رابطه جنسی

بزرگ‌ترین اشتباهات خانم‌ها در رابطه جنسی

مثبت زندگی: رابطه جنسی یکی از طبیعی‌ترین اتفاق‌ها در بدن انسان است، اما همچنان در بیشتر فرهنگ‌ها جزو تابو‌ها محسوب می‌شود و دقیقا به همین علت است که اشتباهات، ناآگاهی‌ها و سوء تفاهم‌ها در مورد رابطه جنسی زن و مرد زیاد و فراگیرند. واقعا تاسف برانگیز است که نمی‌پذیریم در مورد روابط جنسی و زناشویی، راحت حرف بزنیم و همه‌ی چراها، چگونه‌ها و اما و اگر‌ها را در پستوی ذهن‌مان پنهان می‌کنیم.

از آنجایی که صحبت زیادی پیرامون مسائل جنسی نمی‌شود، بیشتر افراد دانش و اطلاعات درستی از آن ندارند. اما رابطه‌ جنسی هم مثل خیلی چیز‌های دیگر، رمز و راز‌های زیادی دارد که دانستن آن‌ها باعث می‌شود تجربیات جنسی‌تان لذت بخش و شیرین باشند.

گاهی لازم است تلاش زیادی کنید تا در میان بازوان همسرتان غرق لذت شوید و گاهی نیز بدون هیچ تلاشی همه چیز خود به خود پیش می‌رود. اما عدم آگاهی سبب می‌شود مکررا از الگو‌های اشتباه تابعیت کنید و بی‌اعتنا و بی‌توجه به اشتباهات خود به جایی برسید که احساس کنید مشکل بزرگی وجود دارد که انگار حل شدنی نیست.

وقتی بعد از رابطه جنسی‌ گریه می‌کنید، تعجب و آشفتگی همسرتان طبیعی است

خانم‌ها طی یک رابطه جنسی دچار سیلی از احساسات می‌شوند که در تمام مدت فعالیت جنسی، با خود حمل می‌کنند و این احساسات ممکن است در پایان به «گریه کردن» ختم شوند. مردها، اما چنین چیزی برایشان خوشایند نیست، زیرا احساس می‌کنند لذت و تاثیر رابطه جنسی‌شان را نابود می‌کند.

شما به عنوان یک زن باید بدانید که مرد شما نمی‌خواهد احساسات شما را نادیده بگیرد یا مسخره کند، بلکه واکنش او کاملا طبیعی است. وقتی شما گریه می‌کنید، او نگرانتان می‌شود و این احساس را دارد که حرکت یا رفتار اشتباهی مرتکب شده و شما را آزار داده است؛ بنابراین توجه کامل او از لذتی که پشت سر گذاشته به متوقف کردن اشک‌های شما معطوف می‌شود.

این نوشته را از دست ندهید  رابطه جنسی ضربدری: آثار زیان‌بار و مخرب آن

تصور کنید کنارتان دراز کشیده، تحت تاثیر خلسه و لذتی است که با هم تجربه کرده‌اید و هر دوی شما در حال لذت بردن از این لحظات هستید که ناگهان همسرتان می‌بیند اشک‌های‌تان روان شده. آیا به نظر شما این عجیب نیست؟!

از خوابیدن همسرتان بعد از رابطه جنسی ناراحت نشوید

این کاملا طبیعی است که مرد شما بعد از رابطه جنسی به خواب برود. فعالیت جنسی سبب ترشح پرولاکتین، اکسی توسین و ملاتونین می‌شود که فرمول کاملی برای خواب است و همسرتان را نمی‌توانید بابت خوابیدن سرزنش کنید. خانم‌ها معمولا از اینکه همسرشان بعد از رابطه جنسی به خواب می‌رود ناراحت می‌شوند زیرا تصور می‌کنند نادیده گرفته شده‌اند. لطفا عصبانی نشوید و احساس بدی هم پیدا نکنید.

این بار که بعد از رابطه جنسی، خواب را در چشمان همسرتان دیدید در حالی که با تمام وجودتان دوست دارید نوازش شوید، لبخند بزنید و بیخیال شوید، زیرا دیگر می‌دانید که بیولوژی مردان بعد از رابطه جنسی چطور عمل می‌کند.

تظاهر به ارگاسم نکنید

این هم یک حرکت اشتباه از جانب خانم‌هاست که برای شاد و راضی کردن همسرشان انجام می‌دهند. اما این را فراموش می‌کنند که تظاهر کردن به ارگاسم به این معنی است که همه چیز خوب و درست پیش رفته است؛ بنابراین مانع این می‌شوید که تجربیات جنسی‌تان را بهبود بدهید و همسرتان را به این فکر وادارید که برای به اوج لذت رساندن شما چه کار‌هایی می‌تواند بکند.

اگر به ارگاسم تظاهر کنید، همسرتان هم این طور برداشت می‌کند که شما شاد و راضی هستید و او نیز تمام حرکاتش را درست انجام داده است و همین روند را دفعات بعد نیز تکرار خواهد کرد.

درخواست رابطه جنسی همسرتان را رد نکنید

خیلی از زنان تصور می‌کنند امتناع از رابطه جنسی، راه حلی برای تنش‌ها و اختلاف‌های پیش آمده است و برای همین به درخواست رابطه جنسی از سوی همسر خود جواب رد می‌دهند. باید بدانید که این شیوه‌ی شما نه تنها به نفع رابطه‌تان نیست، بلکه موانع روحی و روانی میان‌تان ایجاد خواهد کرد.

این نوشته را از دست ندهید  چند دلیلی که می‌گوید زندگی جنسی شما در خطر است

با این کار در واقع شما جلوی تقویت پیوندتان را می‌گیرید و یکی از راه‌های سالم‌تر شدن و عمیق‌تر شدن رابطه‌تان را می‌بندید. خوب است بدانید رابطه جنسی، راهی شگفت انگیز برای فرونشاندن تنش‌ها و دلخوری‌ها میان همسران است که به آنچه میان‌تان می‌گذرد رنگ و بویی تازه می‌دهد.

حین رابطه جنسی شما هم فعال باشید

شراکت فعال نداشتن در رابطه جنسی، آتش اشتیاق هر مردی را خاموش می‌کند. هر دوی شما باید به یک اندازه حین رابطه فعال باشید و برای هم تجربیات لذت بخشی خلق کنید. اگر همه‌ی حرکات و تلاش‌ها را فقط مرد انجام دهد تا زن را به لذت برساند، منصفانه نیست.

همسر شما هم درست به اندازه‌ی شما سزاوار نوازش و زمزمه‌های عاشقانه و تحریک آمیز است و اگر شما سست و تنبل باشید و هیچ تلاشی برای رضایت همسرتان نکنید، او علاقه و هیجان خود را از دست می‌دهد و در پایان نیز رضایت کافی از رابطه‌تان نخواهد داشت. پس لطفا تنبل نباشید و نقش خودتان را در عشقبازی‌ها ایفا کنید.

تنوع و تازگی را وارد رابطه‌تان کنید

اگر چیز‌های تازه را کشف و تجربه نکنید و همیشه یک روتین را تکرار نمایید، طبیعی است که بعد از مدتی دلزده و خسته شوید. شما باید همیشه به دنبال راه‌هایی برای حفظ شور و هیجان‌تان پیدا کنید تا کشش و تمایل‌تان نسبت به هم رنگ نبازد.

یکنواختی، آفت رابطه‌تان است. پس نسبت به تجربیات جدید دید باز و پذیرا داشته باشید و مقاومت نکنید. این کار به هر دوی شما کمک می‌کند حالات و واکنش‌های همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسید و در نتیجه رضایت بیشتری از رابطه‌تان به دست آورید.

این نوشته را از دست ندهید  راهنمای پیش ‌نوازی در رابطه ‌جنسی

انتظارات غیر واقعی نداشته باشید

امیدوار بودن به اینکه همسر شما خودش همه چیز را بلد است و می‌داند چه دوست دارید و چه دوست ندارید، واقعا کوته فکری است. توقع غیرواقعی از همسرتان نداشته باشید. مرد شما از کجا باید بداند از چیزی لذت می‌برید یا نه؟ مگر اینکه با هم حرف بزنید. پس اگر کاری می‌کند که شما خوش‌تان نمی‌آید، لطفا راحت و صمیمی این مسئله را مطرح کرده و راهنمایی‌اش کنید.

گاهی اگر اول همسرتان به ارگاسم می‌رسد عصبانی نشوید

گاهی مرد شما با پیش نوازی‌های ماهرانه‌ی شما آنقدر هیجان زده و تحریک می‌شود که ممکن است قبل از شما به اوج لذت برسد. معمولا مرد‌ها وقتی زودتر از همسر خود به ارگاسم می‌رسند، خودشان به اندازه‌ی کافی احساس فشار و ناراحتی می‌کنند، پس شما نباید با سرزنش خود او را بیشتر شرمنده کنید. انتقاد کردن مستقیم از عملکرد جنسی یک مرد، کاملا غیرعاقلانه و بی ملاحظه‌گی است.

دست‌هایتان را روی گردنش نگذارید

واقعا هدف‌تان از این کار چیست؟ می‌خواهید شریکتان را خفه کنید یا هدف دیگری دارید؟ دست‌های‌تان را جای دیگری بگذارید، مثلا روی شانه‌های شریکتان یا طرفین سرش. شما نباید حرکتی انجام دهید که او احساس ناراحتی کند.

گاهی هم شما پیشقدم شوید

این خیلی مهم است که از جایگاه شاهزاده خانمی‌تان فاصله بگیرید و شما هم قدمی بردارید! مرد‌ها وظیفه ندارند همیشه پیشقدم باشند، پس این باور احمقانه را دور بیندازید که اول «مرد» باید پا پیش بگذارد تا مردانگی خودش و زنانگی شما حفظ شود. مرد و زن درست به یک اندازه در کلید زدن یک تجربه‌ی پُرشور و لذت بخش سهم دارند.

خجالتی نباشید

هیچ دلیلی برای خجالت کشیدن از رابطه جنسی با شریک زندگی‌تان وجود ندارد. اگر با وجود پشت سر گذاشتن چند ماه از زندگی مشترک‌تان هنوز هم از فعالیت‌های اتاق خواب‌تان خجالت می‌کشید، بهتر است ریشه‌اش را پیدا و هر چه زودتر برطرف کنید.

این نوشته را از دست ندهید  نعوظ طولانی در مردان با ۷ روش موثر

بزرگنمایی نکنید

گاهی خانم‌ها تصور می‌کنند تقلید کردن از آنچه در فیلم‌ها می‌بینند، بهترین کاری است که می‌توانند بکنند. مثلا صدا‌های بلند و حرکات تهاجمی یا مصنوعی، بزرگنمایی‌هایی هستند که در دنیا واقعی جایگاهی ندارند و آرامش و لذت رابطه را نابود می‌کنند. همیشه سعی کنید خود واقعی‌تان باشید و احساسات درون خودتان را بروز بدهید. هیچکس از ادا درآوردن و وانمود کردن خوشش نمی‌آید!

نسبت به بدن‌تان اعتماد بنفس داشته باشید

پرسیدن سوال‌هایی مانند به نظرت اندامم چطور است یا آیا خیلی چاق یا خیلی لاغرم، فقط و فقط بی‌اعتمادی شما به خودتان را نشان می‌دهد. مرد‌ها از زنانی که اعتماد بنفس دارند خوشش‌شان می‌آید و شیوه‌ی برخورد شما با بدن خودتان برای آن‌ها مهم است. پس نسبت به اندام‌تان حساسیت نشان ندهید و لحظات خوب‌تان را با این شک و تردید‌ها خراب نکنید.

وقتی مادر می‌شوید وظایف زناشویی‌تان را فراموش نکنید

بزرگ‌ترین اشتباهات خانم‌ها در رابطه جنسی

مادر شدن هیچ منافاتی با روابط زناشویی‌تان ندارد. درست است که وظایف و مسئولیت‌های بچه‌داری می‌تواند بر انگیزه‌های جنسی‌تان اثر بگذارد، اما نباید آن را خاموش کند. شما نیاز دارید که زندگی جنسی‌تان را مدام تغذیه کنید. برای اوقات دو نفره‌تان برنامه ریزی کنید. مطالعات نشان داده‌اند شاد و راضی بودن پدر و مادر، بهترین هدیه برای فرزندان است.

از اینکه خودتان را مشتاق و هیجان زده نشان دهید نترسید

خیلی از خانم‌ها می‌ترسند برانگیخته‌گی و هیجان جنسی خود را بروز دهند، چون تصور می‌کنند سبُک و بی‌ارزش می‌شوند، اما در واقع این یکی از بهترین واکنش‌هایی است که می‌توانید نسبت به همسرتان نشان دهید و او را نیز هیجان زده کنید. پس شهامت ابراز احساسات‌تان را داشته باشید و چشمان همسرتان را به سمت خودتان جذب کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سه =

دکمه بازگشت به بالا