تغذیه

۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه

مثبت زندگی: شاید مصرف ویتامین‌ها را در روز فراموش کنید، اما نوشیدن قهوه روزانه‌تان را فراموش نکنید. اگر در این دسته قرار دارید، چرا این دو کار را همزمان انجام ندهید؟ می‌توانید با افزودن برخی مواد مغذی به قهوه‌تان، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را به آن بیفزایید. در ادامه، با ۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه آشنا بشوید. این اقدام می‌تواند باعث افزایش انرژی، تقویت عملکرد قلب و فواید دیگری شود.

۱. افزودن دارچین برای سلامت قلب

افزودن دارچین به قهوه باعث افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی و بهبود طعم قهوه می‌شود. هزاران سال است که از دارچین برای خواص درمانی‌اش استفاده می‌شود. دارچین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است و یکی از بالاترین فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی را در میان ادویه‌ها داراست.

براساس مطالعات انجام‌گرفته روی موش‌ها، دارچین در محافظت از قلب و مغز مؤثر است. مطالعه‌ای سلولی بر روی انسان‌ها نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد و موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

روش استفاده: برای استفاده از دارچین، نصف قاشق چای‌خوری از آن را قبل از مصرف در قهوه‌تان بریزید و آن را هم بزنید یا یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را ابتدا در قهوه‌تان ریخته و بگذارید دم بکشد.

نکات: بهتر است از دارچین اصلی استفاده کنید. پیداکردن این گونه از دارچین کمی سخت‌تر است و قیمت آن از گونهٔ دارچین چینی (کاسیا) بیشتر است. همچنین مصرف منظم دارچین اصلی نسبت به دارچین چینی سالم‌تر است. دارچین چینی دارای یک ترکیب گیاهی به‌نام کومارین است که مصرف مقادیر بالای آن می‌تواند مشکلاتی به‌همراه داشته باشد.

۲. افزودن زنجبیل برای تسکین درد عضلات

۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه

افزودن زنجبیل به قهوه می‌تواند عطر و طعم منحصربه‌فردی به قهوه بیفزایید. درعین‌حال می‌توانید از خواص فراوان زنجبیل برای سلامتی نیز برخوردار شوید. قرن‌هاست که از زنجبیل برای درمان حالت تهوع استفاده می‌شود. زنجبیل محتوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است. همچنین زنجبیل در کاهش درد عضلات، کاهش کلسترول و کمک به گوارش نیز مؤثر است.

این نوشته را از دست ندهید  با این خوراکی‌ها حافظه‌تان را تقویت کنید

روش مصرف: می‌توانید پودر زنجبیل را به‌طور مستقیم و در انتها به قهوه‌تان بیفزایید (۱ قاشق چای‌خوری در هر فنجان).

نکات: می‌توانید زنجبیل تازه را بسیار ریز رنده کنید و آن را در اندازه‌های یک قاشق چای‌خوری در فریزر بگذارید. سپس هر بسته از آن را برای قهوه‌تان بردارید.

۳. افزودن قارچ برای افزایش سلامت

۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه

دم‌کردن قهوه همراه با قارچ می‌تواند فواید شگفت‌آوری برای سلامتی داشته باشد. قارچ خاصیت ضدویروس، ضدالتهاب و تقویت دستگاه ایمنی را دارد. قارچ سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و در مطالعات انجام‌گرفته روی موش‌ها، خاصیت ضدسرطان و پیشگیری از بیماری‌های کبد از خود نشان داد. همچنین قارچ می‌تواند به‌خاطر پری‌بیوتیک‌های قدرتمندش در تقویت گوارش نیز مؤثر باشد.

مصرف قهوه همراه با قارچ می‌تواند موجب کاهش کافئین و برخی عوارض مصرف کافئین مانند مشکلات معده بشود.

نکات: همهٔ قارچ‌ها مانند هم نیستند. اگر به‌دنبال انرژی بیشتر هستید، از قارچ سرچماقی و اگر به‌دنبال کاهش استرس وخواب خوب و راحت هستید، از قارچ گانودرما استفاده کنید.

روش مصرف: می‌توانید از بازار پودر قارچ را بخرید و براساس نحوهٔ مصرف روی بسته، از آن استفاده کنید.

۴. افزودن زردچوبه برای کمک به گوارش

۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه

زردچوبه خواص بسیاری برای سلامتی دارد. بسیاری از خواص زردچوبه از جزئی به‌نام کورکومین نشئت می‌گیرد. کورکومین خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. زردچوبه به سم‌زدایی کبد، بهبود گوارش و احتمالا افسردگی کمک می‌کند.

روش مصرف: می‌توانید زردچوبه، قهوه، شیرنارگیل و روغن نارگیل را با هم ترکیب بکنید تا قهوه‌ی مفیدتر و خوشمزه‌تری داشته باشید.

نکات: برای افزایش خواص زردچوبه آن را با کمی فلفل سیاه ترکیب کنید. فلفل سیاه می‌تواند قابلیت جذب مواد مفید موجود در زردچوبه را افزایش دهد.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ میان وعده برای کمک به کاهش وزن

۵. افزودن جینسینگ پرویی برای تنظیم هورمون‌ها

۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه

شاید پودر جینسینگ پرویی که از ریشهٔ این گیاه به‌دست می‌آید را دیده باشید. از ریشهٔ جینسینگ پرویی به‌طور سنتی برای افزایش باروری استفاده می‌شده است. در یک بررسی علمی، استفاده موش‌ها از جنسیگ توانست موجب تنظیم هورمون‌ها شود. همچنین این گیاه به‌خاطر خواص احتمالی‌اش در بهبود عملکرد ورزشی، افزایش انرژی و میل جنسی نیز موردمطالعه قرار گرفته است.

جینسینگ پرویی بسیار مغذی است. این گیاه محتوی ۲۰ اسید آمینه (شامل هر ۸ اسید آمینهٔ ضروری)، چربی‌های مفید و پروتئین و ویتامین C است.

روش مصرف: برای برخورداری مناسب از خواص جینسینگ پرویی مصرف روزانه ۱ تا ۳ قاشق چای‌خوری از آن توصیه می‌شود.

نکات: برای افزایش مدت نگهداری پودر جینسینگ پرویی، می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

۶. افزودن کاکائو برای جلوگیری از افسردگی

۶ روش برای اضافه کردن ویتامین و آنتی اکسیدان به قهوه

بسیاری از افراد عاشق کاکائو و شکلات هستند. زمانی‌که از پودر کاکائوی خام استفاده کنید، از خواص بیشتری نیز برخوردار می‌شوید. کاکائو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی و آهن بوده و برای سلامت قلب مفید است.

خاصیت ضدالتهاب کاکائو باعث کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) می‌شود. کاکائو طعم خوبی دارد. همچنین خواص مهم دیگر کاکائو می‌توان به بهبود عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و خاصیت ضدافسردگی اشاره کرد.

روش مصرف: ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائوی خام را در قهوه‌تان بریزید تا میزان فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیم موجود در آن را به‌طور چشمگیری افزایش دهید.

نکات: بهتر است از کاکائوی ارگانیک استفاده کنید. همچنین بهتر است دربارهٔ تفاوت‌های بین پودر کاکائو و کاکائوی خام مطالعه کنید.

بسیاری از افراد می‌خواهند مصرف قهوه‌شان را کاهش دهند. بنابراین بهتر است از هر فنجان قهوه‌تان نهایت بهره را ببرید. افزودن مواد بالا موجب افزایش فواید قهوه شده و احتمالا مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند. بااین‌حال برای دانستن کامل تأثیرات افزودن این مواد به قهوه به مطالعات بیشتری نیاز است.

این نوشته را از دست ندهید  توصیه‌هایی برای روزه‌داران
منبع
چطور
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا