیل، پوست و فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند و روغن درخت چای نیز سبب تقویت و رشد موهای جدید می‌شود.

روش استفاده

۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک را با ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و ۱ قاشق چایخوری روغن درخت چای در یک بطری ریخته و خوب هم بزنید. سپس با پنبه یا گوش پاک کن، کمی از محلول را به ابروها بزنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب بشویید. روزی ۱ یا ۲ مرتبه این کار را تکرار کنید.

نکاتی برای داشتن ابروهای پرپشت

علاوه بر روش‌ها و درمان‌های طبیعی فوق، هنگام تلاش برای داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا، چند نکته زیر را هم مد نظر داشته باشید.

  • ابروهای خود را زیاد با موچین، بند، یا وکس نکنید.
  • از زدن هر گونه کرم، لوسیون یا هر محصول غیرطبیعی دیگر به ابروها اجتناب کنید.
  • با یک فرچه نرم، پوست اطراف ابروها را لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده آن از بین برود.
  • رژیم متعادلی سرشار از ویتامین، مواد معدنی، و سایر مواد مغذی داشته باشید.
  • آب زیاد بنوشید تا سموم از بدنتان دفع شده و به رشد ابروها کمک شود.
  • تا جایی که می‌توانید از مواد آرایشی روی ابروهایتان استفاده نکنید.

اگر برای پرپشت کردن ابروها روش طبیعی دیگری سراغ دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا