راهکارهاسلامت جنسی

لطفا خودارضایی نکنید!

مثبت زندگی: خودارضایی موضوعی است که خیلی‌ها هنگام شنیدنش انگشت مقابل بینی می‌گیرند و می‌گویند: هیس! اما هر قدر هم که هنگام شنیدن این واژه سکوت کنیم و بگوییم هیس! نمی‌توان حضور این موضوع را در زندگی جوان‌ها کتمان کرد. غافل از اینکه افرادی که خود ارضایی را تجربه می‌کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس می‌شود؛ مثبت‌ها منفی و خوب ها بد می‌شوند. مثبت زندگی در این مقاله تمام چیزهایی را که باید درباره خودارضایی و مضراتش بدانید به طور خلاصه بیان می‌کند. همراه ما باشید…

خودارضایی 

خودارضایی یک گناه است ولی باید بدانید که این مسئله تنها در میان مسلمانان مطرح نمی‌شود و کشورهایی با ادیان غیر از اسلام هم به شدت از لحاظ علمی با این رفتار مخالف هستند. این گناه مستقیماً با جسم شما رابطه دارد و به همین دلیل روح شما را مورد حمله قرار می‌دهد. پشیمانی و احساس پس از خودارضایی زن و مرد ندارد و عملی کاملاً حرام است. تمایلات جنسی خوب هستند و برای سلامت بدن ضروری اما اگر در مسیر نادرست قرار گیرند کاملاً نتیجه برعکس خواهد بود.

عوارض بسیار خطرناک خودارضایی

  • افسردگی به میزان بالا
  • شادی و عشق کمتر
  • از بین رفتن زیبایی 
  • از بین رفتن براقی و زیبایی چشم‌ها
  • به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
  • ریزش موهای سر
  • ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و…
  • دفع بی اختیار منی
  • بی اختیاری ادرار
  • بی اختیاری در کنترل منی
  • ضعف در قوای جسمی و جنسی
  • سرطان پروستات
  • سرطان پستان
  • ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
  • مریض شدن پی در پی
  • کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
  • ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
  • بی‌حالی و ضعف همیشگی
این نوشته را از دست ندهید  نشانه‌هایی که می‌گوید یک رابطه دوستانه به پایان رسیده است

عوارض خودارضایی دختران

خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می‌شود و مانند هر اعتیادی، روح و جسم و روان فرد را به هم می‌ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می‌کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می‌افتد و جنبه‌های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی‌کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتمادبه‌نفس می‌شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی‌شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می‌شود چرا که با خودارضایی شرطی شده تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می‌کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می‌افتد و گمان می‌کند تنها در آن شرایط می‌تواند به ارگاسم برسد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می‌شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی‌میلی جنسی مواجه می‌شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.

سن شروع خودارضایی مردان

خودارضایی مردان معمولا در سنین نوجوانی و یا اواخر کودکی در پسرها شروع می‌شود. آنها معمولا این مسأله را از هم‌سالان خود می‌آموزند و برخلاف خود ارضایی‌زنان که  به صورت کشفی اتفاق می‌افتد، صورت می‌گیرد. پس از شروع خود ارضایی در پسرها آنها وارد سیکل جدیدی از زندگی می‌شوند و درک بیشتری از فعالیت‌های جنسی و روابط پیدا می‌کنند. پسرها به دلیل هم‌زمانی این امر با دوره بلوغشان معمولا حالت‌های افسردگی را نیز تجربه می‌کنند و بی‌ثباتی هیجانی در آنها ممکن است باعث شود تا آنها به زیاده‌روی در خود ارضایی دچار شوند.

این نوشته را از دست ندهید  رابطه جنسی ضربدری: آثار زیان‌بار و مخرب آن

خود ارضایی مردان مختص به نوجوانان و جوانان نیست. افراد بزرگسال، حتی آنان که ازدواج کرده‌اند، نیز گاه‌وبیگاه به این عمل می‌پردازند. مردان به دلایل مختلفی به این عمل دست می‌زنند. معمولا مهم‌ترین دلیل آن استرس و اضطراب است. زمان‌هایی که برای مردان پرتنش و سخت است، دیده می‌شود که میل و دفعات انجام این عمل در آنها بالاتر است. همچنین نارضایتی زناشویی و ناتوانی در ارضا یکی از عواملی است که در انجام این عمل تاثیرگذار است، دریافت مشاوره ازدواج می‌تواند در زمینه درمان این مشکل یاری‌رسان باشد.

باورهای غلط درباره خودارضایی

  • خودارضایی سبب نازایی و اختلال در تولید اسپرم نمی‌شود! بلکه مشکلاتی همچون زودانزالی و مشکلات نعوظ را در موارد حاد بروز می‌دهد. که هردوی آنها امروزه به صورت کامل درمان می‌شوند! پس نگرانی‌ از بابت بچه‌دار نشدن به دلیل پرداختنِ نرمال به این مورد، نداشته باشید.
  • خودارضایی در باور‌های مذهبی یک مسئله تابو است. اما با دیدگاه علمی، رفتاری قابل درک در مقابل شرایط حالِ حاضر جامعه و گروه مخاطبِ این مقاله است. این بدین معناست که بروز این رفتار به اندازه نرمال می‌تواند از نظر بیولوژیکی کمک کننده نیز باشد.
  • خودارضایی سبب بی‌حوصلگی برای درس خواندن نمی‌شود! بلکه فشارهای روحیِ مربوط به این امر، مشکلاتی این‌چنینی را ممکن است ایجاد کنند. در بسیاری از بررسی‌های روان‌شناختی، مشخص می‌شود که فرد به دلیل باورهای غلط – که در همین قسمت درحال شفاف‌سازی‌شان هستیم- اغلب دچار بحران‌های روحی و مشکلاتی چون بی‌حوصلگی، بی‌حالی و افسردگی می‌شود. پس پرداختن به خودارضایی، خود مسبب این مشکلات نیست. بلکه بروز تناقض‌ها، سرکوب‌های درونی و وسواس‌های فکری این مشکلات را ایجاد می‌کند.
  •   هر مشکلی که در زندگی دارید، تقصیر خودارضایی نیست! ذهنیت افراد مخاطب این مطلب، به گونه‌ای رشد می‌کند که همیشه آماده‌ نسبت دادن مشکلات خود به این مورد هستند. این کاملاً اشتباه است و باید بررسی روانشناختی صورت گیرد.
این نوشته را از دست ندهید  درمان‌های غذایی و غیرغذایی زودانزالی

درمان‌های خودارضایی

بهترین پیشنهادات متخصصان داخلی و خارجی به چند دسته تقسیم می‌شوند که عنوان آنها شامل:

ورزش کردن

آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس‌های مورد علاقه

نپوشیدن لباس‌های تنگ و جذب

خواندن کتاب و مجله

با خستگی کامل به رختخواب رفتن

نماندن در حمام و زیر دوش

تماشا کردن فیلم‌های شاد و طنز به جای فیلم‌های محرک

برای اجتناب از خودارضایی چند راهکار توصیه می‌شود

از پرخوری بپرهیزید و معده‌تان هیچگاه کاملاً پر نباشد.

استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید. 

سعی کنید هیچ‌گاه تنها نباشید و با خود خلوت نکنید.

تا کاملاً خواب آلوده نشده‌اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید.

عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می‌خواهد برود. 

از دیدن صحنه‌های تحریک‌آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید.

روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است.

علاوه بر خواندن نمازهای واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است.

برای خودتان جریمه در نظر بگیرید. تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید.

ورزش را جزو برنامه‌های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید. 

اگر می‌توانید ازدواج کنید و سریعاً رابطه‌ جنسی را جایگزین این مورد کنید.

منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا