آخرین نوشته هاانتخاب سردبیر

تابستان سختی در انتظار است؛ اسهال را جدی بگیرید

موارد اسهال ویروسی که به صورت طغیانی در بعضی از مناطق ایران مشاهده می‌شود، نسبت به سال گذشته افزایش 2.7 برابری داشته است.

از ابتدای سال جاری یک هزار و 692 مسمویت غذایی در کشور گزارش شده است. این موارد همه موارد ناشی از مواد غذایی خوب نگهداری نشده بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید: هرچند تا پایان مهرماه سیستم سلامت کشور برای تشخیص فوری و مراقبت از بیماری وبا و سایر بیماری‌های اسهالی در آماده‌باش قرار دارد. اما شاید هنوز زود باشد که در مورد سال جاری قضاوت شود، اما آنچه اکنون مشاهده می‌شود، افزایش موارد بیماری اسهالی ویروسی است.

انتهای فصل بهار، تابستان و حتی ماه مهر فصولی هستند که موارد مبتلا به بیماری‌های اسهال افزایش می‌یابد.

بنابراین از مصرف آب غیربهداشتی و لوله‌کشی نشده و همچنین میوه و سبزیجاتی که خوب ضدعفونی نشده‌اند، پرهیز کنید.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مهم‌ترین مریضی که در بین بیماری‌های اسهالی برای نظام سلامت اهمیت دارد، وبا است. بعد از وبا اسهال‌های خونی است که معمولا منشاء باکتریایی دارند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی که وظیفه کنترل این بیماری‌ها را به‌عهده دارند، در آماده باش به سر می‌برند. همچنین اقدامات لازم صورت‌گرفته، نمونه‌های مدفوع بیماران بررسی و نکات لازم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

به نظر می‌رسد بر اساس آنچه اکنون شاهد هستیم در رابطه با بیماری‌های اسهالی  تابستان سختی در پیش رو داشته باشیم. بنابراین انتظار داریم هموطنان عزیز نهایت همکاری را با نظام سلامت کشور به عمل آورند.

این نوشته را از دست ندهید  آنچه از خواص رازیانه برای زنان نمی‌دانید
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 20 =

دکمه بازگشت به بالا