آخرین نوشته هاعمومی

نشستن صحیح در اتومبیل و جلوگیری از ابتلا به کمر درد

مثبت زندگی: چگونه در ماشین بنشینیم؟ چگونه از ابتلا به کمر درد پیشگیری کنیم؟ چگونه بسیاری از افراد از نشستن به مدت طولانی در اتومبیل و رانندگی کردن هراس دارند شاید این وضعیت دردناک را تجربه کرده باشید. دانستن نحوه نشستن در اتومبیل می‌تواند از کمر درد و دردهای ناحیه ستون فقراتتان جلوگیری کرده و این اطمینان را به شما بدهد که دیگر هرگز یک مسافرت خانوادگی و یا کاری سرشار از خوشحالی را در هنگام رانندگی از دست نخواهید داد.

۱- از یک پتوی کوچک، یا تی شرت یا ملحفه نازک یا هر چیزی نرمی که یک محافظ برای پشت شما درست کند استفاده کنید.

یکی از آنها را در قسمت بالای ستون فقرات خود قرار دهید. بسته به نوع صندلی‌تان وسیله‌هایی که نیاز خواهید داشت متفاوت خواهد بود پس مقداری از تجارب خودتان بهره بگیرید. بسیار مهم است که این وسیله‌ها را بالای پشتتان و در میان قفسه سینه‌تان قرار دهید تا بهترین حفاظت را داشته باشید.

• سعی کنید از پتوی نازک برای این کار استفاده کنید اگر با هیچکدام از این وسیله‌ها راحت نیستید مخصوصا در قسمت بالا، از وسیله‌های نازک‌تر استفاده کنید. استفاده دو روبالشی از به طبع زیباتر و ساده‌تر خواهد بود شما باید احساس راحتی در قسمت قفسه سینه خود داشته باشید شانه‌هایتان آرام باشند این کار به شما کمک خواهد کرد پوزیشن طبیعی‌تری پیدا کرده و اگر می‌توانید گردن و شانه‌ها و قسمت پایین کمرتان را حس کنید پس کارتان عالی بوده است. اجازه بدهید پاهایتان آزادانه حرکت کنند. حالا آماده حرکت هستید.

۲- صندلی خود و پشتی آن را تنظیم کنید. پشت خود را در قسمتی که پتو یا …. را قرار داده‌اید تکیه دهید

 پاهایتان را به حالت نعل اسبی بالای لگن خود قرار دهید. توجه داشته باشید که چگونه این کار را انجام می‌دهید و هیچ کاری برای تغییر دادن پوزیشن خود انجام ندهید. حالا نوبت آن است که اجازه دهید سرتان استراحت کند.
اگر لازم است صندلی خود را کمی بیشتر جلو بکشید یا بالعکس کمی به عقب بکشید بسته به بلندی پاهایتان. فاصله صحیح یکی از مهمترین بخش‌های یک پوزیشن خوب است.

این نوشته را از دست ندهید  با این خوراکی‌ها حافظه‌تان را تقویت کنید

شاید پاهای شما موقع نشستن در حالت صحیح قرارنگیرد برای این کار نیاز به چند وسیله دارید تا پوزیشن خود را درست کنید.

• بهترین وضعیت ستون فقرات وقتی است که در تماس با پشتی صندلی‌تان باشد. اگر رانندگی می‌کنید اول خود را در این وضعیت قرار دهید سپس صندلی خود را به قدری جلو بکشید که زانوهایتان به هنگام فشار دادن پدال ها به راحتی خم شود

• شانه‌هایتان را محکم به صندلی بچسبانید. زاویه پشتی صندلی را طوری تنظیم کنید که هنگام دور زدن آرنج‌هایتان به آرامی و راحتی خم شوند.

• صندلی باید به اندازه کافی بلند باشد که پاهایتان به طور طبیعی قرار بگیرند. حتما مطمئن شوید که بیرون را کاملا به راحتی می‌بینید اگر قدتان بلند است برایتان سخت خواهد بود به این منظور از شیب‌های قابل تنظیم و راحت استفاده کنید.

۳- اگر صندلی‌تان جک تنظیم کننده دارد برای راحتی بیشتر از آن استفاده کنید

نشستن صحیح در اتومبیل و جلوگیری از ابتلا به کمر درد

با این کار شما می‌توانید به بهترین نحو ممکن ستون فقرات خود را در شرایط طبیعی قرار دهید.

۴- بالش‌های قسمت بالای صندلی‌تان در جای صحیح خود قرار دهید

بالش‌ها به طور طبیعی از نظر خیلی از مردم اصلا راحت نیستند. شما مجبور به آموختن نحوه صحیح قرار دادن سرتان روی آنها هستید تا حداقل به گردنتان استراحت دهید. شاید حس خوبی نسبت به این کار نداشته باشید زمانی که سر خود را عقب می‌برید شاید احساس گیجی کنید اما اجازه دهید برای محافظت از خودتان این اتفاق بیفتد. بلاخره با این موضوع کنار خواهید آمد.

• قسمت بالای بالش باید کمی بالاتر از انتهای چشمانتان قرار گیرد. همه اینها برای اهداف امنیتی است و اگر ارتفاع این بالش‌ها درست تنظیم شود به طور قطع از شما در مقابل آسیب‌های حاصل از تصادف محافظت خواهند کرد.

این نوشته را از دست ندهید  ۴۰ قانون برای ابرقهرمان شدن در زندگی

۵- صبور باشید

تغییر و تنظیم مجدد نحوه نشستن غلط در هنگام رانندگی شاید زمان‌بر باشد اما زیاد طول نخواهد کشید که مزایای آن را درک کرده دوباره هرگز به عادت‌های نشستن سابقتان بر نمی‌گردید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =

دکمه بازگشت به بالا