انتخاب سردبیرتخصصیسلامت

ردیابی کرونا با هوش مصنوعی

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، یک ردیاب سلامتی مچی که به طور معمول برای رصد باروری استفاده می‌شود، می‌تواند برای ردیابی کرونا به کار گرفته شود.

ردیابی کرونا با همراهی هوش مصنوعی ای‌آی (AI)، تغییرات دمای پوست، ضربان قلب و میزان تنفس، جریان خون و همچنین کمیت و کیفیت خواب را اندازه می‌گیرد. پس از آن مشخص می‌شود که آیا فرد به ویروس کرونا آلوده است یا نه.

به گزارش اینیدپندنت، بر اساس این مطالعه که یک هزار و ۱۶۳ فرد زیر ۵۱ سال را از ابتدای همه‌گیری تحت نظر داشته، ۶۸ درصد موارد ابتلا به کووید، دو روز پیش از شروع نشانه‌ها با موفقیت‌ تشخیص داده شدند.

امید است که تشخیص سریع کووید-۱۹ بتواند قرنطینه زودهنگام را امکان‌پذیر کند و جلو انتشار ویروس را بگیرد.

محققان دستبندهای ای‌وی‌ای (A‌VA) را آزمایش کردند؛ یک ردیاب باروری که مردم می‌توانند آن را آنلاین بخرند تا بهترین زمان برای بارداری را ردیابی کنند. آن‌ها می‌خواستند ببینند آیا تغییرات فیزیولوژیک تحت رصد این ردیاب می‌تواند برای تولید دستگاهی برای فهمیدن الگوریتمی که بیماری را تشخیص می‌دهد، به کار رود.

از شرکت‌کنندگان در این مطالعه خواسته شد دستبند ای‌وی‌ای را که هر ۱۰ ثانیه داده‌ها را ضبط می‌کند، شب‌ها به دست کنند. افراد برای کار کردن آن [دستبند] باید دست‌کم چهار ساعت بخوابند.

این دستبندها با اپلیکیشنی در تلفن هوشمند هماهنگ شدند. در این تحقیق افراد هر فعالیتی را که ممکن بود بر این نتایج تاثیر بگذارد مانند الکل، داروهای تجویزی و داروهای نشاط‌‌آور را ثبت کردند. آن‌ها همچنین نشانه‌های احتمالی کووید-۱۹ مانند تب را هم ضبط کردند.

این نوشته را از دست ندهید  هشت اسانس برای درمان سرفه‌های شدید ناشی از بیماری خروسک

همه شرکت‌کنندگان در این مطالعه آزمایش‌های آنتی‌بادی سریع رایج برای کووید را دادند. و از آن‌هایی که علائم کرونا اشتند، آزمایش سواب پی‌سی‌آر نیز گرفته شده است.

آشکار شدن دوره کمون کرونا

این مطالعه که در مجله بی‌ام‌جی اوپن (BMJ Open) منتشر شد، نشان داد در طول دوره کمون (پنهان) زمانی که علائم بروز می‌کنند و در طول بهبودی، تغییرات قابل‌توجهی در بدن روی می‌دهد.

به طور کلی ردیابی کرونا و الگوریتم کامپیوتری ۶۸ درصد از افراد کووید مثبت را دو روز پیش از پدیدار شدن علائم شناسایی کردند.

این تیم، از جمله محققان موسسه تحقیقاتی قلب و عروق بازل، چنین نتیجه‌گیری کردند که در این تحقیق، محدودیت‌هایی وجود داشته است؛ از جمله اینکه همه موارد ابتلا به کووید شناسایی نشدند.

اما آن‌ها افزودند: فناوری حسگر می‌تواند تشخیص کووید-۱۹ در طول دوره پیش از بروز علائم را امکان‌پذیر کند. این فناوری روشی آسان و کم‌هزینه‌ است تا افراد بتوانند سلامتی و تندرستی خود را در طول همه‌گیری رصد کنند.

تحقیقات ما نشان می‌دهد چطور این دستگاه‌ها با همراهی هوش مصنوعی می‌توانند مرزهای پزشکی شخصی‌شده [ارائه خدمات پزشکی متناسب با ویژگی‌های مولکولی هر فرد] را جابه‌جا کنند و بیماری را (پیش از بروز علائم) تشخیص دهند و به طور بالقوه، انتقال ویروس در جامعه را کم کنند.

این الگوریتم حالا در گروه بسیار بزرگ‌تری (۲۰ هزار نفر) از افراد در هلند در حال آزمایش است. همچنین انتظار می‌رود نتایج آن اواخر امسال مشخص شود.

نویسندگان این مطلب نوشتند که آزمایش پی‌سی‌آر همچنان استاندارد طلایی برای تایید ابتلا به کووید است. اما یافته‌های ما نشان می‌دهد، دستگاهی که الگوریتم را می‌فهمد، ممکن است به عنوان ابزار آینده تشخیص کووید-۱۹ بی‌نشانه به کار رود.

این نوشته را از دست ندهید  ۶ خوراکی محبوب که به کبد آسیب می‌زنند

این دستگاه‌ها با همراهی هوش مصنوعی می‌توانند مرزهای پزشکی شخصی‌‌شده را جابه‌جا کنند و بیماری را پیش از بروز [علائم] تشخیص دهند و به طور بالقوه انتقال ویروس در جامعه را کاهش دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا