آخرین نوشته هادهان و دندان

آیا ایمپلنت فوری حقیقت دارد؟

مثبت زندگی: فخرالدین حیدریان جراح دندانپزشک و رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی گفت: در انجام ایمپلنت نباید در دام تبلیغات گرفتار شویم. پروسه انجام ایمپلنت بر مبانی علمی تعریف شده است و تابع سلیقه درمانگر نیست.

فخرالدین حیدریان، رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی گفت: در صورتیکه شرایط درمان ایمپلنت از جمله استخوان و بافت نرم مناسب برای کاشت ایمپلنت و نیز ایمپلنت مناسب از نظر کیفیت و مهارت کافی درمانگر وجود داشته باشد درصد موفقیت درمان ایمپلنت حدود ۹۵ درصد است.

او با بیان اینکه انجام امر ایمپلنت برای سن زیر ۱۸ توصیه نمی‌شود، گفت: در صورت سلامت کلی بیمار از نظر جسمی و نداشتن بیماری سیستمیک از جمله دیابت، بیماری قلبی و یا پوکی استخوان محدودیت سنی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد.

بیماری استئوپروز(یا پوکی استخوان) در خانم‌ها رایج‌تر است. بررسی شرایط تراکم استخوان برای انجام ایمپلنت در سن بالای ۵۰ سال ضرورت دارد. در انجام ایمپلنت نباید در دام تبلیغات گرفتار شویم. پروسه انجام ایمپلنت بر مبانی علمی تعریف شده است و تابع سلیقه درمانگر نیست.

بنابراین مواردی مانند ایمپلنت فوری و یک روزه که به طور معمول در تبلیغات عنوان می شود، مبنای علمی ندارد مگر اینکه مقصود جایگزینی همزمان ریشه‌ باقیمانده با پایه یا فیکسچر ایمپلنت باشد که به اصطلاح ایمپلنت فِرش ساکت، یا فوری محسوب می‌شود که آن فقط در مورد جاگذاری پایه ی ایمپلنت است نه روکش و تاج آن!

این نوشته را از دست ندهید  درون‌گرای برون‌گرا کیست؟
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا