بدانیم

برترین دانشگاه های جهان کدامند؟

مثبت زندگی: دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند. شاید این سوال را از خود بپرسید که چه چیزی باعث می‌شود یک دانشگاه در رده بهترین‌ها قرار گیرد و یا به عنوان بهترین دانشگاه انتخاب شود. معیارهای مختلفی وجود دارد که برای رتبه بندی هر موسسه و دانشگاه تحصیلی استفاده می‌شود. از جمله معیارهای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها می‌توان به اعتبار دانشگاه، عملکرد دانشگاهی، کیفیت آموزش، امکانات و غیره اشاره کرد. در این راستا و در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با 10 دانشگاه برتر جهان آشنا ‌کنیم.

1. موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

برترین دانشگاه های جهان

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یکی از بی‌نظیرترین دانشگاه‌ها در جهان است. تقریبا همیشه رده‌ برترین دانشگاه را در اختیار داشته و به مدت 7 سال متوالی است که این مقام را در اختیار دارد. بسیاری آرزو دارند در این دانشگاه معتبر به تحصیل بپردازند. آنچه این دانشگاه را در رده اول برترین دانشگاه های جهان قرار می‌دهد کیفیت دانشگاه و سطح آموزش است. این دانشگاه محیطی بسیار عالی برای تحصیل دانشجویان بوده و بالاترین امتیازها و رتبه آن از اعتبار و شهرت بالای این دانشگاه در نزد کارفرمایان و دانشگاهیان حکایت دارد.

2. دانشگاه هاروارد

برترین دانشگاه های جهان

همه با نام این دانشگاه آشنا هستند. دانشگاه هاروارد در جایگاه دوم برترین دانشگاه های جهان قرار می‌گیرد و یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا به حساب می‌آید. این دانشگاه نیز به دلیل اعتبارات و افتخارات فراوان فارغ التحصیلان آن مشهور شده و از سال 2011 این جایگاه را حفظ کرده است. خروجی‌ این موسسه حدود 47 نفر برنده جایزه نوبل، 32 رئیس جمهور و بسیاری افتخارات و جوایز دانشگاهی دیگر بوده است. علاوه بر این، باید به این نکته در بحث امکانات اشاره کرد که  دانشگاه هاروارد به داشتن بزرگترین کتابخانه دانشگاهی نیز معروف است.

3. دانشگاه استنفورد

برترین دانشگاه های جهان

این دانشگاه بسیار معتبر در سال 1891 به عنوان یک مؤسسه مشترک آموزشی تاسیس شد. سال‌های سال و شاید بتوان گفت تا همین اواخر آنچنان که باید معروف نبود. دانشگاه استنفورد تحقیقات بسیار گسترده‌ای را انجام داده و تعداد زیادی از جوایز تورینگ را از آن خود کرده است. خروجی این دانشگاه 21 برنده جایزه نوبل و بسیاری افتخارات دیگر بوده است. یکی از نکات برجسته درباره دانشگاه استنفورد این است که حدود 17 فضانورد و 30 میلیاردر را به جامعه تحویل داده است. بسیاری از دیگر فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز شرکتهای بزرگ تأسیس کرده‌اند.

این نوشته را از دست ندهید  ثروتمندترین افراد جهان که فرزندانشان را از ارث محروم کردند

4. موسسه فناوری کالیفرنیا (کالتک)

برترین دانشگاه های جهان

موسسه فناوری کالیفرنیا که به دانشگاه کالتک نیز شهرت دارد در سال‌های اخیر به این مقام دست یافت. انستیتوی فناوری کالیفرنیا (Caltech) از جمله دانشگاه‌هایی است که طی چندان سال اخیر پیشرفت چشمگیری را نشان داده است. این پیشرفت‌ها را تعداد دانشجویان عالی به نسبت هر دانشکده و تعداد زیاد تقدیرنامه دریافت شده هر دانشکده مشخص می‌کند.

5. دانشگاه اکسفورد

برترین دانشگاه های جهان

دانشگاه آکسفورد نیز در جایگاه پنجم برترین دانشگاه های جهان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان شناخته می‌شود. حدود 30 رهبر جهان، 26 نخست وزیر انگلیس، بیش از 120 مدال آور المپیک و 26 برنده جایزه نوبل از دانشجویان این دانشگاه بوده‌اند. استاندارد ورود به دانشگاه بسیار سطح بالایی دارد؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند برای تحصیل به این دانشگاه راه پیدا کنند باید بهترین نمرات را کسب کرده و از مصاحبه ورودی عبور کنند.

6. دانشگاه کمبریج

برترین دانشگاه های جهان

دانشگاه کمبریج رتبه‌ی ششم بهترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این دانشگاه عالی و بسیار معتبر، امکانات عالی برای آموزش و یادگیری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. کمبریج را می‌توان بهترین دانشگاه سایر کشورها به غیر از ایالات متحده نامید. از معروترین دانشجویان این دانشگاه استیون هاوکینگ، جارلز داروین و فرانسیس بیکن را می‌توان نام برد.

7. دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ نیز به عنوان بهترین دانشگاه در اروپا شناخته می‌شود. این دانشگاه در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته و در رده بندی بهترین دانشگاه‌ها سه پله صعود داشته است. اعتبار و شهرت زیاد آن در نتیجه استناد به امتیاز بالای اعضای هیئت علمی آن می‌باشد. علاوه بر این ETH، دانشگاه زوریخ تحقیقات تاثیرگذار و کارآمد زیادی در زمینه‌های مختلف انجام داده و این همان چیزی است که به رتبه برتر آن کمک کرده است.

این نوشته را از دست ندهید  پنج نیاز اساسی مردان

8. کالج امپریال لندن

برترین دانشگاه های جهان

این کالج واقع در لندن در میان برترین موسسات آموزشی در جهان قرار دارد. این کالج بهبود چشمگیر در نمره دانشجویان بین‌المللی را نشان داده است و این بدان معناست که تحصیل در کالج امپریال لندن به عنوان یک دانشجوی بین المللی تجربه بسیار خوبی خواهد بود. این دانشگاه همیشه از اعتبار و شهرت خوبی برخوردار بوده و بیشتر افراد آرزوی ورود و تحصیل در این دانشگاه را دارند.

9. دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو جزء 10 دانشگاه برتر جهان مجسوب می‌شود و رتبه نهم بهترین دانشگاه های جهان را به دلیل پیشرفت‌های آن نسبت به سال گذشته کسب کرده است. علاوه بر این، دانشگاه شیکاگو در بین دانشجویان امتیاز بسیار خوبی از نظر اعتبار و عملکرد آموزشی عالی کسب کرده و به دلیل داشتن محیط خوب و امکانات عالی مکان بسیار خوبی برای تحصیل به حساب می‌آید.

10. کالج دانشگاهی لندن

برترین دانشگاه های جهان

در پایان این لیست، UCL (کالج دانشگاهی لندن) قرار دارد که به طور مرتب در بین دانشگاه های برتر جهان روند صعودی را طی می‌کند. بهترین مشخصه‌ی دانشگاه UCL این است که از درجه اعتبار بالایی برخوردار بوده و دانشجویان بین المللی زیادی در آن به تحصیل مشغول هستند و همین امر باعث شده است تا اعتبار آن به شکلی عالی ارتقا یابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا