معرفی کتاب

شوهر آهو خانم؛ مردی که صد سال عبادت را یک شب به باد داد

مثبت زندگی: اسمش مانند کتاب‌هایی است که به رمان‌های عامه پسند شبیه است. اما اگر کتابخوان باشی و اسم نویسنده‌اش را شنیده باشی، این تصورات پوچ را دورمی‌ریزی و یک تنه می‌نشینی به خواندن کتاب.

صحبت از کتاب «شوهر آهو خانم» است. کتابی که  علی محمد افغانی نوشته. آن هم نه در روزهای معمولی زندگی. بلکه در روزهایی که نویسنده‌، در  زمان حکومت رضاشاه،  به زندان افتاده بود تا زهر عضویت در سازمان افسران حرب توده از جانش بیرون بنشیند. سه سال در زندان بود و در همان روزها کتاب را نوشت… کتاب اما پس از آزاد شدن محمد علی افغانی با هزینه شخصی‌ خودش چاپ شده. اگر می‌خواهید سر از داستان کتاب در بیاورید و بدانید نویسنده خوش قلم چه داستانی را در شوهر آهو خانم روایت کرده، همراه ما باشید و این مقاله مثبت زندگی را تا آخر بخوانید.

درباره کتاب

داستان سید میران را در این کتاب می‌خوانید. مردی که برای خودش اسم و رسم دارد. در شهر روی اسمش قسم می‌خورند. دستش به دهانش می‌رسد و مهم‌تر از همه رئیس صنف نانوایان کرمانشاه است. مردی که روزه‌اش را می‌گیرد و نمازش قضا نمی‌شود و در یک کلام،  به زبان نویسنده خداترس است اما مهم‌تر از همه اینکه سید میران، پدر چند فرزند قد و نیم قد است و تیکه‌گاه زن کدبانویی به اسم آهو.

داستان در صفحات ابتدایی با همین رسم روایت می‌شود. اما در جایی از داستان که هنوز خیلی از جزییات و ظواهر زندگی و جمع شدن خانواده سید میران دور کرسی دور نشده‌ایم، زنی وارد داستان می‌شود به اسم هما. زنی زیبارو، با چال گلدار سفید که بختش چندان هم سفید نبوده.

این نوشته را از دست ندهید  روایت دوستی خاری و لاکی در نبرد با مار!

هما در ابتدا به درددل با سید میران می‌پردازد. اینکه شوهری بددل داشته و فرزند دارد و شوهرش کاری کرده که او مجبور شده جانش را بردارد و از خانه بیرون بیایید و حالا دلش برای درآغوش کشیدن فرزندانش چنگ که نه، ناله سر می‌دهد. آن هم ناله‌ای پر سوز و گداز که جگرها را خون می‌کند….

اما شما همین بهانه را باور نکنید. همین هما با چادر سفید گل‌دار هووی آهو خانم می‌شود و داستان جوری پیش می‌رود که اصلا فکرش را نمی‌کنید.

آن همه مال و منال و عظمت نابود می‌شود برای یک زن رقاصه هرجایی…

بهتر است خودتان داستان را بخوانید تا با جزییاتی ریز و کوچکی از زندگی مردم آن روزهای کرمانشاه آشنا شوید که شما را سوار بر ماشین زمان کند و سفری با بال‌های کتاب داشته باشید…

مخاطب خاص کتاب

اگر خواندن جزییات خسته‌تان نمی‌کند و عاشق خواندن داستا‌ن‌هایی هستید که ریتم‌شان کند است و در یک کلام اگر کتاب‌های قطور را دوست دارید همین الان برای خواندن شوهر آهو خانم اقدام کنید که به شما مژده می‌دهیم این کتاب همان چیزی است که چند روز شما را مشغول خودش می‌کند. شوهرآهو خانم یکی از خواندنی‌ترین رمان‌های ایرانی است که از قضا پس از 58 سل هنوز چاپ می‌شود و فروش خوبی هم دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =

دکمه بازگشت به بالا