رابطه جنسی

علت خواب‌آلودگی مردان بعد از رابطه جنسی

مثبت زندگی: این اتفاق زیاد می‌افتد که زنان بعد از رابطه جنسی ازینکه شریک‌شان می‌خوابد ناراحت می‌شوند در حالی که زنان بیدارند و مشتاق به گفت‌وگو درباره لحظاتی که گذرانده‌اند! مردان برای این خواب مدیون هورمون پرولاکتین هستند که بعد از مقاربت ترشح شده و موجب خواب آلودگی می‌شود. وقتی پرولاکتین ترشح می‌شود، بدن هشدار خستگی می‌دهد. در حالی که بدن زنان این هورمون را بسیار کم ترشح می‌کند. در ادامه دیگر دلایلی که باعث می‌شود مردان به خواب بروند را برایتان شرح داده‌ایم:

بدن تغییر می‌کند

مواد شیمیایی بدن مرد بعد از ارگاسم تغییر می‌کند. وقتی پرولاکتین ترشح می‌شود، بدن هشدار خستگی می‌دهد. در مقابل زنان در هر بار رابطه جنسی به ارگاسم نمی‌رسند. بنابراین انرژی لازم برای صحبت درباره عشق و زندگی و … را دارند. یک توضیح زیستی دیگر این است که هنگام رابطه جنسی و بعد از ارگاسم عضلاتی که از گلیکوژن انرژی تولید می‌کنند، تحلیل می‌روند و همین به مردان احساس خواب آلودگی می‌دهد از آنجا که مردان توده عضلانی بیشتری نسبت به زنان دارند؛ احساس خستگی بیشتری می‌کنند. 

احساسات روانی‌ تغییر می‌کند

 رابطه جنسی بر جنبه‌های روانی نیز تمرکز دارد، ادغام دو بدن که باعث هدایت انرژی و پرانرژی کردن زن و مرد دارد. رابطه جنسی و ارگاسم اوج آگاهی روانی است و اتحاد انرژی را نشان می‌دهد. اما ارگاسم مرد خارجی است و باعث خارج شدن این انرژی می‌شود. در مقابل اوج لذت جنسی در زن درونی است و انرژی در بدن باقی می‌ماند و برای همین سرحال می‌ماند.

نمی‌تواند صحبت کند

زنان دلشان می‌خواهد تجربه‌هایشان را بیان کنند به همین دلیل تمایل به صحبت کردن بعد از رابطه جنسی دارند. ارتباط گرفتن برای زنان ساده‌تر و طبیعی‌تر است. اگر مرد هم صحبت خوبی نباشد به پشت روی تخت دراز کشیده و ارتباطی برقرار نمی‌کند. در حالی که براساس تحقیقات نوازش بعد از رابطه جنسی به تقویت صمیمیت، دلبستگی و احساس کلی طرفین کمک می‌کند. بنابراین باید راه‌هایی برای پیوند بعد از رابطه جنسی پیدا کنید.

این نوشته را از دست ندهید  آموزش چگونگی ریست کردن Apple ID در دستگاه‌های اپل

راه‌های بیدار نگهداشتن برای دریافت نوازش!

  • رابطه جنسی را قبل از صبحانه، ناهار یا شام قرار دهید. به این ترتیب مرد کمتر احتمال دارد به خواب برود چون گرسنه است.
  • سعی کنید شب دیر وقت مقاربت نداشته باشید چون این زمان خود به خود خستگی به دنبال دارد.
  • درباره تعیین زمانی برای بیدار ماندن بعد از رابطه جنسی با هم به توافق برسید.

همه چیز به مرد مربوط نمی‌شود

بعد از رابطه جنسی هم مرد و هم زن احساس آرامش، گرمی و خواب آلودگی می‌کنند اما همه مردان هم بعد از رابطه جنسی نمی‌خوابند برخی از آنها از نوازش و صحبت کردن با یکدیگر لذت می‌برند و گاهی این زن است که تمایل دارد بخوابد. اما اگر هم بخوابد نباید شما را به این فکر بیندازد که رابطه‌تان آن طور که باید قوی نیست. در حالی که خروپف او می‌تواند ثابت کند که چقدر خوشحال و راضی است!

منبع
بيتوته
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا