۶ راه ساده برای کنترل استرس در محیط کار

0
41

مثبت زندگی: برای داشتن کاری پر انرژی و خستگی کمتر باید بتوانید که برخی تغییرات را در عادات خود ایجاد کنید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در محیط کار خود استرس داشته باشید و نتوانید کاملا کارتان را به درستی انجام دهید. استرس در محیط کار موجب عدم پیشرفت کاری شما می‌شود. ما در این مقاله چند راهکارهای ساده را برایتان شرح داده‌ایم که می‌توانید با کمک آنها به یک کارمند پر کار و البته بدون استرس تبدیل شوید.

۱. نرم افزارهایی که از آنها زیاد استفاده می‌کنید را حذف کنید

اگر در انجام کامل کارهایی که باید در طی روز را انجام دهید با کمبود زمان مواجهه می‌شوید، می‌تواند به چندین دلیل باشد که برخی از آنها عبارتند از پرحرفی، استفاده از تلفن همراه، مکالمه تلفنی و… . برای اینکه تبدیل به کارمندی شوید که قادر به انجام تمام کارهایی است که به او محول شده است، باید برخی عاداتتان را تغییر دهید.

اگر از برنامه‌های تلفن همراهتان زیاد استفاده می‌کنید و زمان زیادی را از شما می گیرند، می توانید آنها را پاک کنید تا بتوانید به تمام کارهایتان برسید. شاید کار سختی باشد ولی برای دیدن نتیجه آن برای مدت یک هفته آنها را حذف کنید و حتما نتیجه کار را مشاهده خواهید کرد.

۲. قبل از خواب یک یادداشت بنویسید

برای به یادآوردن و فراموش نکردن کارهایی که می خواهید در طول روز انجام دهید، می توانید قبل از خواب آنها را با خود مرور کنید تا فراموش نکنید . با این کار شما سریع تر خواهید خوابید و این تنها به یک دلیل است چرا که احساس مسئولیت خواهید کرد و دیگر در صفحه های مجازی مشغول نخواهید شد که در نتیجه تبدیل به یک انسان منظم و مسئولیت پذیر خواهید شد .

بیشتر ببینید
چطور سفر خوب و خوشی با همسرتان داشته باشید؟

همچنین می توانید یک ساعت قبل از خواب یک ساعت تنظیم نمایید که زمان خواب را برای شما یادآوری نماید و همچنین یک ساعت دیگر برای صبح تنظیم نمایید که سر موقع بیدار شوید و در محل کارتان سریعتر حضور یابید .

۳. همیشه در کنارتان یک بطری آب قرار دهید

با نوشیدن آب کافی می توانید توانایی انجام به نحو احسنت کارهایتان را افزایش دهید . برای این کار قبل از ترک کردن خانه تان می توانید یک بطری آب را با خودتان حمل نمایید و با خودتان به محل کارتان ببرید .

همچنین در نظر داشته باشید زمانیکه آب در دسترستان باشد ، از آن بیش از حد خواهید نوشید . فواید نوشیدن آب بسیار زیاد است و برخی از آنان عبارتند از تقویت دستگاه گوارش ، کاهش وزن و…

۴. تحرک داشته باشید

استرس اغلب نه تنها یک مشکل روان شناختی است بلکه علل فیزیولوژیکی دارد . برای درمان این مسائل می توانید با استفاده موارد بالا این مشکل را حل نمایید و علاوه بر آنها ، تحرک نیز می تواند از میزان استرس شما بکاهد و داشتن تحرک و یا ورزش کوتاه قبل از شروع کار می تواند موثر باشد و روزتان را نیز پر انرژی تر آغاز خواهید کرد .

۵. نگاه خود را عوض کنید

دیدگاه شما نسبت به وقایع استرس‌زا در محیط کار، عموما یک تفسیر ذهنی از واقعیت‌هاست که اغلب از پشت فیلتر عدم اعتمادبه‌نفس خودتان آن را می‌بینید. با این حال، اگر گامی به عقب بردارید و یک نگاه عینی داشته باشید، تأثیرگذارتر خواهید بود و احتمال کمتری وجود دارد که مسائل را از دید شخصی مشاهده کنید.

بیشتر ببینید
بهترین درمان دارویی فشار خون بالا چیست؟

به این مثال توجه کنید: «یک بار، ارباب رجوعی از بخش منابع انسانی شرکتی درخواست کرد که افراد بیشتری را برای یک پروژه‌ی مهم به وی اختصاص بدهند. وقتی درخواست او مورد پذیرش قرار نگرفت، وی سریعا عصبانی شد و حالت تدافعی به خود گرفت و تصور کرد که آنها برای تشخیص نیازها، به وی اعتماد ندارند. او برای مدتی طولانی اصلا فکر نکرد که شاید مشکلات بودجه باعث رد شدن درخواستش شده باشد. وقتی توانست خود را از موقعیت کنار بگذارد و نگاهی عینی به‌دست آورد، با مدیر منابع انسانی تماس گرفت و گفت لطفا مشکل خود را بگویید، من نیز مشکلم را خواهم گفت و سپس ببینیم که چطور می‌توانیم به یک راه حل برسیم. در نهایت، آنها توانستند مشکل را حل کنند.»

۶. حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید

اغلب ما در طول روز زیر بار حجم بالایی از کار هستیم. ایمیل‌ها،‌ تماس‌های تلفنی،‌ پیغام‌های لحظه‌ای و ناگهانی، ضرب‌العجل‌های اضطراری همه دست به دست هم می‌دهند تا روز یک کارمند را بیش از پیش آشفته کنند. اگرچه شاید شما کنترلی بر حواس‌پرتی‌ها نداشته باشید اما می‌توانید واکنش خود را کنترل کنید. به یکی از سه شیوه‌ی زیر اقدام کنید: حواس‌پرتی را قبول کنید، آن را کنار بگذارید، یا اهمیتش را تشخیص دهید و برای آن برنامه بچینید. شما باید برای واکنشی که می‌خواهید نشان دهید، معیارها را از پیش تعیین کنید. پس می‌توانید با پاسخ دادن به پیغام‌ها در زمانی مشخص، تعیین ساعت‌های اداری برای صحبت شخصی یا بستن در اتاق‌تان در زمانی که نیاز به تمرکز دارید، اطرافیان‌تان را نیز آموزش دهید.

بیشتر ببینید
سیفلیس؛ یک بیماری خطرناک جنسی

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

2 × 4 =