آخرین نوشته هاپوست و مو

اگر این نکات را نمی‌دانید کرم ضدچروک نخرید

مثبت زندگی: خرید کرم ضد چروک یکی از آن کارهایی ا‌ست که دیر یا زود باید به فکرش باشیم. ما به کمک شما آمدیم تا پیش از خرید کرم ضد چروک، نکته‌هایی را درموردش بدانید و با اطلاعاتی کامل خرید کنید.

حواس‌مان هست روزی ۸ لیوان آب بخوریم. ضدآفتاب یادمان نمی‌رود. با پوست‌مان مهربانیم. اما زورمان به طبیعت نمی‌رسد و بالاخره سروکله‌ چین و چروک‌های ریزودرشت روی پوست‌مان پیدا می‌شود. زمان خرید کرم ضد چروک رسیده.

برندهای مختلف با قیمت‌های گوناگون محصولات ضد چروک و سفت‌کننده پوست عرضه می‌کنند. همه ادعای معجزه دارند. همه می‌گویند با خرید کرم ضد چروک ما با چین‌های صورت خداحافظی کنید. ما هم گیج می‌شویم که بالاخره کدام محصول را بخریم.

مهم این است که پیش از خرید کرم ضد چروک، نکته‌های مهمی را بدانیم. چراکه تنها خرید و استفاده از محصول ضد چروک و سفت‌کننده، نمی‌تواند صورت ما را جوان نگه دارد. با ما همراه باشید و ببینید نکته‌های پیش از خرید کرم ضد چروک کدامند. همچنین چطور می‌توانیم چین افتادن پوست را کمی کنترل کنیم.

۱- به نوع پوست‌مان دقت ‌کنیم

با درنظر گرفتن جنس پوست‌مان، همیشه کرم مناسبی انتخاب می‌کنیم. اگر پوست‌مان چرب باشد یا در آب‌وهوای مرطوبی زندگی می‌کنیم، بهتر است کرمی بخریم که مات باشد. پوست‌مان را براق نکند و سبک باشد.

برای پوست خشک یا کسانی که در آب و هوای سرد و خشک زندگی می‌کنند، کرم‌هایی مناسبند که چربی بیشتری داشته باشند. روی بسته‌بندی کرم نوشته می‌شود که هر کرم برای چه نوع پوستی مناسب است.

۲- به بسته‌بندی کرم ضد چروک توجه کنیم

کیفیت بسته‌بندی کرمی که می‌خریم، اهمیت زیادی دارد. گذشته از چشم‌نواز بودن آن، باید بتواند کیفیت کرم را حفظ کند. موادی مثل ویتامین C، رتینول و پپتید در مجاورت هوا یا نور صدمه می‌بینند. پس لازم است هنگام خرید کرم ضد چروک دقت کنیم بسته‌بندی آن بهترین کیفیت را داشته باشد و نور و هوا به آن نفوذ نکند.

این نوشته را از دست ندهید  دانلود سریال «گیسو» قسمت ۱۰

۳- به مواد تشکیل‌دهنده کرم دقت ‌کنیم

متخصصان پوست چند ماده‌ مهم را توصیه می‌کنند. هر کرم باکیفیتی چنین موادی را دارد. پیش از خرید کرم ضد چروک، برچسب مشخصات آن را به‌خوبی بررسی می‌کنیم

رتینویدها با داشتن ویتامین A به بازیابی سلول‌های پوست کمک می کنند. همچنین محرک تولید کلاژن هستند و پوست را شاداب نگه می‌دارند. پپتیدها کلاژن پوست را می‌سازند و در ترمیم آسیب‌های پوست، نقش مهمی دارند.

آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و E رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و مانع آسیب رساندن آنها به پوست می‌شوند. شی باتر، سرامید و اسید هیالورونیک از دیگر ترکیباتی هستند که لازم است در کرم ضد چروک ما باشد. این ترکیب به حفظ رطوبت پوست، انعطاف پذیری و ترمیم بافت‌ها و چین‌های ریز پوست کمک می‌کنند.

عصاره چای سبز و سیاه و چای اولونگ ویژگی آنتی اکسیدان و ضدالتهابی دارند. عصاره‌ چای سبز در بیشتر کرم‌های ضدپیری پیدا می‌شود. کوآنزیم Q10 می‌تواند به کاهش چین‌های ظریف دور چشم و پوست صورت کمک کند. همچنین از پوست درمقابل آسیب‌ نور آفتاب مراقبت می‌کند.

عصاره هسته انگور هم ویژگی ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان دارد. همچنین وارد ماجرای تولید کلاژن می‌شود. نیاسینامید یکی دیگر از موادی‌ست که در ترکیب کرم‌ها وجود دارد. انتخاب آن به‌دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی‌ست. نیاسنامید ویتامین B3 دارد و اجازه نمی‌دهد پوست‌مان آب از دست بدهد. به انعطاف‌پذیری پوست هم کمک می‌کند.

۴- همیشه قیمت بالا را نشانه کیفیت ندانیم

متخصصان می‌گویند قیمت بالای کرم، کیفیت آن را تضمین نمی‌کند. بهتر است با پزشک درمورد کیفیت برند و تناسب آن با پوست‌مان مشورت کنیم.

این نوشته را از دست ندهید  ۱۰ ماده غذایی گیاهی برای بهبود سلامت کلیه‌ها

۵- اثر کرم دائمی نیست

بعضی از کرم‌ها را روزی یک بار روی پوست می‌مالیم. بعضی دیگر صبح و شب استفاده می‌شوند. رمز موفقیت ما در مداومت و نظم است. تا زمانی‌که کرم می‌زنیم، اثرش را می‌بینیم. با قطع کرم، پوست به حالت قبلی‌اش برمی‌گردد. چراکه دریافت مواد مغذی و کمک‌کننده قطع می‌شود.

۶- از تفاوت‌های فردی غافل نمی‌شویم

اگر دوست یا خواهرمان از کرمی نتیجه‌ خوب گرفته، دلیل کافی نیست که روی پوست ما هم جواب دهد. نوع پوست افراد متفاوت است. همین‌طور سن و نیازهای پوست ما با دیگران فرق دارد.

گذشته از خرید کرم ضد چروک و ضد پیری، مراقبت‌های دیگری هم لازم است تا اثربخش شود. آب کافی می‌نوشیم، غذای سالم می‌خوریم و این نکته‌ها را درنظر می‌گیریم.

۱- قبل از رفتن به رختخواب، آرایش‌مان را پاک کنیم

هرگز نباید با صورت آرایش‌کرده بخوابیم. هر شب پیش از خواب باید صورت و گردن را بشوییم و پاک کنیم. خوابیدن با میک آپ بدون شک باعث پیر شدن پوست می‌شود و در تولید کلاژن اختلال ایجاد می‌کند.

۲- کیفیت واش صورت و مدل شستن را دست‌کم نگیریم

زمانی که پوست‌مان را می‌شوییم، پوست چربی خودش را از دست می‌دهد و حساس‌تر می‌شود. کیفیت واش صورت و محصولی که برای شست‌شو استفاده می‌کنیم، اهمیت زیادی دارد. هنگام شستن صورت، بهتر است حرکت انگشت‌مان روی پوست دایره‌ای باشد. بیش از حد روی پوست فشار ندهیم.

۳- روتین ضدآفتاب را ارتقا دهیم

خیلی‌ها از کرم‌های صورت با SPF حدود ۳۰ بهره می‌برند. اما برای داشتن پوست صاف و جوان، لازم است در انتخاب ضدآفتاب دقت بیشتری کنیم. لازم است کرم ویژگی مرطوب‌کنندگی داشته باشد و در ترکیبات آن الکل نبینیم. اگر ویتامین E هم داشته باشد، چه بهتر! عدد SPF را هم به ۵۰ می‌رسانیم که خیال‌مان راحت‌تر شود.

این نوشته را از دست ندهید  ۷ روش ساده و مؤثر برای پاکسازی ریه

۴- از ضدآفتاب خوراکی غافل نشویم

ضدآفتاب را هم باید به پوست مالید و هم باید خورد! غذاهایی که لیکوپین تولید می‌کنند، انگار که SPF طبیعی برای پوست ایجاد می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها در گوجه‌فرنگی و میوه و سبزیجات نارنجی و قرمز دیگر وجود دارد. چای سبز نمونه‌ خوب دیگری‌ست که از سرطان پوست پیشگیری می‌کند. شکلات تلخ هم خوش‌مزه‌ است و هم برای پوست خوب است.

۵- صورت‌مان را ماساژ دهیم

ماساژ حس آرامش‌بخش و خوبی به ما می‌دهد. می‌توانیم هر شب چند دقیقه‌ای را به ماساژ صورت‌مان اختصاص دهیم. حرکت‌ دایره‌ای با نوک انگشتان به سلول‌های پوست جان می‌دهد و تحلیل رفتن آنها را به تعویق می‌اندازد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا