آخرین نوشته هارفتار

۱۱ گام موثر تا منظم شدن در کار و زندگی

مثبت زندگی: داشتن نظم و انظباط تاثیرات مثبت عدیده‌ای در کار و زندگی هر فرد دارد، وقتی صحبت از نظم می‌کنیم منظورمان فقط مرتب بودن اتاق کارتان یا خانه نیست بلکه بخشی از این نظم در ذهن شما قرار دارد همان مسئله‌ای که هدف اصلی ما در این بخش است. ترتیب شروع کردن برای مبارزه با این بی نظمی هم در عین حال مهم است. بسیاری از بی نظمی‌ها نه در وسایل که در ذهن ما جا دارند که با روش‌های پیشنهادی که در ادامه می‌خوانید می‌توانید از آنها رها شوید.

1. منظم بودن را تبدیل به وظایف شخصی خود کنید:

اگر واقعا علاقمند به دستیابی به اهداف خود هستید باید متعهدتر و منظم تر باشید.

2. روی اهدافتان متمرکز شوید

منظم شدن در زندگی

برای نظم بیشتر هر روز اهداف تان را قبل از شروع هر روز بررسی کنید. مکانی آرام را برای تمرکز و تجسم انتخاب کنید. تصور کنید که به اهدافی که می‌خواهید دست یافته‌اید و حسی که دارید را به تصویر بکشید.

3. ابتدا کاری را که برایتان سخت است و دوست ندارید را انجام دهید

مطمئن شوید که کارهای سخت را در اوایل روز انجام داده اید؛ کاوش، ورزش یا تمیز کردن منزل. بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست ندارید صبح است. اگر این کارها را در اوایل روز انجام دهید نه تنها موجب انجام سازگارانه تر آنها می‌شوید بلکه بقیه روز را با خیال راحت سپری می‌کنید.

4. استراحت کنید

یکی از کلیدهای ثبات و نظم حفظ سطح بالای انرژی است، منظم بودن در هنگام خستگی خیلی سخت است.

این نوشته را از دست ندهید
علت کاهش میل جنسی‌تان یکی از این عوامل است

5. صحیح غذا بخورید

صحیح غذا خوردن

روز خود را با صبحانه‌ای سرشار از پروتئین بالا و کالری کم شروع کنید و برای ناهار از خوردن غذاهایی که موجب خستگی و خواب آلودگی می‌شوند خودداری کنید؛ با این کار انرژی خود را در طول روز حفظ می‌کنید.

6. شروع به انجام دادن کارهای کوچک کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش نظم، انجام کارهای کوچکی مانند مرتب کردن تخت خواب، شستن ماشین و بیرون گذاشتن زباله‌ها است. انجام این کارهای های سطحی موجب انجام منظم‌تر کارهای بزرگ تر خواهد شد.

7. ابتدا تصمیم بگیرید

اگر بخواهید که هر روز صبح راس ساعت 6 ورزش کنید، وقتی بیدار می‌شوید بهانه‌ای برای انجام ندادن تصمیم خود نخواهید داشت.

8. کارها را روی روال انجام دهید

منظم شدن

برای انجام کارهایی که علاقه ندارید یک روال و زمان مشخص را تعیین کرده و در همان زمان به آن بپردازید.

9. از نوشیدنی‌های انرژیِ زا استفاده کنید

مصرف قهوه انرژی را افزایش می‌دهد و به دلیل آنکه شما را از خستگی و بی حالی دور می‌کند موجب نظم و ثبات خواهد شد.

10. به خودتان پاداش دهید

وقتی کارها را روی روال و منظم انجام می‌دهید برای خود جایزه تعیین کنید و یک دوره زمانی مشخصی را مقرر کنید؛ مثلا وقتی یک پروژه بزرگ را به اتمام می‌رسانید خودتان را به رستوران مورد علاقه تان دعوت کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا