پوست و مو

هسته انبه، معجزه‌ای برای پوست و مو

مثبت زندگی: هسته انبه می‌تواند کمک موثری برای درمان و رهایی از شوره‌های ناخوشایند سر باشد. کره هسته انبه را بگیرید و به سرتان بمالید با این روش علاوه بر درمان شوره موهای‌تان هم تقویت شده و جلوه و درخشندگی خاصی پیدا می‌کنند. انبه پادشاه میوه‌ها است و در سرتاسر دنیا بسیاری از افراد طرفدار پر و پا قرص مصرف آن هستند. بیشتر ما نوشیدن یک لیوان آب انبه خنک، غلیظ و خوش‌رنگ را بسیار می‌پسندیم و از مزایای مصرف آن آگاه هستیم. اما آیا با خواص هسته انبه هم آشنایی دارید؟ جالب است بدانید می‌توانید از پودر، روغن و حتی کَره هسته انبه هم استفاده کنید.

۱- درمان شوره سر

هسته انبه می‌تواند کمک موثری برای درمان و رهایی از شوره‌های ناخوشایند سر باشد. کره هسته‌انبه را بگیرید و به سرتان بمالید با این روش علاوه بر درمان شوره موهای‌تان هم تقویت شده و جلوه و درخشندگی خاصی پیدا می‌کنند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید این کره را با روغن خردل و یا عسل مخلوط کنید تا از طاسی سر، ریزش‌ و زود سفیدن موها هم جلوگیری کنید.

برای تهیه کره هسته انبه کافی است چند عدد هسته‌انبه رسیده را جمع‌آوری کرده و در محلی گرم، خشک و پرسایه نگهداری کنید تا کاملا خشک شوند. زمانی که هسته‌ها خشک شدند و پوسته بیرونی آن‌ها خشک و داخل‌شان پوچ و شکننده شد، می‌توانید به راحتی مغز درون هسته را خارج کنید در یک ظرف مناسب نگه‌داری کنید. در حقیقت همین مغز هسته است که حاوی مواد مغذی و دارویی است. به میزان لازم هسته خشک شده را پودر کنید و با مقداری آب مخلوط کنید. آب را قطره‌قطره اضافه کنید تا خمیر شود و مواد‌تان تنها به اندازه یک قاشق باشد. به این خمیر کره هسته گفته می‌شود و خواص دارویی بسیار زیادی خواهد داشت.

۲- پودر هسته انبه برای داشتن دندان‌ها و لبخندی زیبا

می‌توانید شبیه به دستور‌العمل تهیه کره هسته انبه، پودر هم تهیه کنید. مغز هسته‌های خشک شده را پودر کنید و مقداری از آن را کف دست‌ خود بریزید سپس مسواک‌تان را کمی مرطوب کرده و به پودر آغشته کنید. مطابق معمول مسواک بزنید تا دندان‌های‌تان سفید و سالم شوند.

این نوشته را از دست ندهید  از بین بردن موهای زائد با زردچوبه و نعنا

۳- موهای سالم

هسته انبه، معجزه‌ای برای پوست و مو

روغن هسته انبه منبعی غنی از اسیدهای چرب سالم و ضروری، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها است. می‌توانید به راحتی این روغن را در منزل تهیه و مصرف کنید، چگونه؟
– لایه بیرونی هسته‌انبه را جدا کنید و با مقداری روغن نارگیل، زیتون، کنجد و یا خردل مخلوط کنید.
– بعد از اینکه مواد را خوب با هم ترکیب کردید، مخلوط را در یک ظرف مناسب ریخته و برای مدت زمان یک هفته در مجاورت نور‌خورشید قرار دهید.
– بعد از گذشت یک هفته روغن برای استفاده حاضر و آماده است. مصرف منظم و مرتب این روغن می‌تواند از ریزش و سفید شدن زود‌هنگام موها جلوگیری کند.

۴- سلامت پوست

روغن هسته انبه یک مرطوب کننده عالی برای پوست شما است. روغن به دست آمده از هسته انبه در انواع لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن بسیاری از مواد مغذی و لازم برای پوست‌تان را تامین کرده و از ایجاد چین و چروک‌های احتمالی پوست پیشگیری می‌کند. روغن هسته‌انبه روی پوست صورت فاقد چربی و روغن است.

۵- لب‌های خشک

شما می‌توانید از روغن هسته انبه به عنوان یک بالم‌لب (چرب‌لب) صد درصد طبیعی استفاده کنید. این روغن با آبرسانی مناسب به پوست لب از خشکی لب‌ها و در نتیجه ایجاد ترک‌خوردگی روی آن‌ها جلوگیری می‌کند. سعی کنید هر شب قبل از خواب مقداری روغن هسته انبه را روی لب‌های خود بمالید. این روغن با جوان‌‌سازی سلول‌های پوست و مرطوب نگه داشتن آن‌ها از ایجاد سلول‌های مرده پوستی جلوگیری کرده و به درمان سریع خشکی و ترک‌خوردگی‌های ناشی از آن کمک می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  پروبیوتیک و ۷ نکته‌ای که قبل از مصرف آن باید بدانید

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا