تخصصیسلامت

ویتامینی که از ابتلا به رماتیسم مفصلی جلوگیری می‌کند

مثبت زندگی: ویتامین D یکی از شاه‌‌کلیدهای داشتن زندگی سالم است. این ویتامین خطر ابتلا به حملات آسم را کاهش می‌دهد و باعث درمان آفتاب سوختگی و حتی کاهش علائم افسردگی می‌شود، به دلیل وجود همین فواید پزشکان متخصص بر تأمین مناسب ویتامین D تأکید دارند. بر اساس یافته‌های مطالعات جدید، علت دیگری نیز وجود دارد که شما را ترغیب می‌کند سطح ویتامین D بدن‌تان را بررسی کنید: پیشگیری از ابتلا به رماتیسم مفصلی.

تحقیقی که توسط دانشگاه بیرمنگام منتشر شده نشان می دهد که با تأمین دوز ثابتی از ویتامین D در رژیم غذایی، می توانید از ایجاد بیماری های التهابی مانند رماتیسم مفصلی، جلوگیری کنید. در پژوهش‌های این محققان هشدار داده شده است که برای استفاده از فواید پیشگیرانه ویتامین D این مکمل باید قبل از شروع رماتیسم مفصلی در رژیم غذایی گنجانده شود. بنابراین مراقب علائمی که نشان می‌دهد شما به کمبود ویتامین D مبتلا هستید، باشید.

مارتین هویسون از مؤسسه تحقیقات متابولیسم دانشگاه بیرمنگام درباره این یافته علمی چنین توضیح می‌دهد: نتایج بدست آمده درباره ارتباط ویتامینD و بیماری رماتیسم مفصلی با مطالعه بر خون بیماران بدست آمده است. البته نمی‌توان فقط با بررسی التهاب مفاصل به چنین نتیجه‌ای رسید؛ بنابراین ما پاسخ هایی که سلول‌های ایمنی مفاصل مبتلا به رماتیسم مفصلی به ویتامین D می‌دهند را بررسی کردیم.

در مقایسه با خون سایر بیماران، سلول‌های ایمنی در مقابل ویتامین D حساسیت بسیار پایینی از خود نشان دادند. بنابراین به نظر می‌رسد احتمال تغییر مفاصل مبتلا به رماتیسم مفصلی با کمک ویتامین D بسیار پایین است، زیرا با اینکه این مفاصل تمام ابزار لازم برای پاسخ به این ویتامین را دارا هستند اما به شدت با التهاب درگیرند.

این نوشته را از دست ندهید  چرا چربی‌های دور شکمم آب نمی‌شود؟

بر اساس یافته‌های این محققان، توصیه می‌شود برای اینکه مکمل های ویتامین D در بیماران مبتلا به رماتیسم مفصلی موثر واقع شود، پزشکان باید دوزهای بسیار بالاتری را به بیماران تجویز کنند یا درمان‌هایی را پیش بگیرند که باعث می‌شود حساسیت مفاصل نسبت به این ویتامین تصحیح شود. همچنین قبل از اضافه کردن مکمل‌ها به رژیم غذایی، باید از خطرات مصرف بیش از اندازه ویتامین D آگاه بود.

به گفته دکتر لویزیا جفری، یکی از نویسندگان این پژوهش، تحقیقات نشان می دهد ذخیره مقدار کافی ویتامین D در بدن می‌تواند شروع بیماری های التهابی مانند رماتیسم مفصلی پیشگیری کند. با این حال قبل از گنجاندن مکمل‌های ویتامین D در رژیم غذایی‌تان باید با یک متختصص مشورت کنید و سطح فعلی این ویتامین در بدن‌تان را بسنجید. زیرا در صورت مصرف بیش از اندازه ویتامین D ممکن است به مسمومیت دچار شوید.

گرد آورنده
الهام حیدر طجری
منبع
مثبت زندگی
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا