انتخاب سردبیرسلامت

دوره نهان آبله میمونی چند روز است

آبله میمونی بعد از اپیدمی کرونا به دومین دلیل نگرانی مردم جهان تبدیل شده است.

اکنون بسیاری نگرانند که این بیماری هم مانند کرونا همه‌گیر شود. اما سازمان بهداشت جهانی می‌گوید، هنوز دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

روزاموند لوئیس، رئیس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که احتمال اپیدمی شدن این ویروس وجود ندارد و طبق تحقیقات آبله میمون یک ویروس DNA است و این نوع ویروس‌ها به آسانی ویروس‌های RNA مانند کووید ۱۹پخش نمی‌شود.

آبله میمونی کشنده نیست

ویروس ایجادکننده آبله میمونی یکی از ویروس‌های نزدیک به خانواده ویروس آبله است، اما کشندگی کمتری دارد و کمتر قابل‌ انتقال است. این ویروس بومی آفریقای غربی و مرکزی، اولین بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌های آزمایشگاهی کشف شد، برای همین پسوند میمونی روی آن گذاشته‌اند.

مهمترین توصیه سازمان بهداشت جهانی رعایت بهداشت و رابطه جنسی ایمن است. چرا که ممکن است مدتی طول بکشد تا علائم آبله میمون ظاهر شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اعلام کرده است، یک تا ۲ هفته طول می‌کشد تا علائم پس از آلوده‌شدن فرد ظاهر شود. و افراد بعد از ابتدا علائمی مانند تب، بدن درد، سردرد و خستگی دارند.

همچنین افراد مبتلا و کسانی که با فرد آلوده در تماس بوده‌اند، باید تا از بین رفتن علائم قرنطینه بمانند و حداقل 21 روز تحت مداوا باشند.

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید: این ویروس دوره نهفتگی بسیار طولانی دارد و زمانی که وارد بدن شود، ابتدا اندام‌های داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شافنر گفت: در حالی که بدن با این علائم مبارزه می‌کند، علائم دیگری مانند غدد لنفاوی متورم ظاهر می‌شود.

طبق گزارش‌ها، بثورات پوستی اغلب روی دست‌ها، صورت، پاها، دهان یا اندام تناسلی ظاهر می‌شوند. بثورات قبل از تبدیل شدن به زخم دلمه‌ای از چهار مرحله ماکولا، پاپولار، تاولی و پوسچولار عبور می‌کند.

این نوشته را از دست ندهید  علت حمله‌ی قلبی در جوانان چیست؟

این مراحل می‌تواند بین ۲ تا سه هفته طول بکشد و سلامت فرد تعیین می‌کند که آبله میمون چقدر تشدید شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا