ترفند

۹ ترفند برای تایپ سریع در گوشی اندروید

مثیت زندگی: امروزه بیشتر ارتباطات از طریق اپلیکیشن‌های ارتباطی رد و بدل می­‌شود و هر چه کاربر در تایپ حرفه‌ای­‌تر باشد سرعتش در مکالمه بالاتر می‌رود. در این مقاله ۹ ترفند کاربردی را معرفی می­‌کنیم که باعث می­‌شود سرعت تایپ‌تان در سیستم لمسی بالا رود. میانبر و ترفندهایی برای افزایش سرعت تایپ در گوشی اندروید وجود دارد، یادگیری این ترفندها موجب صرفه جویی در زمان می­‌شود.

بهترین استفاده از جی بورد (Gboard)

جی­بورد به عنوان صفحه کلید گوگل شناخته شده است، قابلیت‌های روزافزون جی بورد موجب افزایش سرعت در تایپ ­شده و به عنوان یک گزینه برتر در صفحه کلید اندروید شناخته شده است.

۱. Emojis (شکلک) را سریعتر از همیشه وارد کنید

شکلک‌ها و نمادها در بین کاربران اهمیت فراوانی را به دست آورده است، امروزه به عنوان زبان جدید اینترنت مورد استفاده قرار گرفته و گوگل نمی‌خواهد آن را از بین ببرد، بنابراین با ترفندهایی می­‌توان emojis را با سرعت وارد کرد.

برای جستجوی یک شکلک در جی­بورد روی نماد Emoji کلیک کنید. جالب است بدانید با جستجو نیز می‌توان شکلک موردنظر را پیدا کرد. عبارت مورد نظر را جستجو کرده و Emoji دلخواه را وارد کنید.

همچنین می‌­توانید روی آیکون شکلک کوچک در نوار جستجو ضربه بزنید. در اینجا می­‌توانید با طراحی آن را آموزش دهید. این قابلیت می‌تواند برای زمانی که در جستجوی شکلک خاصی هستید مفید باشد.

۲.کنترل بر روی مکان نمای صفحه

با دقت در تایپ نیز ممکن است دچار اشتباه تایپی شوید، حرکت مکان نما بر روی صفحه لمسی کوچک سخت است و مانع سرعت شما در تایپ می‌شود.

خوشبختانه جی بورد با قابلیتی که دارد به شما امکان کنترل مکان نما روی صفحه را می­‌دهد. برای انجام این فرآیند در نوار چپ یا راست ضربه بزنید. با انجام این کار می­‌توان بر مکان نما کنترل داشت.

این نوشته را از دست ندهید  روش‌های سوزاندن کارت عابربانک

همچنین، اگر می­‌خواهید چند کلمه را حذف کنید می‌توانید روی کلید Backspace آیکون سمت چپ کلیک کنید.

۳.تایپ سریع اعداد و کاراکترها

به طور پیش فرض، برای تایپ کردن یک عدد در Gboard، با انتخاب کلید ۱۲۳ اعداد برای شما به نمایش درمی‌­آید.

اگر به تایپ کردن اعداد به طور مرتب نیاز دارید می‌توانید یک ردیف را به طور ثابت در Gboard فعال کنید. برای انجام این کار، به قسمت Gboard Settings> Preferences بروید و ردیف Number را فعال کنید. با انجام این فرآیند همانند شکل زیر اعداد به صورت ثابت در صفحه کلید ظاهر می­‌شوند.

اگر می‌خواهید اعداد را به سرعت وارد کنید ولی به علت محدود بودن صفحه گوشی فعال بودن اعداد به طور ثابت آزاردهنده خواهد بود، در این صورت می‌­توانید کلید ۱۲۳ را انتخاب کرده و استفاده کنید.

به طور مشابه، شما می‌توانید از کلید ۱۲۳ برای انتخاب کاراکتر یا اعداد استفاده کنید.

۴.پیش‌بینی متن و پیشنهادات شخصی

ویژگی پیش‌بینی متن جی­بورد نشان می­‌دهد که کلمه بعدی بر اساس کلمه قبلی شما تایپ شده است.

می‌­توانید از این قابلیت برای تایپ سریع استفاده کنید و به صورت دستی کلمه پیشنهادی را وارد کنید.

این ویژگی باعث افزایش سرعت تایپ می‌­شود. برای فعال کردن این قابلیت، به قسمت Gboard Settings> Text Correct بروید و گزینه Next-word را فعال کنید.

در این قسمت می‌توانید چند گزینه دیگر را برای بهبود سرعت تایپ فعال کنید.

پیشنهاد نام مخاطب: این قابلیت اجازه می‌دهد تا نام مخاطب از لیست تماس شما در نوار پیشنهادی جی‌بورد نمایش و به سرعت تایپ شود.

این نوشته را از دست ندهید  ترفندهای تمیز کردن پشت انواع قابلمه و ماهیتابه

نمایش شکلک‌های پیشنهادی: با استفاده از این ویژگی می‌توان emojis (شکلک) را جستجو کرد و شکلک پیشنهادی در نوار پیشنهادات نمایش داده می‌­شود. می­ توان بدون هیچ زحمتی به راحتی شکلک را پیدا و انتخاب کرد.

پیشنهادات شخصی: این قابلیت اجازه می­‌دهد تا Gboard از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل برای بهبود سرعت استفاده کند.

۵.تنظیم میانبرها به جای تایپ اصلاحات طولانی و پرکاربرد

می­ توانید جی­بورد را آموزش دهید که با تنظیم میانبرها دسترسی به کلمات پرکاربرد را فراهم کند.

به عنوان مثال، عبارت «hru» به جای جمله «How’re you doing؟» تعریف شده است. بنابراین، هر زمان که «hru»تایپ شود، نسخه گسترش یافته در نوار جی­بورد نمایش داده خواهد شد. از این طریق می‌توان بر روی آن ضربه و سرعت تایپ را افزایش داد.

سایر ویژگی‌های تایپ برای بهبود سرعت

استفاده از انگشت شست روی صفحه نمایش لزوما بهترین روش برای تایپ نیست. برخی از روش‌های ورودی جایگزین را بررسی می‌­کنیم که برای بهبود سرعت در تایپ مفید است.

۶.قابلیت Glide Typing

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جی­ بورد  Glide Typing  است که به شما اجازه می­‌دهد به طور مجازی برای تایپ حروف، انگشت خود را بین کلمات به جای ضربه زدن حرکت دهید. با قرار دادن انگشت خود روی اولین کاراکتر و سپس در امتداد کاراکترهای باقیمانده کلمه مورد نظر، ضربه بزنید. دنباله آبی مسیر انگشت شما را نشان می‌دهد. در صورت تایپ کلمه اشتباه می­‌توان در قسمت نوار پیشنهادات آن را اصلاح کرد.

تایپ کردن Glide محدود به Gboard نیست، این ویژگی در برنامه‌های Swiftkey  و Swype نیز وجود دارد و بهترین ویژگی به شمار می­‌آید.

این نوشته را از دست ندهید  شیر و عسل؛ از فواید تا دردسرهای یک ترکیب!

۷.تایپ صوتی

قابلیت تایپ صوتی Gboard به شما امکان صحبت کردن به جای تایپ را می­‌دهد. در صفحه‌ای که هستید در یک محیطی آرام بدون مزاحم و به صورت کتابی بدون لهجه صدای خود را وارد کنید، صدای شما به تایپ بدون اشتباه تبدیل می­‌شود. برای انجام این فرآیند، نماد میکروفن در سمت راست نوار را انتخاب و شروع به صحبت کنید.

این قابلیت از نشانه‌گذاری نیز پشتیبانی می­‌کند. می­‌توانید با نشانه ‌های دیگری مانند علامت تعجب، علامت سوال و … صحبت کنید.

ویژگی تایپ صوتی گوگل بیش از ۱۰۰ زبان را پشتیبانی می­‌کند. زبان این نرم افزار به طور پیش فرض انگلیسی است. برای پیکربندی زبان اصلی، به قسمت Gboard Settings > Voice typing > Languages مراجعه و زبان دلخواه را انتخاب کنید.

بهترین ویژگی در مورد تایپ صوتی این است که حتی بدون اتصال به اینترنت فعال، می­‌توان صحبت کرد. برای پیکربندی آن، به قسمت Gboard Settings > Voice typing > Offline speech recognition بروید. در اینجا می‌توانید یک زبان را انتخاب کنید. استفاده از اینترنت آفلاین موجب محدودیت در زبان می‌شود.

۸.سایر صفحه کلیدهای اندروید

با وجود اینکه Gboard یکی از بهترین صفحه کلیدهای اندروید است اما صفحه کلیدهای اندروید دیگری نیز وجود دارد. اگر شما در جستجوی یک صفحه کلید جدید هستید، چند گزینه مناسب برای کمک به تایپ سریع را معرفی می‌­کنیم.

 Swiftkey: برنامه SwiftKey یکی از محبوب ترین و زیباترین کیبوردهای موجود در گوگل برای گوشی‌های اندروید است که باعث افزایش چشمگیری در سرعت تایپ می‌­شود. این برنامه از ۱۵۰ زبان مختلف پشتیبانی می­‌کند. در پیش بینی متن، انواع شکلک، تشخیص خودکار کلمه‌های موجود در دیتابیس کیبورد و بالا بردن دقت موثر است.

این نوشته را از دست ندهید  اعتیاد جنسی یا بیش فعالی جنسی چیست؟

 Fleksy: برنامه Fleksy برای پیش بینی متن و سرعت تایپ مناسب است، این برنامه به شما اجازه می­دهد تصاویر و عکس‌های متحرک را پیدا کرده و ارسال کنید. جای تعجب نیست که اپلیکیشنFleksy برای مدت زمان طولانی رکورد جهانی گینس را برای بهبود سرعت تایپ شکست.

 Swype:  برنامه هوشمند Swype قبل از این که کل واژه تایپ شود، واژه مربوطه را پیشنهاد می‌دهد. این برنامه از چند زبان و لهجه مختلف پشتیبانی می­‌کند. همچنین دارای یک ویژگی انتخابی به نام Living Language و Hotwords است که نرم افزار گوشی را به روز می­‌کند.

Minuum: یک نرم افزار عالی که مخصوص افراد با انگشت‌های بزرگ طراحی شده است و با استفاده از آن می ‌توانید با سرعتی بالا تایپ کنید. این برنامه از شکلک‌ها، قابلیت پیش بینی کلمات و غلط‌یاب هوشمند برای تصحیح خودکار کلمه‌های موجود در متن‌ها پشتیبانی می­‌کند.

۹.تایپ بازی در اندروید

در اینجا برخی از بازی‌های بزرگ اندروید را به شما معرفی می‌­کنیم که برای تمرین تایپ کردن و سرگرمی مفید است.

ZType : ZType یک بازی سرگرم کننده است که به شما کمک می­‌کند مهارت‌های تایپ خود را بهبود بخشید. پیشروی در آن وابسته به سرعت و دقت تایپ شماست، هر چه بیشتر تایپ کنید بیشتر در محیط آن دوام می­‌آورید. بنابراین در این محیط سریع تایپ کردن را یاد گرفته و دقت خود را افزایش دهید.

Typing Master: این نرم افزار آموزشی در افزایش سرعت تایپ بسیار موثر است، با این نرم افزار به راحتی می­‌توان اشتباهات تایپی را کاهش و دقت و سرعت عمل را افزایش داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا