نرم افزار

۸ اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای علاقمندان و دانشجویان زبان انگلیسی

مثبت زندگی: راه‌های یادگیری زبان انگلیسی بسیار زیادند، موزیک‌های انگلیسی، کانال‌های یوتوب و پادکست‌های مختلفی دردسترس علاقه‌مندان به یادگیری زبان قرار دارد. اما بهتر است بدانید یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی بدون کلاس، استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل است. این اپلیکیشن‌ها تقریبا مشابه بازی‌های موبایل طراحی شده‌اند و با استفاده از آنها به خاطر سپردن کلمات زبان انگلیسی و نیز یادگیری گرامر زبان انگلیسی برایتان لذت‌بخش خواهد بود. در این نوشته با ۸ اپلیکیشن یادگیری زبان آشنا خواهید شد که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

۱. FluentU

اپلیکیشن FluentU یکی از بهترین‌های این فهرست است. اپلیکیشن fluentU ویدئوهای واقعی مانند موزیک ویدئوها، تبلیغات و اخبار و سخنرانی‌های جالب را به مطالب آموزش انگلیسی تبدیل می‌کند. برخلاف دیگر اپلکیشن‌ها این نرم‌افزار از روش یادگیری طبیعی استفاده می‌کند، تا به‌مرور زمان فرهنگ و زبان انگلیسی را بیاموزید و به‌زودی انگلیسی را در سطح کاربردیِ عالی خواهید آموخت.

اپلیکیشن FluentU ویدئوهای آموزش انگلیسی را از منابع مختلفی که انگلیسی‌زبانان روزانه با آنها سروکار دارند، جمع‌آوری می‌کند.

  • اگر به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و ویدئو هستید، FluentU یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.
  • با FluentU تماشای ویدئوهای انگلیسی جذاب خواهد بود. داشتن زیرنویس‌های تعاملی یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن است. به این صورت که با دیدن تصاویر مرتبط باید برروی کلمه یا تعریف آن ضربه بزنید.
  • با FluentU شما زبان انگلیسی را از زبان بهترین بازیگران و خوانندگان و افراد مشهور فرا خواهید گرفت.
  • در اپلیکیشن FluentU به‌راحتی می‌توانید معنی هر کلمه و عبارتی را ببینید.
  • تمام کلماتی که در ویدئوها بیان می‌شوند با کوییز و تست‌های متنوع از شما امتحان گرفته می‌شود. با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست مثال‌های بیشتری از کلمه‌ای که درحال آموختن آن هستید، خواهید دید.
  • اپلیکیشن FluentU با استفاده از سؤالات و مثال‌های متنوع به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را سریعا بیاموزید.

بهترین بخش اپلیکیشن یادگیری زبان FluentU دنبال‌کردن کلمه‌ای است که درحال یادگیری آن هستید، مثال‌ها و ویدئوهایی را براساس کلماتی که تا به الان یاد گرفته‌اید، به شما پیشنهاد می‌دهد. تجربه‌ی محیط کاربری خاص از ویژگی‌های بی‌نظیر این اپلیکیشن یادگیری زبان است.

شما می‌توانید اپلیکیشن FluentU را برروی وبسایت با استفاده از رایانه یا تبلت خود مشاهده کنید و همچنین نسخه iOS را از آی‌تونز دانلود کنید.

اپلیکیشن FluentU را به کسانی که به یادگیری زبان انگلیسی از طریق محتوای دیداری و شنیداری علاقه‌مند هستند و می‌خواهند که با محتوای سرگرم‌کننده آن را بیاموزند، قویا توصیه می‌کنیم.

این نوشته را از دست ندهید  جاسوس افزار (Spyware) چیست؟

۲. Rosetta Stone

اگر قبلا در اینترنت به‌دنبال منبعی برای یادگیری زبان انگلیسی بوده‌اید، احتمالا نام Rosetta Stone را شنیده‌اید.

شاید بتوان گفت Rosetta Stone معروف‌ترین روش یادگیری زبان خارجی در دنیا و همچنین روشی کاملا اختصاصی در مقایسه با دیگر منابع دارد.

معمولا، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان با زبان مادری خودتان به شما آموزش می‌دهند. برای مثال اگر فارسی صحبت می‌کنید، توضیحات دستور زبان و معنی کلمات را به زبان فارسی برای شما بیان می‌کند. اما اپلیکیشن Rosetta Stone زبان انگلیسی را با همان زبان انگلیسی به شما می‌آموزد.

Rosetta Stone به‌گونه‌ای طراحی شده است که کلمات پایه‌ای را قبل از کلمات و عبارات طولانی بیاموزید.

برای مثال، شما کلمات «Man» و «Park» را با تصاویر می‌آموزید و در مرحله‌ی بعدی Rosetta Stone به شما عبارت «A man is sitting in the park» را می‌آموزد. هرچند شاید معنای کلمه «sit» به معنی نشستن را ندانید، اما احتمالا از روی عکس حدس خواهید زد.

با استفاده از این روش Rosetta Stone کلمات بسیار زیادی را بدون نیاز به زبان مادری‌تان به شما می‌آموزد. اگر می‌خواهید زبان دیگری را بدون کمک‌گرفتن از زبان مادری خود بیاموزید، Rosetta Stone را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳. MindSnacks

MindSnacks با محیط کاربری ساده و سرگرم‌کننده‌اش معروف شده است. برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از بخش لغات SAT این اپلیکیشن استفاده کنید. درگذشته اگر قصد آن را داشتید که امتیاز بالایی در آزمون SAT کسب کنید، می‌بایست به فهرست بلند بالای کلمات SAT مراجعه می‌کردید. اما این موضوع کمی خسته‌کننده بود و این احساس در شما به‌وجود می‌آمد که درحال مطالعه یک دیکشنری پر از لغات هستید.

MindSnacks روش سرگرم‌کننده‌ای برای یادگیری لغات انگلیسی دارد، شما به‌جای مطالعه تعداد بیشماری کلمه با اجرای بازی‌های مختلف آنها را می‌آموزید. یادگیری لغات جدید اگر به‌اندازه کافی انگیزه داشته باشید راحت‌تر خواهد بود و این اپلیکیشن یادگیری زبان به شما در این زمینه کمک می‌کند.

در اپلیکیشن MindSnacks بازی‌های کوچکی قرار داده شده است که هر بازی به روش خاص خود به شما کمک می‌کند که کلمات انگلیسی را بیاموزید.

این یک اپلیکیشن منحصربه‌فرد در یادگیری کلمات جدید به روش سرگرم‌کننده است و به تمام کسانی که قصد دارند، دامنه‌ی لغات خود را برای آزمون SAT گسترش دهند این اپلیکیشن را توصیه می‌کنیم.

  • iOS
  • قیمت : ۴٫۹۹ دلار
این نوشته را از دست ندهید  5 روش برای مهاجرت به کانادا

۴. Memrise

اپلیکیشن یادگیری زبان Memrise اندکی مشابه MindSnacks است و تمرکز آن برروی یادگیری لغات زبان انگلیسی است. اما برخلاف MindSnacks این اپلیکیشن با استفاده از بازی‌ها به شما آموزش نمی‌دهد و به‌جای آن از روش‌های خلاقانه و جالبی برای یادآوری کلمات استفاده می‌کند.

شما اگر مطلبی را به روش سرگرم‌کننده‌ای بخوانید به احتمال بیشتری در حافظه‌ی شما خواهد ماند. جالب است بدانید که دوره‌های آموزشی این اپلیکیشن به‌وسیله‌ی کاربران ساخته می‌شود و درنتیجه می‌توانید روش یادگیری دیگران را در یادگیری زبان انگلیسی متوجه شوید.

در این اپلیکیشن بیش از ۱۳ صفحه از دوره‌های آموزشی رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، از دوره‌های ساده مانند «افعال بی‌قاعده‌ی زبان انگلیسی» تا دوره‌های سخت‌تر مانند «افسانه‌ی دو شهر» اثر چارلز دیکنز را خواهید دید.

بسیاری از یادگیرندگان زبان انگلیسی یادگیری کلمات جدید را سخت‌ترین بخش آن می‌دانند. با اپلیکیشن Memrise کلمات زبان را به‌راحتی به‌خاطر بسپارید.

همچنین مسیر یادگیری خود را دنبال خواهید کرد. به این شکل که وقتی معنی کلمه‌ای را که آموخته‌اید فراموش کنید فقط کافی‌ است به عقب بازگردید و نگاهی به آن بیندازید.

این اپلیکیشن یک راه بسیار کارآمد و سرگرم‌کننده برای یادگیری لغات زبان انگلیسی است. فرقی نمی‌کند مبتدی هستید یا متبحر، اگر قصد یادگیری کلمات انگلیسی بیشتری را دارید، این اپلیکیشن یادگیری زبان را از دست ندهید.

۵. Open Language

اپلیکیشن یادگیری زبان Open Language بخش‌های کاملا متفاوتی برای یادگیری زبان جدید دارد. اگر قبل‌تر زبان خارجی دیگری را فرا گرفته باشید با CEFR آشنا خواهید بود، مخفف عبارت مرجع چارچوب معمول اروپایی (Common European Framework of Reference) برای زبان‌ها است که میزان مهارت شما در یک زبان را اندازه‌گیری می‌کند که از A1 برای مبتدی تا C2 برای زبان مادری، رتبه‌بندی می‌شود.

در این اپلیکیشن یادگیری زبان در هر سطحی، شما دوره‌های مختلف با کاربردهای متنوع را خواهید دید. برای مثال در دوره‌ی انگلیس تجاری، زبان انگلیسی که در ارائه‌ی مطالب و زندگی روزمره و مهارت‌های مصاحبه‌ای را خواهید آموخت. همان‌طور که خواهید دید Open Language بسیار طراحی با نظم و منظمی دارد، همچنین هر درس بسیار جامع و کامل خواهد بود.

برای هر درسی که درنظر دارید، Open Language تمرین‌های زیادی به همراه دارد که به تقویت بخش‌های مختلف لغات زبان آن درس می‌پردازد.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی پنج نرم‌­افزار برای حرفه­‌ای شدن در فتوشاپ

بخش دیالوگ این اپلیکیشن هم از بخش‌های جالب آن خواهد بود، کلمات اضافه در بخش گفت‌وگو و توضیحات گرامر که به مرور درس‌هایی که یاد گرفته‌اید، می‌پردازد و همچنین وظایف تعاملی در انتهای هر درس دارد.

اگر می‌خواهید که زبان انگلیسی به شیوه‌ای جزئی‌بینانه فرا بگیرید، Open Language یکی از بهترین اپلیکشن‌های یادگیری زبان است که به شما در تمام سطوح یادگیری زبان کمک خواهد کرد.

۶. Mosalingua

Mosalingua یکی دیگر از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است که روش‌های مؤثری را به‌کار گرفته است. برای مثال یکی از مشکلاتی که آموزندگان زبان انگلیسی با آن مواجه هستند، فراموش‌کردن لغات پس از چندین ماه از زمان یادگیری است. درحالی که یادگیری یک زبان دیگر جالب است همین‌طور می‌تواند سردرگم‌کننده نیز باشد.

Mosalingua سعی کرده با استفاده از روشی که به آن SRS می‌گویند این مشکل را برطرف کند. این اپلیکیشن طراحی شده است تا کلمات را درست قبل از وقتی که می‌خواهند فراموش شوند، دوباره یادآوری کنید. شاید شنیده باشید که کلمات بعد از سه ماه از حافظه شما پاک می‌شوند. این برنامه به شما کمک می‌کند که یک هفته قبل از فراموشی آن را مجددا ببینید.

Mosalingua برروی ۱۵۰۰ کلمه‌ی بسیار مهم انگلیسی برای استفاده روزانه تأکید دارد. اگر تازه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اید، Mosalingua منبع خوبی برای یادگیری لغات زبان خارجی شما خواهد بود.

بین مکالمه‌ها و فلش‌کارت‌های زیادی که به روش SRS طراحی شده‌اند، Mosalingua راهی مناسب برای یادگیری اولین ۱۵۰۰ کلمه‌ی انگلیسی به شکلی مؤثر خواهد بود.

۷. Busuu

Busuu یکی دیگر از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان با کمی تفاوت است. بسیاری از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی که تا به الان درباره‌ی آنها صحبت کردیم برای استفاده شخصی بودند. در بسیاری از درس‌ها شما به‌تنهایی به سراغ آنها می‌روید. اما در این برنامه شما با افراد انگلیسی زبان صحبت می‌کنید و می‌توانید مهارت صحبت کردن انگلیسی خود را افزایش دهید و این یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مهارت گفتاری زبان انگلیسی است.

فراتر از این ویژگی، Busuu بسیار شبیه نرم‌افزار Open Languages که برمبنای CEFR طراحی شده است. تشابهاتی در طراحی نیز دارد. با تمام ویژگی‌هایی که دارد یادگیری مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی از تعادل خاصی برخوردار هست.

این نوشته را از دست ندهید  معرفی بهترین آنتی ویروس‌های 2019 رایگان برای کامپیوتر

اگر به صحبت‌کردن با افراد انگلیسی زبان علاقه‌مند هستید و می‌خواهید مهارت گفتاری خود را بهبود ببخشید، اپلیکیشن Busuu یکی از بهترین‌هاست.

۸. Duolingo

با نرم‌افزار Duolingo می‌توانید انگلیسی را از طریق زبان‌های مختلفی مانند فرانسوی، پرتغالی، روسی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و زبان‌های دیگری که قرار است در آینده به آن اضافه شوند بیاموزید، متاسفانه هنوز زبان فارسی بین این زبان‌ها وجود ندارد و برای یادگیری زبان انگلیسی باید با یکی از زبان‌هایی که گفته شده آشنا باشید.

Duolingo برای یادگیری سریع زبان انگلیسی طراحی شده است. به این صورت که اگر تابه‌حال با زبان انگلیسی آشنایی نداشته‌اید با روزانه ۲۰ دقیقه استفاده از این اپلیکیشن شروع به صحبت‌کردن به زبان انگلیسی خواهید کرد. این اپلیکیشن یادگیری زبان یکی از مؤثرترین راه‌هاست.

در هر درس Duolingo به شما هفت کلمه‌ی جدید براساس موضوع درس مانند آموزش، مدرسه، علم و… می‌آموزد. تمرین‌هایی در هر درس وجود دارد که باید انجام دهید. برای مثال شاید شما کلمات جدیدی با یک تصویر داشته باشید که باید عبارت انگلیسی را به زبان مادری خود برگردانید و یا عبارت انگلیسی را تکرار کنید.

البته که مشکل فراموشی لغات همیشه وجود دارد، Duolingo در این زمینه به شیوه‌ی هوشمندانه‌ای عمل کرده و بعد از یک هفته تمرین‌هایی را برای کلماتی که برروی آنها مطالعه کردید به شما می‌آموزد. به این ترتیب با مرور تمرین‌ها کلمات راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شود.

همان‌طور که متوجه شدید در این اپلیکیشن کوچک انگلیسی فقط کافی است که روزانه ۲۰ دقیقه و بیشتر به این اپلیکیشن توجه کنید و در ۳ ماه یادگیری زبان به کمک این اپلیکیشن را به پایان برسانید. این یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان درحال حاضر است که برای مبتدیان به شدت توصیه می‌شود.

سخن پایانی درباره اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی

همان‌طور که می‌بینید روش‌های زیاد برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، و حتما نباید لغات انگلیسی را حفظ کنید (سخت‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی) و تمرین‌های زیاد گرامر انجام دهید یا کتاب‌های بسیاری را بخوانید.

اگر به‌ دنبال راه‌هایی مؤثر برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل هستید، استفاده از این اپلیکیشن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. هر برنامه برای دسته‌ی خاصی از افراد طراحی شده است و هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. پس براساس نیازتان اپلیکیشن خود را انتخاب کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا